Videodeurbel ophangen zonder voortuin, mag dat? [BE]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-11 13:47
Onlangs ben ik verhuisd naar België, naar een woning waarbij de voordeur direct grenst aan de openbare weg. Nu zou ik de deurbel graag vervangen door een slimme videodeurbel, maar ik kom er niet helemaal uit of dat nu mag of niet.

Het doel/reden: Mijn vriendin werkt veel thuis en na een wat slechte ervaring in haar vorige studio zou een videodeurbel wat gemoedsrust kunnen bieden doordat je direct ziet wie er voor de deur staat. Komt ook nog eens bij dat wanneer één van ons thuis werkt dit vaak met koptelefoon is waardoor je de deurbel totaal niet hoort. Een slimme deurbel kan daarbij helpen :P

Als ik Coolblue.be mag geloven valt een videodeurbel voor particulieren niet onder de camerawet voor privacy. Helemaal niet als je niets opneemt, en dat is ook niet nodig. Maar dan nog zie je continue een deel van de straat en de garageboxen aan de overkant.

Daarbij komt ook nog eens dat de deurbel haaks hangt met de voordeur, dus op het muurtje er naast, en deze in de richting kijkt van de voordeur van de buurman. Dat valt wel te bespreken met de buurman, hoop ik.

Ik weet gewoon even niet waar ik goed aan doe. Ervaringsdeskundigen aanwezig? :9

Alle reacties

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een korte oprit (waar de auto dwars op past) en heb een eufy, ik kan daarop instellen dat hij alleen personen filmt en in welk gebied (dus op dat stoepje). Soms staat de buurman er op. Het advies van eufy is om hem haaks op te hangen maar dat gaat niet, heb geen haakse muur.

Ook in Belgie.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 08-02-2024 10:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lyrics
Marzman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:57:
Ik heb een korte oprit (waar de auto dwars op past) en heb een eufy, ik kan daarop instellen dat hij alleen personen filmt en in welk gebied (dus op dat stoepje). Soms staat de buurman er op. Het advies van eufy is om hem haaks op te hangen maar dat gaat niet, heb geen haakse muur.

Ook in Belgie.
Ja, in principe is 't plan om het zo in te stellen dat het enige moment dat er iets opgenomen wordt of meldingen verstuurd worden wanneer er daadwerkelijk iemand aanbelt. Alleen door die brede kijkhoeken 'ziet' de camera wel meer. En het feit dat 'ie direct aan de openbare weg grenst...

Maargoed, je zegt dus gewoon ophangen, softwarematig goed inregelen, en desnoods de buurman laten zien hoe of wat zodat ie gerust is? :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, mijn buurman stond er op omdat hij de bel aan het inspecteren was, ja dan gaat hij filmen ;) Mensen die normaal door de straat lopen en overburen legt hij niet vast.

/▌

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Is een deurbel met signaallamp en/of versterker in combinatie met een deurspionnetje niet een simpelere (en goedkopere) oplossing?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Lyrics
Yaksa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:12:
Is een deurbel met signaallamp en/of versterker in combinatie met een deurspionnetje niet een simpelere (en goedkopere) oplossing?
Deurspionnetje is nog wel iets, signaallamp en/of versterker niet direct door de indeling van de woning. Hmm, misschien toch eens kijken naar een zelf geknutselde domotica-oplossing voor notificaties.

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:33
Bij de deurbel van Ring die ik heb, kan ik ervoor kiezen om delen zwart te maken in beeld. Wellicht dat dat nog een optie is? Dat je het beeld alleen beperkt tot wat je moet/wil zien? Hangt natuurlijk wel een beetje af van de eventuele plek waar het komt te hangen, maar wie weet.

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Ik heb het gevoel dat dit eigenlijk niet zo leeft bij ons in BE... Verwacht je opmerkingen van iemand als je een slimme deurbel zou plaatsen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-Marco schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:40:
Bij de deurbel van Ring die ik heb, kan ik ervoor kiezen om delen zwart te maken in beeld. Wellicht dat dat nog een optie is? Dat je het beeld alleen beperkt tot wat je moet/wil zien? Hangt natuurlijk wel een beetje af van de eventuele plek waar het komt te hangen, maar wie weet.
Dat kan mijn eufy ook maar dat zwartmaken is wel 2d dus als ik de straat zwart maak zijn alle hoofden ook zwart, dus het is handiger een gebied in te stellen.

/▌

• Lyrics
Lt.Mitchell schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:53:
Ik heb het gevoel dat dit eigenlijk niet zo leeft bij ons in BE... Verwacht je opmerkingen van iemand als je een slimme deurbel zou plaatsen?
Vooral van de buurman, eigenlijk, omdat 'ie in dezelfde richting kijkt als zijn voordeur. En Vlamingen zijn, als ik m'n vriendin moet geloven, nu niet echt mensen die eerst aanbellen om te zeggen hoe of wat, maar liever de wijkagent het laten oplossen. En daar heb ik niet zo'n zin in :9
Pagina: 1