Wat moet ik overwegen bij een registrar en domein hoster

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een simpele manier om mijn eigen website te hosten om daar een portfolio op weer te geven van mijn hobby. Ik heb een domeinnaam gekozen die nog beschikbaar is en wil deze registreren, daarnaast wil ik dus een site gaan hosten ergens. Omdat ik niet veel tijd in het onderhoud wil steken en het puur om een hobby gaat, zat ik te denken aan wordpress.

Maar: volgens diverse review sites moet je opletten dat de registrar die je kiest wel een beetje service biedt. Ik ben dan ook zeker niet op zoek naar een prijsvechter, ik ben best bereid extra te betalen voor een stukje ondersteuning mocht ik dat ooit nodig hebben. Ik heb b.v. gekeken naar TransIP (omdat ik die naam toevallig ken) maar zij weigeren telefonische support en dat vind ik toch wel prettig om te hebben (is zelfs wettelijk verplicht, zo lees ik).

Ik heb een account bij Cloudflare aangemaakt om puur en alleen de domeinnaam te registreren (het zou een prettige en transparante organisatie zijn om mee te werken, zo lezen reviews) maar zij ondersteunen geen .nl domeinen (een andere eis).

Ik snap dat er geen unaniem beste hoster of registrar bestaat, en van mogen de hoster en registrar dezelfde partij zijn, maar apart is ook prima. Wat zijn goeie partijen om mee in contact te treden? Voor de volledigheid, ik zoek:

- optie tot telefonische ondersteuning
- NL domein met verlengings opties voor meerdere jaren
- whoisguard (dus geen privedata in de whois database)
- hosten van een template gebaseerde site voor een portfolio met veel foto's (minimaal 10 of 20gb ruimte lijkt me wel handig)
- optie tot een contactformulier voor aanvragen, met spam/botbescherming, eventueel captcha's
- geen reclame op mijn site (daarom kies ik dus ook geen gratis hosting)

Ben ik dan nog dingen vergeten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bhosted is telefonisch bereikbaar.

Maar waarvoor moeten ze telefonisch bereikbaar zijn? Als je ergens niet aan uitkomt met een WordPress plugin of template?

Dan word de support wel erg duur als iedereen daarvoor support gaat bellen.

Antagonist, mijn.host, bhosted, 123-webhost. Hebben allemaal als beheerpaneel Directadmin. Daarin is er stukje software beschikbaar (oa installatron) dat je met enkele klikken door middel een soort formulier wat dingen invult. Naam website, link van je WordPress word, Gebruikersnaam en wachtwoord om in je WordPress in te loggen. Hoe de backups wilt. Wel of niet automatisch updaten WordPress, themas en plugins. Alles ingevuld. Installeren en je WordPress is online. Daarna begint het inrichten (tekst schrijven, contact formulier).

Het ene thema is het ander thema niet.

Dan nog je andere eisen. Gaat het om een .nl?
whoisguard helaas dat mag niet bij een .nl zie: nieuws: SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden ger...

En voor .com enzo zijn de whois lookup gegevens ook afgeschermd (AVG) https://www.antagonist.nl/blog/gdpr-whois/

[ Voor 25% gewijzigd door RobbyTown op 08-02-2024 15:17 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
RobbyTown schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:13:
Bhosted is telefonisch bereikbaar.

Maar waarvoor moeten ze telefonisch bereikbaar zijn? Als je ergens niet aan uitkomt met een WordPress plugin of template?

Dan word de support wel erg duur als iedereen daarvoor support gaat bellen.

Antagonist, mijn.host, bhosted, 123-webhost. Hebben allemaal als beheerpaneel Directadmin. Daarin is er stukje software beschikbaar (oa installatron) dat je met enkele klikken door middel een soort formulier wat dingen invult. Naam website, link van je WordPress word, Gebruikersnaam en wachtwoord om in je WordPress in te loggen. Hoe de backups wilt. Wel of niet automatisch updaten WordPress, themas en plugins. Alles ingevuld. Installeren en je WordPress is online. Daarna begint het inrichten (tekst schrijven, contact formulier).

