3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
want, een micro omvormer sluit je verder niet op het net aan???Aziraphale schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:01:
Het hele verhaal moet op een vrijstaande garage komen en een "normale" stringomvormer is geen optie zonder de hele tuin en oprit overhoop te halen.
Een "snelle check" kan eigenlijk alleen als we het hele verhaal hebben.
Pak de template en gooi de gegevens erin, dan valt er iets over te roepen.
Pak de template en gooi de gegevens erin, dan valt er iets over te roepen.
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Hahaha, nee natuurlijk niet. Gaat allemaal draadloos met micro omvormers! 😂😂😂hfolkers schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:14:
[...]
want, een micro omvormer sluit je verder niet op het net aan???
Het gaat me hier puur om de prijs per Wp, niet om de verdere layout etc, daar heb ik zelf namelijk wel zicht op. Ik weet alleen niet wat momenteel een realistische prijs per Wp is voor deze combinatie van panelen en omvormers.
En je sluit een micro omvormer uiteraard op het net aan, maar dat zal hier met schuko stekkers gaan gebeuren. Vandaar ook de keuze voor deze omvormers ipv een dikkere string omvormer.
En je sluit een micro omvormer uiteraard op het net aan, maar dat zal hier met schuko stekkers gaan gebeuren. Vandaar ook de keuze voor deze omvormers ipv een dikkere string omvormer.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Dus je gaat 6 panelen met stekker aansluiten? Dat is vragen om problemen. Gewoon je tuin open trekken en nieuwe kabel neer leggen of verzwaren van wat er al heen loopt.Aziraphale schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:23:
Het gaat me hier puur om de prijs per Wp, niet om de verdere layout etc, daar heb ik zelf namelijk wel zicht op. Ik weet alleen niet wat momenteel een realistische prijs per Wp is voor deze combinatie van panelen en omvormers.
Dit klinkt nu als Picobello BV.
Op deze manier gaat geen installateur aansluiten, is namelijk niet toegestaan.Aziraphale schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:23:
Verder is er geen verschil tussen 4000 watt uit micro's of 4000 watt uit een string omvormer.
Als je een idee wilt hebben of het wel of niet duur is vergelijk je de prijzen met de online zonnepanelen winkels, installeren zul je toch zelf moeten gaan doen als je geen officiële aansluiting wilt.
Even gecheckt en het komt op een kabel die er al ligt en wat de installateur gecontroleerd heeft, dus toch niet zoals ik dacht op stekkers.
En zelf plaatsen is altijd goedkoper, het gaat mij om dit laten plaatsen. Schoonpapa gaat het namelijk echt niet zelf doen en ik ook niet. Micro omvormers is trouwens ook de juiste keuze vanwege schaduwwerking door bomen.
En zelf plaatsen is altijd goedkoper, het gaat mij om dit laten plaatsen. Schoonpapa gaat het namelijk echt niet zelf doen en ik ook niet. Micro omvormers is trouwens ook de juiste keuze vanwege schaduwwerking door bomen.
Geeft maar weer aan dat een snelle check niet zo makkelijk is, waarschijnlijk komt er hier dus ook een PV-verdeler bij, misschien nog een dak doorvoer, geen idee van de onderconstructie, enz.
Is het duur, ik denk het wel, volgens mij kun je tegenwoordig echt wel weer dichter bij de euro per wp komen. Is het duur in deze situatie, geen flauw idee...
Is het duur, ik denk het wel, volgens mij kun je tegenwoordig echt wel weer dichter bij de euro per wp komen. Is het duur in deze situatie, geen flauw idee...
Heb je meerdere offertes aangevraagd?
Ik heb in december een offerte gekregen voor een schuin dak, 7 panelen, string omvormer: € 0,84 per WP. Zuid-Holland. Micro omvormers zijn wel iets duurder, maar zoveel scheelt het ook niet.
Vraag dus meerdere offertes aan.
Ik heb in december een offerte gekregen voor een schuin dak, 7 panelen, string omvormer: € 0,84 per WP. Zuid-Holland. Micro omvormers zijn wel iets duurder, maar zoveel scheelt het ook niet.
Vraag dus meerdere offertes aan.
Pagina: 1