Hoi allemaal,
Ik ben mij aan het oriënteren om zonnepanelen aan te schaffen voor ons nieuwe huis waar wij 1 mei 2024 in kunnen trekken. Zodoende heb ik een aantal offertes opgevraagd waarvan eentje mij echt positief opviel qua prijs / wp prijs. Nu wil ik deze graag voorleggen, aangevuld met de specifieke omstandigheden die voor ons huis gelden. Graag hoor ik jullie mening en of dit een goede keuze voor mij zou zijn./f/image/q4d2RCWq8FYpWpGsfcsCjvAI.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/yVIiP2FRqRPnW7zA7PhtE79I.png?f=user_large)
Het lessenaarsdak waar de panelen op zouden moeten komen is op het noorden georiënteerd waarbij de hellingshoek van het dak net iets minder dan 20% is.
Mochten er nog andere zaken uitleg behoeven zodat jullie beter advies kunnen geven dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
Ik ben mij aan het oriënteren om zonnepanelen aan te schaffen voor ons nieuwe huis waar wij 1 mei 2024 in kunnen trekken. Zodoende heb ik een aantal offertes opgevraagd waarvan eentje mij echt positief opviel qua prijs / wp prijs. Nu wil ik deze graag voorleggen, aangevuld met de specifieke omstandigheden die voor ons huis gelden. Graag hoor ik jullie mening en of dit een goede keuze voor mij zou zijn.
Foto's
/f/image/q4d2RCWq8FYpWpGsfcsCjvAI.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/yVIiP2FRqRPnW7zA7PhtE79I.png?f=user_large)
Het lessenaarsdak waar de panelen op zouden moeten komen is op het noorden georiënteerd waarbij de hellingshoek van het dak net iets minder dan 20% is.
Beschikbare (dak)ruimte
+/- 28m2 (=oppervlakte zolder). Hier zit wel nog een luchtafvoer van de cv ketel die door het dak gaat waardoor een aantal panelen mogelijk op de carport geplaatst moeten worden. Dit laatste heeft niet mijn voorkeur.Schaduw
Geen last van schaduw, wel van het feit dat het dak op het noorden georiënteerd is. Zodoende leek het mij beter om te werken met een micro-omvormer systeem om op die manier per paneel het hoogste rendement te halen. Omdat ik verwacht dat het rendement lager uitvalt dan wanneer de panelen op het zuiden georiënteerd zijn (logisch) verwacht ik meer dan 5000 wp nodig te hebben om ongeveer op 3500 wp uit te komen.Jaarverbruik
Op basis van vorige bewoners (3 personen) 2923Kw. Wij zijn met 2 personen maar gaan wel vloerverwarming leggen + willen binnen 2 jaar een hybride warmtepomp gaan plaatsen en hopen in de toekomst met meer personen in huis te zijn vanwege kinderen.Huidige elektriciteitsaansluiting
Onbekend. Dit moeten wij nog navragen bij de verkopers. Echter heb ik wel een foto van de meterkast. Wellicht dat jullie kunnen zien en aangeven of het om een 1-fase of 3-fase gaat?Budget en doel
+/-6000 euro. De eerste offerte zat op 6750, de tweede op 6450 en ik heb de laatste offerte naar 6250 kunnen bijstellen. Op het moment dat we vooruit betalen zal dat nog 3% korting opleveren waardoor we op 6067,50 euro zullen uitkomen.Wie gaat het project uitvoeren
De Duurzame Jongens, hier lees ik veel positieve reviews en ervaringen over.Bijhouden van data
Leuk om dit bij te kunnen houden maar dit is geen vereiste. Een standaardapp is voldoende.Reeds verkregen offertes
twee offerts, waarvan de ander op Wp prijs van 1,44 wp uitkwam. Een heel stuk duurder voor iets beter panelen (wel minder in aantal) en hetzelfde merk micro-omvormers. Verder wilde ik Veh zonnepanelen opvragen alleen is dat (schijnbaar) niet mogelijk bij een dak op het noorden.Regio
Noord-BrabantMochten er nog andere zaken uitleg behoeven zodat jullie beter advies kunnen geven dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt!
[ Voor 81% gewijzigd door RobbinNL046 op 07-02-2024 23:24 ]
:strip_exif()/f/image/PGFZMWNHGDobw832b3MCYATh.jpg?f=fotoalbum_large)