Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francis998
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 17:00
Hallo, Ik ben op zoek naar een smartphone ter vervanging van een samsung a10s.

Ik heb momenteel keuze tussen 5 smartphones, sommige zijn nieuw en andere 2e hands(met garantie).
Het belangrijkste zijn voor mij goede camera liefst ook in minder goede lichtomstandigheden en batterijduur.

Verder kijk ik netflix, disney en speel af en toe een spelletje (candy cush, sonic), maar geen zware games.

Qua opslagruimte heb ik in principe genoeg aan 128GB, hoewel meer een plus is. 5G is een leuke extra maar in principe niet nodig.

De bedoeling is om de smartphone ongeveer 1 jaar te gebruiken, aangezien ik daarna een abbonement wil nemen met andere telefoon.

De smartphones die ik overweeg zijn, prijs is gelijk van deze smartphones. Het moet één van deze worden aangezien deze beschikbaar zijn in mijn regio.

- Xiaomi mi 12T 256/8 (2e hands)
- Xiaomi redmi note 12 pro 5G 256/8 (2e hands)
- Samsung s21 FE 256/8 (2e hands)
- Vivo V25 5G 128/8 (nieuw)

[ Voor 4% gewijzigd door francis998 op 08-02-2024 16:03 ]

Beste antwoord (via francis998 op 11-02-2024 18:06)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
francis998 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:42:
En de motorola edge 40, voor ongeveer 15euro meer dan de andere telefoons (nieuw uit de winkel)? Is dat de moeite waard?
Zeker. De Edge 40 is een van de beste midrange smartphones en heeft ook een uitstekende camera die het goed doet bij weinig licht. De Edge 40 heeft wel gebogen schermranden, wat kan leiden tot valse aanrakingen van het touchscreen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien je van Samsung komt zou ik de S21 FE nemen, kun je met SmartSwitch/Samsung backup alles overzetten, tot en met je Wifi wachtwoorden, etc., en zit voormalig vlaggeschip hardware in.
Alternatief is de Xiaomi 12T ook te overwegen, maar scoort toch wel minder punten in vergelijkingen:
https://versus.com/en/samsung-galaxy-s21-fe-5g-vs-xiaomi-12t

Redmi en Vivo zijn over het algemeen meer basismerken met hun camera's en overige prestaties. Gezien de prijs in dit geval hetzelfde is zou ik die niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
En je kunt niet eerder een abonnement nemen i.p.v nog een jaar te wachten? Of nu een deftige telefoon nemen en dan het abbo later af te sluiten? Of, nu een telefoon kopen en dan een sim only abbo afsluiten? dan betaal je ook nog eens elke maand minder aan je abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De S21 FE heeft betere specs, maar ook een matige accu en laadt relatief traag op(25W). De 12T heeft een betere accu en laadt met 120W ook super snel op. Beide toestellen hebben een prima hoofdcamera die ook bij weinig licht goede foto's maakt. De S21 FE heeft wel veel betere selfie en ultragroothoek camera's en een redelijke zoom camera waar de 12T een waardeloze 2MP macro cam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
swhnld schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:00:
Gezien je van Samsung komt zou ik de S21 FE nemen, kun je met SmartSwitch/Samsung backup alles overzetten, tot en met je Wifi wachtwoorden, etc., en zit voormalig vlaggeschip hardware in.
Alternatief is de Xiaomi 12T ook te overwegen, maar scoort toch wel minder punten in vergelijkingen:
https://versus.com/en/samsung-galaxy-s21-fe-5g-vs-xiaomi-12t

Redmi en Vivo zijn over het algemeen meer basismerken met hun camera's en overige prestaties. Gezien de prijs in dit geval hetzelfde is zou ik die niet nemen.
De samsung heb ik geleend, omdat mijn vorige telefoon is gestolen. En ben over het algemeen geen fan van samsung. En voor zover ik kon zien zijn de fotos in minder licht van de samsung wat minder.

Die vergelijking had ik ook gezien en kom dan inderdaad ook uit op de 12T of S21FE. Ik heb net ook de xiaomi 12 lite gezien voor dezelfde prijs alleen dan nieuw. Qua fotos doet hij het goed(volgens gsmarena en youtube video´s), en als ik over het algemeen op tiktok videos na het goed kan uithouden met mijn huidige samsung zou in teorie iedere nieuwere telefoon moeten voldoen. Alleen wil ik graag een veel betere camera.

Momenteel heb ik geen werk en kan dus geen abonement afsluiten of deftige telefoon aanschaffen. En mijn huidige samsung is geleend en hebben hem teruggevraagd. Dus moet wel een andere telefoon aanschaffen. Daarom de optie voor een 2e hands betere telefoon meegenomen, aangezien nieuw de keuze wegens budget beperkt is.
Sparkiee schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:07:
En je kunt niet eerder een abonnement nemen i.p.v nog een jaar te wachten? Of nu een deftige telefoon nemen en dan het abbo later af te sluiten? Of, nu een telefoon kopen en dan een sim only abbo afsluiten? dan betaal je ook nog eens elke maand minder aan je abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
RepareerDroid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:15:
De S21 FE heeft betere specs, maar ook een matige accu en laadt relatief traag op(25W). De 12T heeft een betere accu en laadt met 120W ook super snel op. Beide toestellen hebben een prima hoofdcamera die ook bij weinig licht goede foto's maakt. De S21 FE heeft wel veel betere selfie en ultragroothoek camera's en een redelijke zoom camera waar de 12T een waardeloze 2MP macro cam heeft.
In principe gebruik ik voornamelijk de hoofdcamera en af en toe een macro of groothoek, wel zoom ik relatief vaak in. Selfie camera gebruik ik het minst behalve bij videobellen via whatsapp.
De betere specs zijn mooi meegenomen maar zoals ik eerder aangaf is in principe de a10s goed voor mijn normale gebruik gebruik op de camera na.
Alleen voor tiktok, youtube moet ik aardig wat geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De 12 Lite die je noemt is wel wat minder goed bij weinig licht, het toestel heeft namelijk geen OIS (optische beeldstabilisatie). Maar al de toestellen die je noemt voldoen ruim aan je wensen, afgezien wellicht van de S21 FE wegens de matige batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
En de motorola edge 40, voor ongeveer 15euro meer dan de andere telefoons (nieuw uit de winkel)? Is dat de moeite waard?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
francis998 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:42:
Zeker. De Edge 40 is een van de beste midrange smartphones en heeft ook een uitstekende camera die het goed doet bij weinig licht. De Edge 40 heeft wel gebogen schermranden, wat kan leiden tot valse aanrakingen van het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
ja, het gebogen scherm vind ik minder. Maar voor 15euro meer heb ik liever een nieuwe telefoon, waarvan ik weet dat hij makkelijk 2 jaar meekan. 2e hands vind ik een beetje onzeker.
Dus maar even een weekje of 2 wachten tot ik de 15 a 20 euro meer kan bijleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• francis998
Uiteindelijk de Motorola edge 40 besteld. Verwacht hem rond 20 februari te ontvangen.
Pagina: 1