Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Afwerken ruimte tussen kast een muurt

Pagina: 1
Acties:

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 01:04
Hi All,

Zoals je op de onderstaande foto kan zien zit er een ruimte tussen de kast en muur. Nu wil ik deze ruimte afwerken met een lat/paneel.

Helaas is de muur niet 100% recht, waardoor een rechte/90 graden zaagsnede niet zal voldoen.

Heeft iemand tips hoe je dit kan oplossen? Maw, hoe kan ik de lat/paneel zo snijdend dat het past.

Dank :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FW9-Xch298jAnX8bYwzaBT1UOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okrXV05avnLr1z6xwmfToiAz.jpg?f=fotoalbum_large

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

3x meten, 2x zagen, 1x nieuw hout kopen en opnieuw.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En daarna kitten en aflakken
Lat helemaal schilderen en daarna plaatsen + kitten. Netjes afplakken, aflakken en direct tape weghalen na schilderen.

O ja, daarna vergeten dat er een lat zit en er niet meer naar kijken.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Met stukken karton kun je soms een malletje maken. En achteraf een mooie dikke kit-rand er op.

• Regenbui
Ah, top. De antwoorden liggen der verwachting :P ik hoopte op een magic trick.

Ik ken de "scriber" als oplossing, alleen werkt dat hier niet door de diepte :(

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36
Hoe erg niet recht is de muur?

Wat ik in dit soort situaties doe, is de plank "ongeveer" op maat zagen, dan tegen de muur aan zetten. Op de plekken waar nog wat af moet met een potlood markeren, en dan die stukken met de bandschuurmachine afschuren.

Dan opnieuw meten, aftekenen, bijschuren, etc. Dan kun je het best precies krijgen, afhankelijk van hoe vaak je bereid bent heen-en-weer te lopen :P

Uiteindelijk zul je toch acrylaatkit gebruiken om de aansluiting netjes te maken. Daarmee kun je de laatste oneffenheden verbloemen.

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:31
elke 10cm de breedte meten en die overzetten op een lat en daarlangs zagen
Dan boven en onder op maat zagen en recht zagen.

beetje kit op de kiertjes en klaar

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11 14:44

Foamy

Fulltime prutser

Wat bedoel je met de muur is niet recht? Heeft ie zo'n vorm: S (overdreven), dus met hobbels? Of staat ie scheef ten opzichte van het andere oppervlak, dus zo: /

blub

• Regenbui
Foamy schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:20:
Wat bedoel je met de muur is niet recht? Heeft ie zo'n vorm: S (overdreven), dus met hobbels? Of staat ie scheef ten opzichte van het andere oppervlak, dus zo: /
Staat scheef tov an de kast. Is niet veel, maar toch. Kast staat waterpas.
AlphaRomeo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:43:
Met stukken karton kun je soms een malletje maken. En achteraf een mooie dikke kit-rand er op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmvgEALkvNhpc8fdD1DBrurQMYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyIUTrUl3cvUMpS9u7nALAfW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een handcirkelzaag met rail. Fingers crossed dat de muur een rechte lijn is, zodat ik met een rail een mooie rechte zaagsnede kan maken :)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
Regenbui schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Staat scheef tov an de kast. Is niet veel, maar toch. Kast staat waterpas.

[...]

[Afbeelding]

Ik heb een handcirkelzaag met rail. Fingers crossed dat de muur een rechte lijn is, zodat ik met een rail een mooie rechte zaagsnede kan maken :)
Kartonnen mal maken is inderdaad beste manier. Ik zou m iets smaller zagen dan strak, evt met schuurmachine bijwerken waar die nog knelt. Daarna eventueel afkitten, hebben wij niet gedaan(vonden de kier van 1 mm niet storend)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RrJRUrbXR4u0uFBnGbRgLJffVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JlHfFMyIaR8aN26OSACTleZU.jpg?f=user_large
Pagina: 1