Door rood gereden flitspaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02-2024
Hi all,

Ik ben bang dat ik vanavond per ongeluk door rood ben gereden. Ik stond eerst gewoon te wachten op groen licht maar ik heb me waarschijnlijk vergist met de verkeerslichten aan de linker kant. Het viel me namelijk op dat mijn naastliggers en achterliggers niet mee reden nadat ik gas gaf. Dit maakte me gelijk zorgen dat ik geflitst ben door rood licht rijden omdat ik weet dat hier een paal staat.

Ik weet het nu niet zeker of deze flitspaal ook door rood rijden registreert, Flitsmeister zegt van niet maar alle flitspalen.nl geeft aan dat het een snelheids flitser is + rood licht.

Zie foto van de flitspaal en de plek waar ik vermoedelijk door rood heb gereden.

Kan iemand mij helpen?

De locatie is Alexandrium hoofdweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYBHbwZa9LSUGeIjdyGkMXv8Ao4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ot7RcJqOpTm03fGwrLuQCcdl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:41
Wat zijn dan de zorgen?
Als je geflitst bent dan krijg je vanzelf een bericht.

Is niet zo dat er straks een arrestatieteam voor de deur staat of iets dergelijks.

Het is even vervelend maar overkomt iedereen wel een keer

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 10:10
Dat blijft vervelend, maar er is weinig dat je er nu aan kunt doen. Blijven ademen en als je bent geflitst krijg je hem vanzelf binnen - dat is een van de weinige dingen waar je niks extra voor hoeft te doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Is inderdaad ook een rood licht flitspaal. Dus zet maar alvast, anno 2024, 300 euro :'( :X opzij

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Ah dat zou echt enorm balen zijn, verder wordt er wel verteld dat rood licht palen met lussen werkt, die zie ik dan weer niet terug als op google maps kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:05
Ja alle palen op dat kruispunt zijn snelheid + rood licht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Nou lekker dan, wanneer zou ik die boete kunnen verwachten? a.s. vrijdag al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:50:
Als de auto op jouw naam staat kan je gewoon bij cjib kijken of je de boete hebt 'gekregen'. Vaak staat het daar al binnen een dag.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:04
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:50:
Misschien, neem maar een paar dagen vrij om de envelop te kunnen onderscheppen...........

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Auto staat gewoon op mijn naam.. dus in theorie zou het morgen dan bij cjib uitgeschreven staan? Gaat dat zo snel tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:55:
Auto staat gewoon op mijn naam.. dus in theorie zou het morgen dan bij cjib uitgeschreven staan? Gaat dat zo snel tegenwoordig
Ja, soms zelfs binnen een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Wauw dat is snel... Zojuist ingelogd en er staat ' 'nog' geen boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:55:
Klinkt alsof je om een of andere reden eigenlijk niet in je auto mocht rijden of zo.
Ik kan het ook mis hebben natuurlijk, maar waar maak je je dan druk om?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:29

TeeDee

CQB 241

Jeetje mina... je hebt misschien een boete. Of niet. Waarom dit topic?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Nee maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo stom ben geweest om door rood te rijden terwijl ik gewoon stil stond en te wachten op het groene licht, het viel me pas echt op omdat niemand anders mee reed met mij. Ik reed dan links dus misschien lette degene van rechts niet op.. ik weet het niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:05:
Nee maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo stom ben geweest om door rood te rijden terwijl ik gewoon stil stond en te wachten op het groene licht, het viel me pas echt op omdat niemand anders mee reed met mij. Ik reed dan links dus misschien lette degene van rechts niet op.. ik weet het niet goed.
Maar wat is het probleem dan? Of je krijgt de boete of niet? Krijg je de boete: betalen. Zo niet, niks aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:05:
Je bedoeld dat de automobilist die van rechts kwam stil bleef staan om jou alsnog voorrang te verlenen? Dan heb je gewoon mazzel gehad dat je geen ongeluk hebt veroorzaakt, dan was je nog verder van huis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Het kan een probleem zijn omdat onterechte boetes niet alleen financiële gevolgen hebben voor mij, maar ook je rijrecord kunnen beïnvloeden. Als je boetes onterecht zijn, kan het invloed hebben op je verzekeringspremies volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Nee ik bedoel de automobilisten die ook voor het stoplicht wachtten, aan de rechter rijbaan. Ik reed links. Zie foto voor duidelijkheid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:40
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:12:
Als je boetes onterecht zijn, kan het invloed hebben op je verzekeringspremies volgens mij.
Die heb ik nog nooit gehoord.
Voor zover ik weet hebben boetes geen invloed op je verzekeringspremie.
Heb ook nog nooit vragen gehad hoeveel en watvoor boetes ik gehad heb als ik een nieuwe/andere auto wilde verzekeren...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 11:38
Het kan een probleem zijn omdat onterechte boetes niet alleen financiële gevolgen hebben voor mij, maar ook je rijrecord kunnen beïnvloeden. Als je boetes onterecht zijn, kan het invloed hebben op je verzekeringspremies volgens mij.
Weet niet waar je dat vandaan hebt? Maar dat heeft geen invloed op je verzekeringspremie.

