Vorig jaar heb ik een topic geopend over een HBO opleiding richting cyber security. Ik heb nog geen knoop gehakt, want de impact is best groot. Ik zit nog steeds met het onderwerp in mijn hoofd. Op het vorige topic kwamen vooral reacties richting CISO-achtige kant. Nu ben ik eigenlijk voornamelijk geïnteresseerd in de digitale opsporing/OSINT/pentest kant (dus minder richting management). Mag voor de overheid zijn, maar ook voor een bedrijf.
Ik heb nu 8 jaar werk ervaring als back-end developer en heb een MBO-4 diploma. Zijn er mensen die in dit veld werken en weten wat de beste route in die richting is? Helpen bijv. SSCP certificeringen daarbij, of zijn er andere opleidingen/certificeringen die hierbij helpen.
Daarnaast ook de vraag of het in die hoek gebruikelijk is om vanuit huis te werken, en of die route mogelijk is zonder tijdelijk inkomensverlies.
Ik heb nu 8 jaar werk ervaring als back-end developer en heb een MBO-4 diploma. Zijn er mensen die in dit veld werken en weten wat de beste route in die richting is? Helpen bijv. SSCP certificeringen daarbij, of zijn er andere opleidingen/certificeringen die hierbij helpen.
Daarnaast ook de vraag of het in die hoek gebruikelijk is om vanuit huis te werken, en of die route mogelijk is zonder tijdelijk inkomensverlies.