Het ene thema is het ander thema niet.
Mja, het hoeft niet perse wordpress te zijn, als ik maar gewoon met een template een website kan ontwerpen zonder zelf te hoeven programmeren. Ik vond o.a. ook Strato maar daar zijn de reviews soms erg slecht. Waarom telefonisch bereikbaar? Ik wil als er shit is met de site, maar ook gewoon om het geheel te regelen, kunnen bellen. Voelt net even wat meer benaderbaar en persoonlijk. Ik wil geen zaken doen met een anonieme partij, liefst gewoon een nederlands bedrijf. En dat support geld kost, vind ik prima, ik zoek toch ook geen gratis hoster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HTT-Thalan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:17:
[...]

Mja, het hoeft niet perse wordpress te zijn, als ik maar gewoon met een template een website kan ontwerpen zonder zelf te hoeven programmeren. Ik vond o.a. ook Strato maar daar zijn de reviews soms erg slecht. Waarom telefonisch bereikbaar? Ik wil als er shit is met de site, maar ook gewoon om het geheel te regelen, kunnen bellen. Voelt net even wat meer benaderbaar en persoonlijk. Ik wil geen zaken doen met een anonieme partij, liefst gewoon een nederlands bedrijf. En dat support geld kost, vind ik prima, ik zoek toch ook geen gratis hoster?
Kijk dat je betaald hosting pakt wil niet zeggen dat ze je ook kunnen / willen helpen bij je website.

Dat word dan extra aftikken: https://www.antagonist.nl/premium-diensten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
RobbyTown schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Kijk dat je betaald hosting pakt wil niet zeggen dat ze je ook kunnen / willen helpen bij je website.

Dat word dan extra aftikken: https://www.antagonist.nl/premium-diensten/
De site in elkaar templaten/klikken kom ik zelf wel aan uit. De support verwacht ik te kunnen bellen bij storingen, issues met de beveiliging, foute factuur ontvangen, dat soort zaken. De backoffice/adminstratieve kant dus. Dat wil ik niet uitsluitend via email of chat (of nog erger: bots) kunnen regelen zoals tegenwoordig heel populair is.

In eerste instantie dacht ik bij Transip een aardig pakket te hebben gevonden, maar toen ik ze wilde bellen met enkele vragen over de prijzen en mogelijkheden bleek dat geen optie, ze vermelden in het geheel geen telefoonnummer.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-02-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb al 10 jaar een server draaien, en ik heb eigenlijk nooit hoeven te bellen. En als je een simpel webhostingpakket hebt, dan zit je helemaal safe omdat die hosting daar alle verantwoordelijkheid voor de server op zich neemt. TransIP is overigens erg snel in reageren via hun ticketsysteem.

Dus waarom zou je ze willen bellen? Veel hostingpartijen zijn gestopt met telefonische support omdat het onhandig is. Via ticketsystemen hebben ze meteen direct toegang tot je klantendossier.

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 08-02-2024 15:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:29
Bellen is behoorlijk 1990. Partijen als TransIP hebben het via het ticket systeem gewoon goed voor elkaar. Snelle en kundige reacties.

Ik zou kiezen voor een simpele aanbieder, bijvoorbeeld Vimexx of Mijn.Host. Werken beide prima voor weinig geld. Die keer dat er een storing is en je website er een uur uit ligt is vast te overzien. Je draait geen bedrijfskritische websites oid.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:24
hostnet.nl is goed telefonisch benaderbaar.

Fijne partij (heb er domeinnamen en mailfunctie).

