Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
Hoi Tweakers!

Ik heb gisteren een gamelaptop besteld ter vervanging van mijn oude HP Omen uit 2017 met een 1060 videokaart, die nu toch echt wel moeite begint te krijgen met wat games. Na zoveel jaren trouwe dienst heb ik veel vertrouwen gekregen in HP/Omen (hoewel n=1 uiteraard). Ik heb namelijk al die tijd probleemloos kunnen spelen.

Ik speel verschillende spellen, Warzone, CS2, Hogwarts Legacy en ik heb een tijd geleden games als RDR2, The Witcher 3 en Cyberpunk gekocht, maar die trok mijn laptop niet of in ieder geval niet voldoende om de game te spelen zoals ‘ie is bedoeld. Idealiter ga ik spelen op een externe 27” 1440p monitor met medium-high settings.

In eerste instantie had ik de Lenovo Legion Slim 5 op het oog met een 4070. Deze kreeg veel goede recensies, maar ik twijfelde simpelweg een beetje of een 4070 mijn wensen wel zou trekken, ook met oog op het beschikbare VRAM en toekomstbestendigheid, vandaar de keuze om toch te kijken naar een 4080 (mits er sprake is van een goede deal i.v.m. grote prijsverschil tussen de 4070 en 4080). De Lenovo kost momenteel 1.449 EUR, hoewel deze een paar weken geleden voor 1.249 EUR in de sale was.

https://tweakers.net/pric...-5-16aph8-82y9008nmh.html

De gekochte laptop is in de sale en is weer een HP Omen na mijn eerdere goede ervaring. Op termijn wil ik het geheugen upgraden naar 32GB en wanneer nodig de opslag eveneens uitbreiden. Uit reviews is gebleken dat dit eenvoudig is.

De gekochte laptop:

https://tweakers.net/pric.../hp-omen-16-wf0390nd.html

Mijn vraag:
Zie ik iets over het hoofd bij deze laptop waarom het geen goede deal zou zijn? Het blijft een smak geld, maar op het oog lijkt het een zeer goede deal:
- Hoge schrijfsnelheid SSD
- Goede CPU
- Goede GPU (hoewel wattage is gecapped op 145W volgens mij)
- Matig scherm, maar ik ga toch op een extern scherm spelen 90% van de tijd
- 1.699 EUR

Ter aanvulling: accuduur, bouwkwaliteit en gewicht vind ik niet zo belangrijk. Ik zal de laptop weinig remote gebruiken.

Ik ben dus niet per se op zoek naar alternatieven op de korte termijn, ik vraag mij vooral af of ik niet te veel biased ben en ik deze HP toch niet zou moeten nemen.

NB. Een desktop is voor mij helaas geen optie

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdd
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-06 20:18
Even op Reddit kijken en lezen over hp omen 16 black screen. Dat is wat ik je aan kan raden.