Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pehaict
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb een Eufy C201 met de bijgeleverde gong.

Nu zou het wel handig zijn als ook in het achterhuis de bel hoorbaar is.
Een tweede gong zou dan uitkomst bieden.
Ik heb gezocht, maar vind eigenlijk alleen maar extra bellen die met een homebase samenwerken, maar niet met de c201 die via je thuis-wifi werkt.

Weet iemand of deze los verkrijgbaar zijn (gaat om de gong die in het stopcontact gestoken wordt en 2 antennes heeft, dus niet die met een usb-plug voor de homebase.

Of zijn er ook universele gongen aan te sluiten van andere merken?
Via Home Assistant of Google Home zou ook leuk zijn, maar daar "wordt aangewerkt" aldus Eufy.

Beste antwoord (via pehaict op 14-02-2024 13:21)

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 11:38
Eufy verkoopt heel veel accessoires/onderdelen maar in een select groepje landen. Heb daar met hun klantenservice ook wel eens een discussie over gehad, om jeuk van te krijgen. Net als de al jaren durende belofte om Google Home fatsoenlijk te gaan ondersteunen.

Dit is volgens mij de chime die je moet hebben, maar Eufy lijkt dit in NL niet te verkopen los. Is een Homebase een optie? Ik heb zelf een E340 icm een Homebase 3, die speelt ook een gong af als de deurbel gaat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 11:38
Eufy verkoopt heel veel accessoires/onderdelen maar in een select groepje landen. Heb daar met hun klantenservice ook wel eens een discussie over gehad, om jeuk van te krijgen. Net als de al jaren durende belofte om Google Home fatsoenlijk te gaan ondersteunen.

Dit is volgens mij de chime die je moet hebben, maar Eufy lijkt dit in NL niet te verkopen los. Is een Homebase een optie? Ik heb zelf een E340 icm een Homebase 3, die speelt ook een gong af als de deurbel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is hem inderdaad, je kan daar een sd kaartje in stoppen, een homebase lijkt me een beetje overdreven (ik heb de bel ook).

Volgens mij kun je ook een Google Nest of Alexa als gong gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pehaict
Dat lijkt hem inderdaad te zijn. Maar wel jammer als dat helemaal uit de VS moet komen.

Google Nest zou ik ook willen gebruiken, maar ik heb nog niet een duidelijke how-to gevonden.
Ook niet in combinatie met Home Assistant.

Ik weet niet of de C201 wel met een homebase te combineren. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pehaict
Ik kwam in de meldingen van de bel nog wel tegen dat deze zichzelf ook "homebase" noemt (naast T8020).

Nieuw kan ik hem niet vinden, maar via eBay nog wel iemand gevonden die hem tweedehands wil verkopen.

Blijft jammer dat dit niet gewoon los te koop is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pehaict schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:17:
Ik weet niet of de C201 wel met een homebase te combineren. is.
Ik denk het wel, ze maken reclame in de app dat de AI beter zou zijn met een Homebase 3. Ik vind het een beetje overdreven en houdt het bij de gong (anders had ik wel meteen een set met homebase 3 gekocht :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zou je voor alleen een gong deze ook niet kunnen kopen? https://www.coolblue.be/n...ional-doorbell-chime.html

Het wordt immers al opgeslagen via wifi op je andere gong dus dat is niet nog een keer nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pehaict
De dongle van die chime (die van de link naar coolblue.be) moet in je homebase geplaatst worden.

Die heb ik niet bij de C201, dus daarmee gaat het niet lukken.
Bij mij zijn de camera/drukknop en de gong via de gewone wifi verbonden.

[ Voor 8% gewijzigd door pehaict op 19-02-2024 12:11 . Reden: door andere edit onduidelijk waaraan ik refereer ]

Pagina: 1