Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomastux
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 14:33
Ik zoek een?
een feature phone waar ik wel al mijn 4500 contacten in kwijt kan

Wat is je budget?
250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mee te bellen/gebeld te worden, zonder dat ik steeds afgeleid wordt door social media/messenger apps of dat de accu halverwege de dag leeg is. Mijn smartphone blijft dan gewoon in mijn tas zitten.
Het probleem is alleen dat bij de meeste feature phones het adressenboek beperkt is tot 2000 contacten. Ik heb er ruim 4000 en zie het niet zitten om handmatig er ruim 2000 uit te gooien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb een mooie Nokia 105 4G gevonden, maar die heeft dus een te beperkt adressenboek.
Het uitwisselen van contacten gaat top (via bluetooth verbinden met m’n android, dan trekt de nokia zelf het adressenboek leeg), maar hij stopt bij 2000 contacten. Op de SIM kunnen er ook nog 250, maar dat is nog steeds niet goed. Hij kan de contacten niet op een SD-kaartje opslaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:12
Dat wordt specificaties lezen denk ik van diverse feature phones. De use case is niet veel voorkomend verwacht ik en feature phones zijn precies dat, de basis oplossingen, anders koopt men over het algemeen een smartphone.

Alternatieve oplossing, een keer contacten opschonen, want met 4500 contacten zitten er vast tussen die je niet regelmatig belt en dus in een apart adresboek (bijvoorbeeld je maakt een Microsoft account aan en slaat ze daar op, terwijl je vaste contacten en Gmail zitten, of andersom) of crm systeem (Salesforce, Excel, of zo) kunt bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomastux
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 14:33
swhnld schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:54:
Dat wordt specificaties lezen denk ik van diverse feature phones. De use case is niet veel voorkomend verwacht ik en feature phones zijn precies dat, de basis oplossingen, anders koopt men over het algemeen een smartphone.
Ja, ben ik aan begonnen, alleen is het niet een spec die makkelijk vindbaar is, laat staan in een handleiding staat
swhnld schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:54:

Alternatieve oplossing, een keer contacten opschonen, want met 4500 contacten zitten er vast tussen die je niet regelmatig belt en dus in een apart adresboek (bijvoorbeeld je maakt een Microsoft account aan en slaat ze daar op, terwijl je vaste contacten en Gmail zitten, of andersom) of crm systeem (Salesforce, Excel, of zo) kunt bewaren?
Ja, die snap ik! Kben alleen nogal slecht met namen, dus krijg stress van idee dat ik moet gaan beslissen wie wel en wie niet de telefoon in gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Die informatie lijkt inderdaad moeilijk aan te tonen en waar het wel staat is het inderdaad maximaal 2000.
Een alternatief zonder contacten te verwijderen lijkt mij een budget smartphone van 100 euro waarop je alle onnodige diensten en apps uitschakelt of verwijdert. Dan gaat de accu ook wel 3-4 dagen mee.