@Drardollan , sommige mensen onder ons, mijzelf incluus, vinden dat aspect van de jaren '90 helemaal niet zo vervelend ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Panzer_V op 08-02-2024 15:30 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

HTT-Thalan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:17:
Waarom telefonisch bereikbaar? Ik wil als er shit is met de site, maar ook gewoon om het geheel te regelen, kunnen bellen. Voelt net even wat meer benaderbaar en persoonlijk. Ik wil geen zaken doen met een anonieme partij, liefst gewoon een nederlands bedrijf. En dat support geld kost, vind ik prima, ik zoek toch ook geen gratis hoster?
Wat bedoel je met 'shit'? Als je er zelf niet uitkomt? Of als de hele server niet meer werkt zonder jouw toedoen? In veel gevallen, en vooral met het veel gebruikte Wordpress, kan je alle advies wel op Google vinden.

Telefoonnummers zijn vaak enkel voor storingsmeldingen.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 08-02-2024 15:34 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

bellen bij storingen
Niet nodig, deze zijn op een storingspagina te lezen en worden bijgehouden, beetje webhoster heeft onderaan een statuspagina link. Stel je voor alle klanten gaan daarvoor bellen. Pff lijn overbelast.

issues met de beveiliging
Je verwacht dat dit ala de minuut word opgelost als belt? Indien wordpress, sommige hebben patchman, deze dichten actief lekken.

foute factuur ontvangen
Betaling is ongeveer 1x per jaar bij een product (sinds 2000 nog nooit een fout meegemaakt, maar ja het kan). Je kan bellen maar dan moet je net een administratief medewerker aan de lijn hebben en die moet dat op de bodem uitzoeken terwijl jij aan de lijn hangt. Melding via ticket sturen intern naar de juiste binnen 2 uur antwoord. In die 2 uur heb ik wat andere dingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Altijd leuk als mensen je wensen/eisen onderuit schoffelen :> ik denk niet dat een telefoonnummer een onredelijke vraag/eis is, het is gewoon common courtesy vind ik om persoonlijk te kunnen spreken en zoals ik al aandroeg, volgens mij ook gewoon verplicht, ook al heb ik ze maar eens in de 5 jaar nodig (en als de dienst goed werkt, moet dat voor de aanbieder ook geen probleem zijn me dunkt).

@RobbyTown die antagonist lijkt me met hun Slim+WP pakket ongeveer te bieden wat ik vraag.
@Panzer_V hostnet, thanks die ga ik ook even bekijken.

Zelf kwam ik zojuist na enkele keren vooral bij buitenlandse partijen uit te zijn gekomen bij Cloud86 uit, dat lijkt me ook een nederlandse partij en ook hun tarieven vallen binnen het verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HTT-Thalan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:36:
Altijd leuk als mensen je wensen/eisen onderuit schoffelen :>.
Sorry, niet zo bedoelt O+ :'(

Betreft telefoonnummer verplicht. Ja ik weet het, maar dacht alleen bij webwinkels en niet alles toch? https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting

Dan heb ik er nog 1. Prijs moeten incl BTW zijn voor particulier (https://novuminitium.nl/2...-exclusief-btw-vermelden/), zoek maar is een webhoster die dat doet. Zijn op 1 hand te tellen denk ik :). Webreus.nl, nlhosting.nl zijn zo de enige uit mijn hoofd.

Tot slot, dat bellen. Antagonist heeft inderdaad geen nummer, maar als het te complex is en komen via de mail/support chat er niet uit. Dan bellen ze je :).

Als je verder nog zoekt hosters die de boel technisch op orde hebben. Die staan hier: https://internet.nl/halloffame/hosters/

Kleine aanvulling geen idee als je nog een onafhankelijke provider zoekt (antagonist is dat niet meer)?
Sinds een tijdje word de ene na de andere overgenomen en verhogen daarna de prijzen.
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=webhosting

@HTT-Thalan Tot slot. Jaren bij Antagonist gezeten, helaas door limiet van aantal domeintjes per pakket elders moeten zoeken (dit was eerst onbeperkt). Instap is 1 domein, en 5 hebben ze niet en dan word het wel erg aan de prijs. Zeker als je een simpele hobby site (wordpress?) er wilt draaien met het instappakket is dat een prima adres. Ze hebben de boel technisch prima in orde. Support is vlot per ticket.