En hoezo denk je onterecht? Rood is rood. Daar is de camera op ingesteld. En dat zal je dan zien op de foto.

Wacht nou eerst af of je überhaupt de boete krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Maar als het onterecht is,is het onterecht (volgens jou) en kan je het aanvechten. Schiet mij maar in een kerstboom maar volgens mij is er wat anders aan de hand.
En nee, je moet het wel heel bont maken als een boete van invloed is op je "score"

[ Voor 7% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-04 20:33
De boete is toch niet onterecht als je door rood gaat?
Zover ik weet heeft dat trouwens geen impact op verzekeringen hoor. Ik heb het in elk geval nergens voorbij zien komen bij een aanvraag de laatste keer. En verzekeraars mogen dat vast niet zelf opvragen bij justitie. Rood licht in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:08
Als ik zo naar die paal kijk staat de kast wel raar uitgelijnd, denk niet dat je iets binnenkrijgt. Lijk mij dat die alleen flitst op verkeer wat links afslaat door rood.

[ Voor 26% gewijzigd door Toerq op 07-02-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Ik begrijp dat er mogelijk misverstanden zijn, maar mijn zorgen betreffen momenteel vooral de mogelijk onterechte boete waar ik mee geconfronteerd word. Het is voor mij van groot belang om deze kwestie op te helderen en te zorgen dat mijn bezorgdheid hieromtrent serieus wordt genomen. Ik heb verder niks te verbergen, ik ben geen crimineel ofzo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:08
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:20:
Ik begrijp dat er mogelijk misverstanden zijn, maar mijn zorgen betreffen momenteel vooral de mogelijk onterechte boete waar ik mee geconfronteerd word. Het is voor mij van groot belang om deze kwestie op te helderen en te zorgen dat mijn bezorgdheid hieromtrent serieus wordt genomen. Ik heb verder niks te verbergen, ik ben geen crimineel ofzo...
Onterecht ?? je rijdt zelf toch door rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Toerq schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:16:
Als ik zo naar die paal kijk staat de kast wel raar uitgelijnd, denk niet dat je iets binnenkrijgt. Lijk mij dat die alleen flitst op verkeer wat links afslaat door rood.
https://maps.app.goo.gl/9QDWvS18YsuVERhY6

Deze flitst ook voor rechtdoor. ( kennis had hem daar te pakken )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:20:
Wat is er onterecht aan het krijgen van een boete voor door rood rijden, als je door rood gereden bent 8)7

Ik snap dat het vervelend is, maar dat het je niet goed uitkomt maakt het niet opeens onterecht. Door rood rijden mag niet, ook niet als het per ongeluk gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 07-02-2024 23:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
Het enige wat je nu kunt doen is afwachten.

En het enige wat je daarna nog kunt doen, en dat gaat niet het antwoord zijn wat je wilt horen, is de volgende keer toch beter opletten...
En waarom blijf je aanhalen dat die boete mogelijk onterecht is?
Waar zou dat vandaan komen?

Ten eerste weet je niet eens of je hem wel of niet krijgt.
Ten tweede, als je door rood gereden bent is ie terecht.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Heel simpel. Betaal de boete a 180E (is dat nog zo, laatste x dat ik door rood was dat zo) en klaar. Maak er niet zo'n drama van... jezus mina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Nou, ik vind de mogelijke boete onterecht vanwege een vergissing met het stoplicht aan de linkerkant. Dat is onbewust geweest en absoluut met opzet. En het is geen 180 euro maar 300 euro!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je hebt een foutje gemaakt, kan gebeuren, is gewoon menselijk. Maar je bent wél door rood gereden en daarmee is een (eventuele) boete gewoon 200% terecht. Shit happens. Kun je lang over piepen, gewoon betalen en door. Vervelend? Ja. Kut? Ja. Pijnlijk? Ja. Onterecht? Nein. Absoluut niet.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 07-02-2024 23:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:26:
Nou, ik vind de mogelijke boete onterecht vanwege een vergissing met het stoplicht aan de linkerkant. Dat is onbewust geweest en absoluut met opzet. En het is geen 180 euro maar 300 euro!
Dat jij je vergist maakt een boete niet onterecht.
Zou mooi zijn als iedereen onder een boete uit kan komen met als reden "Ik heb me vergist"...

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Nou, en dan handel je dat af op het moment dat je de boete binnenkrijgt. Onterecht of niet. Geen zin om hier nu al over te piepen,

Vergissingen doen ze niet aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan als je de boete krijgt altijd bezwaar aantekenen. Maar of “Ik was gewoon niet aan het opletten en reed zonder dat ik daar erg in had door rood” een overtuigend argument is betwijfel ik.

