Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske0308
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-02-2024
Goedenavond mensen,

Even kort voorstellen, ik ben Tieske0308, 35j en kom uit de grootste stad van Oost Nederland. Dat gezegd hebbende, reden dat ik lid ben geworden is omdat ik een vraag heb. Ik heb een Philips 43pfs6855 smart TV, nu ongeveer drie jaar in huis. Wordt dagelijks gebruikt voor gamen en tv kijken.
Sinds gister, heb ik onder in beeld ineens een rare balk over de hele breedte. De balk kleurt soms mee met het programma maar is voornamelijk groen. Ik heb van alles geprobeerd om deze weg te krijgen, van verschillende instellingen tot soft reset en vervangen hdmi kabels maar het probleem blijft. Weet iemand wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit euvel wellicht kan voorkomen?
ik heb vandaag een andere tv gekocht omdat ik vrees dat er niks meer aan te doen ismaar sta open voor feedback

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5LQuqIgZzvOiVXqW3X6SwVL-no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6oD5I5dXSpzGzqOVj17mU9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K9VTdCVAs_WfqzEJ8F1LyY7238=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chApsm7p2fzhkZbCiNqSak6R.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-05 14:10
3 jaar is uit garantie, zal hoe dan ook wat vervangen moeten worden.
printplaat ergens.
Vaak kost je zoiets paar honderd euro.

Maar je hebt inmiddels al een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Volgens mij kan zoiets niet komen door een defecte kabel, want bij digitaal beeld werkt het signaal wel of niet, het kan niet willekeurig zo in kwaliteit degraderen. Dus is je TV stuk.

Voor een televisie is een levensduur van drie jaar veel te kort. Zelfs de tabel van UNETO-VNI, die je als absolute ondergrens kunt hanteren (het is redelijk om hogere waarden te gebruiken) zegt dat jouw TV, die rond €400 geprijsd is geweest, het zeker 4 jaar moet volhouden.

Vervolgens is er naar ik weet verschillende jurisprudentie:
  • De winkelier moet het product maken of vervangen, maar als daarbij de levensduur verlengd wordt mag daarvoor van jou een bijdrage gevraagd worden omdat je uiteindelijk langer een bruikbaar product hebt
  • Het product wordt geacht nooit conform geweest te zijn omdat er altijd een defect aanwezig was, ook toen het niet merkbaar was, dus wordt geacht dat de tijd dat je het product kunt gebruiken pas ingaat wanneer dat product ook echt geleverd of conform gemaakt wordt. Daarmee hoef je dus ook niet mee te betalen, en kun je de koop ontbinden als dat door de winkelier toch geëist wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door marcieking op 12-02-2024 20:37 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Heb dit ook gehad, buiten garantie ...

aangedrongen bij winkel dat je mag verwachten dat het langer meegaat.. was een flatbed kabel zat deels los