Wil je wat goedkoper en onafhankelijk. Weboke en mijn.host (die laatste recent heen verhuist, ook daar is support per ticket snel, backups zag ik niet maar liepen op de achtergrond wel, dit hebben ze uitgezocht is was binnen een dag opgelost. Nu zie ik ze in elk geval).

[ Voor 43% gewijzigd door RobbyTown op 08-02-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:12
Ook een goede optie, NLHosting.
Genoemde prijzen inclusief BTW.

https://www.nlhosting.nl/

Kan je ook bellen en helpen je verder met technische vragen.
Niet perse de allergoedkoopste maar ook niet duur.
Ook een prima portaal om een heleboel zelf te kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door f.welvering op 08-02-2024 15:53 ]

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Panzer_V schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:29:
hostnet.nl is goed telefonisch benaderbaar.

Fijne partij (heb er domeinnamen en mailfunctie).

@Drardollan , sommige mensen onder ons, mijzelf incluus, vinden dat aspect van de jaren '90 helemaal niet zo vervelend ;)
Dat snap ik, ik heb die wens ook heus wel eens. Maar kom op, een simpele website met een portfolie is op geen enkele manier bedrijfskritisch toch? Zo ongeveer elke hoster kan je hiermee helpen. Hoe vaak schat je in dat TS moet gaan bellen omdat er een storing is? Ik denk werkelijk nooit de komende 10 jaar. Waarom zou je zulke hoge eisen stellen en de daarbij behorende extra kosten gaan betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Drardollan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Dat snap ik, ik heb die wens ook heus wel eens. Maar kom op, een simpele website met een portfolie is op geen enkele manier bedrijfskritisch toch? Zo ongeveer elke hoster kan je hiermee helpen. Hoe vaak schat je in dat TS moet gaan bellen omdat er een storing is? Ik denk werkelijk nooit de komende 10 jaar. Waarom zou je zulke hoge eisen stellen en de daarbij behorende extra kosten gaan betalen?
Zoals je hebt kunnen lezen. Eens (y) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Het is zeker niet bedrijfskritisch voor mij, het is puur hobby en - zoals gezegd - in dit geval puur een portfolio website on mijn werk te etaleren. Maar blijkbaar zijn er wel partijen te vinden (dank voor de aangedragen opties hier en daar) die dit dus wel gewoon doen en daar geen exorbitante bedragen voor rekenen. Juist als de kans klein is dat je ze nodig hebt (omdat de redelijk te verwachten ondersteuning beperkt blijft tot basiszaken en de hosting gewoon kwalitatief goed in elkaar steekt) lijkt me dat ook geen enkel probleem voor een normaal bedrijf.

En ja, als ik online iets kan kopen op jouw site, of dat nou een fysiek of digitaal product of abonnement is, ben/run je een webshop, dat lijkt me geen hele verstrekkende conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HTT-Thalan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Het is zeker niet bedrijfskritisch voor mij, het is puur hobby en - zoals gezegd - in dit geval puur een portfolio website on mijn werk te etaleren. Maar blijkbaar zijn er wel partijen te vinden (dank voor de aangedragen opties hier en daar) die dit dus wel gewoon doen en daar geen exorbitante bedragen voor rekenen. Juist als de kans klein is dat je ze nodig hebt (omdat de redelijk te verwachten ondersteuning beperkt blijft tot basiszaken en de hosting gewoon kwalitatief goed in elkaar steekt) lijkt me dat ook geen enkel probleem voor een normaal bedrijf.
Ik kan je praktisch garanderen dat je ze nooit zal bellen. Je doet een aanvraag, ze leveren je wat inloggegevens op en vervolgens plaats je de website. Een hoster gaat je nooit helpen met je website, dat zal je zelf uit moeten zoeken. Een fatsoenlijke hoster heeft goede monitoring en voordat jij een storing merkt zijn ze het al aan het oplossen.

