css border-width <1 toont niet in webkit chromium viewer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het werkt in alle browsers, totdat ik de pagina toon in een py applicatie.
ben er nu al de hele middag mee bezig geweest :D

Ik krijg een border-width van <1 pixel niet getoond in een PQyt Webengineviewer die een webpagina toont.
Alles <1, wordt als 1 px getoond;
0,0, als 0.
Het irriteert me enorm, want bijv een box-shadow 0.3px tonen gaat gewoon wel :?

Ergo:
border-width: 0.3px, wordt getoond als 1 px
box-shadow: 0 0.3px 0 0 #c7c7c7, wordt getoond als 0.3 px

wat is het verschil 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
Dat zit hem in hoe de CSS standaard gedefiniëerd is. Voor 'length' geldt het volgende:
To snap a length as a border width given a <length> len:
  1. Assert: len is non-negative.
  2. If len is an integer number of device pixels, do nothing.
  3. If len is greater than zero, but less than 1 device pixel, round len up to 1 device pixel.
  4. If len is greater than 1 device pixel, round it down to the nearest integer number of device pixels.
Bron: https://drafts.csswg.org/css-values-4/#length-value

Bovenstaand is ook van toepassing voor een box-shadow, maar in hetzelfde stukje tekst staat ook het volgende:
While the exact supported precision of numeric values, and how they are rounded to match that precision, is generally implementation-defined, <length>s in border-width and a few other properties are rounded in a specific fashion to ensure reasonable visual display. (This algorithm is called by individual properties explicitly.)
Oftewel: de border-width wordt altijd afgerond naar boven om er voor te zorgen dat een border er een fatsoenlijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
dev10 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:44:
Dat zit hem in hoe de CSS standaard gedefiniëerd is. Voor 'length' geldt het volgende:

[...]

Bron: https://drafts.csswg.org/css-values-4/#length-value

Bovenstaand is ook van toepassing voor een box-shadow, maar in hetzelfde stukje tekst staat ook het volgende:

[...]

Oftewel: de border-width wordt altijd afgerond naar boven om er voor te zorgen dat een border er een fatsoenlijk uitziet.
aha, maar die afronding vindt niet plaats in safari of in chrome. Vandaar dat ik er ook min of meer vanuit ging dat een chromium viewer dat gewoon zou volgen. (Net als bij de box-shadow)

hoe dan ook, ik zal dan in die viewer als alternatief geen border, en wel een (hele dunne) box-shadow moeten maken?

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 09-02-2024 09:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.