[Discussie] Warezlinks & napster

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Officieel mogen hier geen warezlinks, omdat er dan problemen komen met de BSA en dergelijke.
Volgens de FAQ mogen mp3'tjes & programma's als napster weer wel. Maar waar ligt de grens?

Met morpheus kan je mp3'tjes downloaden, maar als je wat anders zoekt wat verdacht veel lijkt op warez vind je het daarmee ook.

Toch wordt er op de tweakers.net frontpage wel links naar morpheus neergezet (het is immers software), maar geen links naar warez.

Waarom nouw wel het ene, maar niet het andere :? .

Btw, geen warezlinks of wat dan ook, want aan een slotje heb je ook niks.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Dit mag vast naar LA :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Het lijken naar http://www.kpn.com mag ook. Terwijl je via hun telefoonlijnen ook warez kan binnenhalen! En met ftp-clients kan dat ook. Tja, moet je die ook gaan verbieden dan :?

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Tja morpheus is een onschuldige tool, maar de mensen kiezen ervoor om het te gebruiken voor veelal illigale dingen. Daar kan Tweakers ook niets aan doen..
Wat ik echt niet vond kunnen was de manier waarop in windows OS gepraat werd hoe en met welk proggie je XP kon downen.. Beetje te ver imho...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

SG -> [forum=15]

Bericht hierboven

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 11:12 schreef Floris Diemel het volgende:
SG -> [forum=15]
Huh, hoort een discussie daar thuis??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
laat maar
|:(

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Nou niet per sé "een" discussie, maar deze discussie denk ik wel aangezien het hier om de policy van dit forum gaat :)

Bericht hierboven

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Imho:

- Directe links naar warez mogen _niet_
- Directe links naar (illegale) mp3-sites ook _niet_
maar
- Directe links naar een programmaatje dat niet specifiek bedoeld is om illegale dingen te downen mag weer _wel_

Toch?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Boomrups heeft gelijk ;)

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 12:03 schreef Boomrups het volgende:
Imho:

- Directe links naar warez mogen _niet_
- Directe links naar (illegale) mp3-sites ook _niet_
maar
- Directe links naar een programmaatje dat niet specifiek bedoeld is om illegale dingen te downen mag weer _wel_

Toch?
Wat is dan het doel van morpheus, chatten :P :) .

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 08 september 2001 12:30 schreef wwillem het volgende:
Wat is dan het doel van morpheus, chatten :P :) .
Nee maar het is ook niet de bedoeling van een Ferrari om er 240 km/h mee te rijden maar dat gebeurt ook :) En dat is geen reden om ze dan maar 'niet meer te verkopen'. Snap je?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Een algemene discussie over een programma als e-donkey, napster, kazaa, winMX ,etc. etc. is imho niet mogelijk. Die software is ontwikkeld met maar een doel voor ogen : WAREZ/DivX/MP3. Er is geen enkele bijbedoeling. Ja je mag volgens de disclaimers de copyrights niet schenden, maar 90% zoekt spul dat niet legaal is. Imho niet discutabel als zijnde "geen warez related zaken".

Discutabel vind ik bv IRC. Velen gebruiken het om te chatten, maar er zijn ook warez #-en waar je middels DCC hele series van Friends oid, kan downen. Een primair doel is gebruik als chat kanaal een subsidiair doel is het downloaden van al dan niet illegale software.

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Volgens mij is het gewoon heel simpel waar de BSA moeilijk over kan gaan doen mag niet en waar ze niet moeilijk over doen mag wel.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 12:58 schreef zeef het volgende:
Een algemene discussie over een programma als e-donkey, napster, kazaa, winMX ,etc. etc. is imho niet mogelijk. Die software is ontwikkeld met maar een doel voor ogen : WAREZ/DivX/MP3. Er is geen enkele bijbedoeling. Ja je mag volgens de disclaimers de copyrights niet schenden, maar 90% zoekt spul dat niet legaal is. Imho niet discutabel als zijnde "geen warez related zaken".

Discutabel vind ik bv IRC. Velen gebruiken het om te chatten, maar er zijn ook warez #-en waar je middels DCC hele series van Friends oid, kan downen. Een primair doel is gebruik als chat kanaal een subsidiair doel is het downloaden van al dan niet illegale software.
Mee oneens.
Het maakt helemaal niet uit of het doel van napster, kazaa, winMX , etc warez/divx/mp3 is. Ik denk zelfs dat IRC in dat geval nog veel verdachter is.
De genoemde fileshare-proggies ansich worden misschien gebruikt als middel, maar het programma zelf is volkomen legaal. En op die manier moet je het volgens mij zien.
Als iemand een probleem met Kazaa heeft wordt deze topic (terecht) niet gesloten.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op zaterdag 08 september 2001 13:18 schreef Courage het volgende:

[..]

Mee oneens.
Het maakt helemaal niet uit of het doel van napster, kazaa, winMX , etc warez/divx/mp3 is. Ik denk zelfs dat IRC in dat geval nog veel verdachter is.
De genoemde fileshare-proggies ansich worden misschien gebruikt als middel, maar het programma zelf is volkomen legaal. En op die manier moet je het volgens mij zien.
Als iemand een probleem met Kazaa heeft wordt deze topic (terecht) niet gesloten.
Ik snap wel wat jij bedoeld, maar het is natuurlijk een beetje scheef. Als ik mijn FTP server hier post, krijg ik een waarschuwing. Als ik hier post wat voor fijn proggie bv WinMX is, waar ik dan mijn files mee share, is er niks aan de hand. Het gaat een beetje scheef op. Nu zou je kunnen zeggen dat die FTP/FXP link wat makkelijker toegankelijk is, maar je moet voor beiden een client installeren.

Ik vnd het duidelijker als je de boel gewoon gelijk stelt en daar een policy op los laat. Dat maakt de zaak helder voor iedereen.

• smallboy
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

Ach je moet ergens een grens stellen. ;)
Pagina: 1