Ik zoek een tablet met usb-A uitgang voor aan een usb-dac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 22:51
Ik zoek een tablet met een usb-a uitgang. Bestaan die? Ik zie ze niet. Wel kleine laptops e.d. maar ik wil een tablet met touchscreen. Bedoeld voor uitsluitend muziek apps (deezer, radio paradise, ea) Die een vaste plaats krijgt bij de stereo met aansluiting op usb dac. Zaken als camera zijn niet zo interessant.

Mag gerust tweede hands, misschien wel liever zelfs want mijn budget is <100 euro.

Geen merkvoorkeur, degelijk uiteraard en android en voor zover van toepassing in het digitale domein goed met audio bestanden kunnen omgaan, ook high res.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan je geen usb otg kabel gebruiken? Micro/mini/usb c kabel naar een usb a uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Dat ken ik niet. Zal ik eens gaan onderzoeken.
omdat de tablet een vaste plek krijgt zal die ook gewoon vast op stroom zitten. Dat gaat dan via dezelfde ingang.

[ Voor 55% gewijzigd door snoef op 08-02-2024 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:26

g0tanks

Moderator CSA
Op vrijwel alle moderne tablets met USB-C uitgang kan je een adapter zoals deze aansluiten: https://www.allekabels.nl...-c-multiport-adapter.html

De lader kan je gewoon op de USB-C poort zetten en dan heb je nog een normale USB-A uitgang over en zelfs een HDMI-uitgang.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
ok. mooi dat dit bestaat. stroom in en flac bestanden uit.
Maar toch nog even naar de vraag: zijn er mogelijk oudere tablets die wel een solitaire usb-a hebben? Ik ben helemaal niet thuis in tablets. Die hebben het nooit gehaald hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In ieder geval de Microsoft Surface Pro 4 en 5 hebben USB-A aansluitingen. Wellicht andere generaties van de surface pro ook. Ze zijn nieuw behoorlijk prijzig. Gebruikt is prima te doen.
offtopic:
Ik heb hier toevallig een MS Surface Pro 4 liggen met defecte accu en wat lichte gebruikerssporen, werkt dus alleen op netvoeding, verder in orde. Heb er ook zo'n toetsenbord bij. Zonder toetsenbord is het een echte tablet. Windows 10 Pro, 8GB mem, 128GB SSD. Die gaat binnenkort Marktplaats op. Stuur maar ff DM als je daar interesse in hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Die Windows had ik gezien. Maar helaas zoek ik een android. Zowel Deezer app als radioparadise app werken niet goed op Windows.
( Deezer kan niet gapless afspelen in Windows en radioparadise app werkt helemaal niet. RP wil dat ms de app uit de store haalt maar doet ms niet vlgs website van RP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Een chromebook met touchscreen? Een refurbished HP X360 vind je al voor rond de 200,- nieuwprijzen liggen een stukje hoger: uitvoering: HP Chromebook x360 14 G1 6BP69EA

Dit is maar een voorbeeld en ook boven je budget, maar er zijn genoeg andere chromebooks met touchscreen.

[ Voor 4% gewijzigd door BernardV op 09-02-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Klein chromeboekje is een optie ja. Ik heb Chrome hier op een oude laptop. Maar die is te oud. (Te log en te traag en geen touchscreen.) Sommige systemen kan je Playstore niet opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
@g0tanks @TripleQ zou zo'n combi verloopkabel invloed hebben op de kwaliteit van de uitgaande datastream? Ik hoor verschil tussen USB (Lenovo laptop) en spdif (logitecht squeezebox streamer) via zelfde dac dus luistert wel nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:53
snoef schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:06:
@g0tanks @TripleQ zou zo'n combi verloopkabel invloed hebben op de kwaliteit van de uitgaande datastream? Ik hoor verschil tussen USB (Lenovo laptop) en spdif (logitecht squeezebox streamer) via zelfde dac dus luistert wel nauw.
Een adapter (zolang die werkt) gaat geen invloed hebben op de kwaliteit van je digitale audiosignaal. Dat je verschil hoort tussen usb en spdif kan in theorie (interessant stuk over de technisch meetbare verschillen), maar dat is natuurlijk wel wat anders dan dezelfde bron over dezelfde hardware met al-dan-niet een extra stukje koper er tussen. Het kan wel dat een adapter door een slecht contact of productiefout voor storing zorgt, maar dan heb je gewoon een slecht product wat onder garantie retour moet ..
Pagina: 1