Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 8 jaar is mijn oude desktop wel aan vervanging toe. Dus tijd voor een nieuw systeem.
Met dit systeem wil ik de komende jaren nieuwe games kunnen spelen, het liefst met ultra settings.
FPS vind ik 'gemiddeld' belangrijk, ik ben competitief aangelegd maar ik speel voor het plezier zullen we maar zeggen. Daarnaast doe ik voor de plaatselijke FC wat videoanalyses welke wat bewerkingen nodig heeft.
Huis/Tuin/Kantoor gebruik voor overige zaken maar dat zal niet meer relevant zijn met bovenstaande.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ong. 1.750,- excl. beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen muv een 24" 2de beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een knappe videokaart voor gamen op ultra settings.
Aangezien ik (door de jaren heen bewezen) geen tussentijdse upgrades aan mijn systeem doe moet het wel toekomstig bestendig zijn maar zal 4K op ultra settings met het budget nog te hoog gegrepen zijn.
Twee SSD's lijkt me ook geen overbodige luxe voor de opslag van de videobeelden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Uiterlijk en RGB etc. vind ik niet belangrijk. Moet geen foei lelek ding zijn maar ook geen schilderij.
Ga je overklokken?
In principe niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit zijn de componenten die ik op het oog heb. Ik ben uitgegaan van de 1440p BBG en heb daar wat upgrades op proberen te maken.
De vraag is of dit compatible genoeg is en of er misschien nog een paar slimme upgrades of besparingen te maken zijn.
Ook heb ik er een 1440p monitor aan toegevoegd om al deze pracht en praal mooi weer te kunnen geven.
Ik ben benieuwd naar jullie advies en do's and don'ts.
Bedankt alvast!
Na 8 jaar is mijn oude desktop wel aan vervanging toe. Dus tijd voor een nieuw systeem.
Met dit systeem wil ik de komende jaren nieuwe games kunnen spelen, het liefst met ultra settings.
FPS vind ik 'gemiddeld' belangrijk, ik ben competitief aangelegd maar ik speel voor het plezier zullen we maar zeggen. Daarnaast doe ik voor de plaatselijke FC wat videoanalyses welke wat bewerkingen nodig heeft.
Huis/Tuin/Kantoor gebruik voor overige zaken maar dat zal niet meer relevant zijn met bovenstaande.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ong. 1.750,- excl. beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen muv een 24" 2de beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een knappe videokaart voor gamen op ultra settings.
Aangezien ik (door de jaren heen bewezen) geen tussentijdse upgrades aan mijn systeem doe moet het wel toekomstig bestendig zijn maar zal 4K op ultra settings met het budget nog te hoog gegrepen zijn.
Twee SSD's lijkt me ook geen overbodige luxe voor de opslag van de videobeelden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Uiterlijk en RGB etc. vind ik niet belangrijk. Moet geen foei lelek ding zijn maar ook geen schilderij.
Ga je overklokken?
In principe niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit zijn de componenten die ik op het oog heb. Ik ben uitgegaan van de 1440p BBG en heb daar wat upgrades op proberen te maken.
De vraag is of dit compatible genoeg is en of er misschien nog een paar slimme upgrades of besparingen te maken zijn.
Ook heb ik er een 1440p monitor aan toegevoegd om al deze pracht en praal mooi weer te kunnen geven.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 258,69 | € 258,69 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 196,- | € 196,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 586,99 | € 586,99 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GR75Q-B Zwart | € 242,25 | € 242,25 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 2 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,99 | € 239,98 |
| Totaal | € 1.848,36 | |||
Ik ben benieuwd naar jullie advies en do's and don'ts.
Bedankt alvast!