Met alle respect, maar het voelt een beetje alsof je een volledige medische opleiding tot hartchirurg aan het volgen bent om vervolgens op je werk als BHV'er een pleister te kunnen plakken.
En ja, als ik online iets kan kopen op jouw site, of dat nou een fysiek of digitaal product of abonnement is, ben/run je een webshop, dat lijkt me geen hele verstrekkende conclusie.
Tsjah, het is maar waar je je druk over maakt. Ik vind het, op het gebied van webhosting, in geen enkel opzicht boeiend. Ik heb liever dat men snel en efficient gebruikt maakt van een ticket systeem (zoals TransIP) dan dat ik uren kwijt ben aan domme wachtmuziekjes en vervolgens niet-technisch personeel. Het feit dat een bedrijf een telefoonnummer heeft zegt niet dat het bedrijf je vervolgens snel en kundig te woord gaat staan. 99 van de 100 keer krijg je gewoon iemand aan de lijn die een ticket voor je intikt. En daar betaal je voor, linksom of rechtsom.

Waarom dus gelijk inzetten op het maximaal denkbare? Je hebt in dit topic al diverse opties gehad van hosting partijen waarbij je voor minder dan 50 euro per jaar klaar bent voor domein en hosting die meer dan geschikt zijn voor iets simpels als een portfolie. Bedenk ook dat je niet getrouwd bent tot je dood gaat met een partij, ervaar je problemen dan pak je de boel op en verhuis je naar iets anders.

Maar als tip, een betrouwbare hoster waar nog wel personeel aan de telefoon zit die soms wat kan doen: VDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Ik kan je praktisch garanderen dat je ze nooit zal bellen. Je doet een aanvraag, ze leveren je wat inloggegevens op en vervolgens plaats je de website. Een hoster gaat je nooit helpen met je website, dat zal je zelf uit moeten zoeken. Een fatsoenlijke hoster heeft goede monitoring en voordat jij een storing merkt zijn ze het al aan het oplossen.

Met alle respect, maar het voelt een beetje alsof je een volledige medische opleiding tot hartchirurg aan het volgen bent om vervolgens op je werk als BHV'er een pleister te kunnen plakken.

[...]

Tsjah, het is maar waar je je druk over maakt. Ik vind het, op het gebied van webhosting, in geen enkel opzicht boeiend. Ik heb liever dat men snel en efficient gebruikt maakt van een ticket systeem (zoals TransIP) dan dat ik uren kwijt ben aan domme wachtmuziekjes en vervolgens niet-technisch personeel. Het feit dat een bedrijf een telefoonnummer heeft zegt niet dat het bedrijf je vervolgens snel en kundig te woord gaat staan. 99 van de 100 keer krijg je gewoon iemand aan de lijn die een ticket voor je intikt. En daar betaal je voor, linksom of rechtsom.

Waarom dus gelijk inzetten op het maximaal denkbare? Je hebt in dit topic al diverse opties gehad van hosting partijen waarbij je voor minder dan 50 euro per jaar klaar bent voor domein en hosting die meer dan geschikt zijn voor iets simpels als een portfolie. Bedenk ook dat je niet getrouwd bent tot je dood gaat met een partij, ervaar je problemen dan pak je de boel op en verhuis je naar iets anders.

Maar als tip, een betrouwbare hoster waar nog wel personeel aan de telefoon zit die soms wat kan doen: VDX.
Je bent nog steeds tegen een telefoonnummer aan het redeneren terwijl er - zoals je zelf ook aanhaalt - al opties zijn genoemd die toch voldoen aan de gestelde eisen :P dus relax :P. Ik moet nog uitzoeken of ze de randzaken ook aanbieden maar qua service, prijs en opties lijkt het bij deze opties te gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HTT-Thalan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:24:
[...]

Je bent nog steeds tegen een telefoonnummer aan het redeneren terwijl er - zoals je zelf ook aanhaalt - al opties zijn genoemd die toch voldoen aan de gestelde eisen :P dus relax :P. Ik moet nog uitzoeken of ze de randzaken ook aanbieden maar qua service, prijs en opties lijkt het bij deze opties te gaan lukken.
Nee, ik ageer vooral tegen het feit dat je een Rolls Royce aan het bestellen bent terwijl je uit kan met een Dacia Sandero. Je staart je blind op zaken waar je, mijn inziens, nooit mee te maken gaat krijgen.

