Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorrdi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Voordat ik begin met mijn kleine projectje wil ik graag eerst informatie of dit uberhaupt wel lukt.

Op internet kan ik niets vinden.
Dus ik hoop hier een antwoord te krijgen :)

Mijn huidige situatie is dat ik 1 hoofd Deco in mijn meter kast heb. daarop zijn 2 Deco's draadloos aangesloten.
1 op de 1ste verdieping wat dus al werkt en eigenlijk genegeerd kan worden, en 1 in de woonkamer. (een kabel vanuit de meterkast naar mijn woonkamer is lastig en geen optie)

De Deco in de woonkamer zit nu mijn TV-box aagesloten en ik heb nog 1 poort over waar ik eigenlijk 2 apparaten op wil aansluiten, (misschien in de toekomst 3) hiervoor heb ik dus een switch nodig. Kunnen deze apparaten dan ook gelijktijdig worden gebruikt. Ik neem aan dat het netwerk over die apparaten dan wat minder is?

Is het dus mogelijk om een 1 kabel vanuit de woonkamer Deco aan te sluiten op 1 netwerk switch, die ik dan kan gebruiken voor meerdere apparaten?

Zie mijn plan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCdOB-reBvfG9dwlEuNDmDoV7m0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jvkovGKXOgxAPuVWc2TEqlDz.png?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag of dit kan werken.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Yorrdi op 09-02-2024 10:34)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Een switch aansluiten op de switchpoorten van de Deco is geen probleem. Je bent alleen beperkt tot hoe snel de draadloze link tussen Deco woonkamer en Deco meterkast is. Dat kan in ‘t ergste geval wat congestie opleveren. Ik zou niet TV proberen te kijken en een download van een game op een spelcomputer bijvoorbeeld.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Een switch aansluiten op de switchpoorten van de Deco is geen probleem. Je bent alleen beperkt tot hoe snel de draadloze link tussen Deco woonkamer en Deco meterkast is. Dat kan in ‘t ergste geval wat congestie opleveren. Ik zou niet TV proberen te kijken en een download van een game op een spelcomputer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorrdi
Bedankt voor de informatie @nelizmastr

Uit de Deco komt een mooie 400+ mb/s (ik heb 1gb via Delta glasvezel)
Ik weet niet in hoeverre dit word gesplitst. Of dat er alleen wat stabiliteit verloren gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Yorrdi schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:27:
Bedankt voor de informatie @nelizmastr

Uit de Deco komt een mooie 400+ mb/s (ik heb 1gb via Delta glasvezel)
Ik weet niet in hoeverre dit word gesplitst. Of dat er alleen wat stabiliteit verloren gaat.
Als je een game downloadt op een spelcomputer zal die de volle 400Mbit trekken en als je dan een TV stream van zeg 15Mbit (ergste geval) wilt kijken zal die gaan hakkelen of ermee stoppen, tenzij je een managed switch neemt waarin je QoS instelt zodat je TV stream voorrang krijgt, maar goed, zolang je dit in je achterhoofd houdt zit 't wel snor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 22:35
Zoals @nelizmastr zegt is een switch achter je DECO geen probleem, beperk je alleen tot de snelheid die deze DECO zélf binnenkrijgt via de wireless connectie.

Probeer het eens met een el cheapo switch:
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Ik gebruik deze zelf en werkt echt prima.

Andere gedachte nog:
  1. Ligt er een coax kabel vanuit je meterkast naar de woonkamer?
  2. Gebruik je die? Of verwacht je die nodig te hebben?
  3. Indien 1=ja en 2=nee: trek die coax eruit en leg er een utp voor in de plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorrdi
Toevallig heb ik die switch vandaag gehaald. Ook bij de action!

Er ligt geen coax kabel vanuit mijn meterkast.
Deze zit aan de voortuin kant bij het raam.

Het is een ouder huis.
Pagina: 1