Maar natuurlijk is het jouw feest en jouw geld. Maar als je je afsluit voor adviezen dan is het soms beter geen topic te openen met een dergelijke vraag. Sowieso zijn er meerdere tips gegeven, dus ik denk dat je daarmee wel vooruit kunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 08-02-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Nee, ik ageer vooral tegen het feit dat je een Rolls Royce aan het bestellen bent terwijl je uit kan met een Dacia Sandero. Je staart je blind op zaken waar je, mijn inziens, nooit mee te maken gaat krijgen.
Dit zie ik als de spreekwoordelijke Rolls Royce die jij noemt:

https://kinsta.com/

en ja, die beginnen pas bij 35$/maand en hoger.

Maar:

https://cloud86.io/nl/webhosting/

doen het voor nog geen 7 euro per maand (na afloop van de promo) mét telefonische ondersteuning, en daar schrijven ze over:
Uitgebreide ondersteuning

Naast de onderdelen in de basis ondersteuning kun je onze helpdesk ook raadplegen voor bijvoorbeeld het instellen van je e-mail of foutmeldingen binnen je website. We kijken met je mee en proberen je een oplossing voor te dragen waar je mee aan de slag kunt. De tijd is echter wel beperkt tot per maand, maximaal een half uur ondersteuning.
Dan heb ik volgens mij een Dacia Jogger te pakken in jouw vergelijking. Net geen ultra-basismodel meer, maar net even wat meer afwerking voor niet heel veel meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
Als ik het zo lees, zoek je niet echt een webhost, maar een webdeveloper.

Er is geen webhost die zijn vingers gaat branden om de website van een klant te supporten. Dat is buiten hun scope.

Hoewel WordPress een mooi CMS oplossing lijkt, zonder voorkennis van de web script talen ga je er lelijk in vergissen om het naar jouw smaak in te richten.

Mijn advies:
Zoek een E-Learning curses op voor HTML, PHP, SQL en misschien Javascript.

Zoek dan pas een plek op om je hosting te regelen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Duke of Savage op 09-02-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Duke of Savage schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:47:
Als ik het zo lees, zoek je niet echt een webhost, maar een webdeveloper.

Er is geen webhost die zijn vingers gaat branden om de website van een klant te supporten. Dat is buiten hun scope.

Hoewel WordPress een mooi CMS oplossing lijkt, zonder voorkennis van de web script talen ga je er lelijk in vergissen om het naar jouw smaak in te richten.

Mijn advies:
Zoek een E-Learning curses op voor HTML, PHP, SQL en misschien Javascript.

Zoek dan pas een plek op om je hosting te regelen. :)
Developer... ik wil gewoon een veredeld blog waar ik tonnen foto's en verhalen op kan storten :). En een domein bij een hoster omdat ik niet zelf een PC in de meterkast wil hangen hiervoor. Is wordpress echt zo moelijk voor iemand met een klein beetje IT kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Developer... ik wil gewoon een veredeld blog waar ik tonnen foto's en verhalen op kan storten :). En een domein bij een hoster omdat ik niet zelf een PC in de meterkast wil hangen hiervoor. Is wordpress echt zo moelijk voor iemand met een klein beetje IT kennis?
Als je geen probleem hebt om de template en style van een ander te gebruiken en die out-of-the-box zo in te zetten, dan zou het vrij eenvoudig moeten zijn.

Wil je dingen gaan aanpassen, zoals aantal pics per row, of een ander alignment, etc, dan zal je de scripts moeten aanpassen.

Een support afdeling van een webhost gaat je hier niet mee helpen :)
Die zijn meer voor problemen als je SSL certificaat niet werkt, of eventuele DNS issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Duke of Savage schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Als je geen probleem hebt om de template en style van een ander te gebruiken en die out-of-the-box zo in te zetten, dan zou het vrij eenvoudig moeten zijn.

Wil je dingen gaan aanpassen, zoals aantal pics per row, of een ander alignment, etc, dan zal je de scripts moeten aanpassen.

Een support afdeling van een webhost gaat je hier niet mee helpen :)
Die zijn meer voor problemen als je SSL certificaat niet werkt, of eventuele DNS issues.
Okay, dat vind ik helemaal acceptabel, dat verwacht ik ook zeker niet van een hoster van een tientje per maand. Ik heb ooit een wordpress blog als website gebruikt tig jaar terug, maar daar kun je geen .nl domein registreren dus ik dacht ik ga gewoon een nederlandse partij zoeken die alles in 1 doet, vandaar.

Nu lees ik ook wel dat wordpress dankzij diens populariteit óók populair is bij het duistere volk op het internet. Zijn er alternatieven voor wordpress die ook relatief eenvoudig te gebruiken zijn met sterke voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Okay, dat vind ik helemaal acceptabel, dat verwacht ik ook zeker niet van een hoster van een tientje per maand. Ik heb ooit een wordpress blog als website gebruikt tig jaar terug, maar daar kun je geen .nl domein registreren dus ik dacht ik ga gewoon een nederlandse partij zoeken die alles in 1 doet, vandaar.

Nu lees ik ook wel dat wordpress dankzij diens populariteit óók populair is bij het duistere volk op het internet. Zijn er alternatieven voor wordpress die ook relatief eenvoudig te gebruiken zijn met sterke voordelen?
Als je al ervaring hebt met WP, zou ik die gewoon aanraden. Alle CMS systemen kunnen gebruikt worden door malafide partijen, ik zou mij daar niet al te zorgen over maken.

Je hebt webhosting partijen die een compleet pakket aanbieden. Na het registeren van je hosting account, schaf je daar ook je domein aan met een webhost pakket, en vervolgens kun je met een paar klikken, vanuit je account portaal, WP installeren.

Je hebt ook hostingspartijen die volledig gericht zijn op het hosten van wordpress sites.

Op deze vergelijking site heb ik de filters ingesteld op:

1 website
5 email accounts
100-1000 bezoekers

Je kan dan even kijken wat voor jouw wenst het beste lijkt.

Bij Junda zit je dan op bijvoorbeeld €8 voor de hosting per maand en €4,15 voor het domein (per jaar).
Dat is dan wel het Plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Ghost, Joomla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Duke of Savage schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Als je al ervaring hebt met WP, zou ik die gewoon aanraden. Alle CMS systemen kunnen gebruikt worden door malafide partijen, ik zou mij daar niet al te zorgen over maken.

Je hebt webhosting partijen die een compleet pakket aanbieden. Na het registeren van je hosting account, schaf je daar ook je domein aan met een webhost pakket, en vervolgens kun je met een paar klikken, vanuit je account portaal, WP installeren.

Je hebt ook hostingspartijen die volledig gericht zijn op het hosten van wordpress sites.

Op deze vergelijking site heb ik de filters ingesteld op:

1 website
5 email accounts
100-1000 bezoekers

Je kan dan even kijken wat voor jouw wenst het beste lijkt.

Bij Junda zit je dan op bijvoorbeeld €8 voor de hosting per maand en €4,15 voor het domein (per jaar).
Dat is dan wel het Plus pakket.
Ja klopt, die vergelijker heb ik ook gebruikt, daar heb ik dus Cloud86 gevonden en ik lees in de reviews dat zij er goed afkomen. Junda lijkt dat ook te doen, en biedt ook nog eens meer opslag... hmmm... - edit - geen telefoon zie ik nu, dat is dan weer een puntje voor Cloud86. 100GB is tof, maar ik denk aan 10-20gb genoeg te hebben.

Genoeg te overwegen zie ik wel.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-02-2024 12:37 ]

Pagina: 1