Zo’n flitspaal zetten ze ook niet zomaar op elk kruispunt. Daar moet al een aardige gevaarzetting zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 07-02-2024 23:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Zelfde als ik met 240km over de a15 naar huis rij: ja, ik moest poepen. Jammer joh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Dus iemand perongeluk jou auto aanrijd hoeft hij jou schade niet te betalen want hij deed het onbewust?

Of je hebt perongeluk te hard gereden want in je onbewuste ging je harder dan je mocht? Dus geen boete?

Slaat natuurlijk nergens op.

Je moet gewoon opletten op het verkeer. En ja bij fouten moet je boeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Het is inderdaad het beste omm het af te wachten, ik vind jullie wel behoorlijk streng, maar wel eerlijk.

Desondanks ben ik het er toch mee oneens en zal ik een bezwaar indienen mocht de boete alsnog binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Nou, ik vind de mogelijke boete onterecht vanwege een vergissing met het stoplicht aan de linkerkant.
De boete is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat je oplet in het verkeer, zeker met iets als door rood rijden kan hele vervelende gevolgen hebben. Op geen enkele manier is deze onterecht.

Verder snap ik het hele doel van het topic niet, je krijgt hem of je krijgt hem niet, jij bent de enige die hiervan op de hoogte wordt gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Dien jij lekker je bezwaar in en veel succes. Mensen kinderen... hou oud ben je...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:30:
Het is inderdaad het beste omm het af te wachten, ik vind jullie wel behoorlijk streng, maar wel eerlijk.

Desondanks ben ik het er toch mee oneens en zal ik een bezwaar indienen mocht de boete alsnog binnenkomen.
Bespaar je aub de moeite. Mede door die bezwaren is dus de hele administratieve molen vastgelopen.
Een bezwaar maakt kans als je een goed verhaal hebt; "ik lette even niet op en deed het echt per ongeluk" is echt heel vervelend en zuur, maar geen goed verhaal ;)
Oprecht, accepteer dat je een fout hebt gemaakt en accepteer daarmee ook de eventuele boete.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Bezwaar voor dit soort dingen zou eigenlijk moeten resulteren in een extra verhoging. Kost ons alleen maar extra belasting centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

DukeBox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:32:
Bezwaar voor dit soort dingen zou eigenlijk moeten resulteren in een extra verhoging. Kost ons alleen maar extra belasting centen.
Dit! Dit!!! Snowflakes die van alles vinden... :|

[ Voor 6% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Zeg het maar, jullie zijn het niet eens met mij. Ik kan de topic ook sluiten. Of wachten tot er een bericht van cjib binnen is. Maar het resultaat met jullie en daarna sluiten kan ook..

Wellicht help ik er jullie ook mee als jullie in zo een situatie belanden .. je weet maar nooit, er staan veel flitspalen in dit land

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ik vind jullie wel behoorlijk streng
Heeft niks met streng te maken 8)7 Het zijn gewoon keiharde feiten.
"Nou, meneer Videokaartman, vertel..."

"Nou, meneer de rechter, ik zat niet op te letten en reed toen door rood..."

"*klapt hamer* €300 + €9 administratiekosten! NEEEEXT"

Joh, je gaat niet op 't schavot, je hebt gewoon een oopsie gedaan, shit happens. Dokken en door. Door rood rijden is door rood rijden. Of je dat nou straalbezopen doet of perongeluk in een onoplettend momentje omdat je een eenhoorn ziet overvliegen. Ken beur'n. Maar bezwaar indien voor iets dat je absoluut hebt gedaan en zelfs toegeeft? Kansloos. Man up.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 07-02-2024 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:35:
Zeg het maar, jullie zijn het niet eens met mij. Ik kan de topic ook sluiten. Of wachten tot er een bericht van cjib binnen is. Maar het resultaat met jullie en daarna sluiten kan ook..

Wellicht help ik er jullie ook mee als jullie in zo een situatie belanden .. je weet maar nooit, er staan veel flitspalen in dit land
Alsof dit zal helpen? Beetje zielig staan doen bij cjib dat het oneerlijk is dat er door rood is gereden en daar consequenties aan zitten.

*mompelt iets over rijbewijs en pakje boter* |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Maar het is ook zo simpel, net als veel regelgeving in het verkeer. (andere regelgeving daargelaten): je rijdt door rood. Bekeuring. Je geeft geen voorrang: ongeval => bekeuring. Niet stoppen voor een VOP waar t wel nodig is en je rijdt een kind aan. "Ja maar, (is nee want), ik zat even niet op te letten". Succes bij de rechter en met de rest van je leven.

Nogmaals, wat is je probleem. Accepteer het, want je was fout. Geen boete? Geen gezeik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:39
Zo vergis ik mij ook regelmatig met mijn snelheid.
Ik denk dan dat ik 50 rijd, terwijl de camera ziet dat mijn echte snelheid 70 km/uur is.
Vergissing, onbewust, absoluut geen opzet, maar ik moest toch betalen.

Die 300 euro klopt, maar dat is volgens mij exclusief 9 euro administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga dit probleem niet hebben, want ik let doorgaans op in het verkeer. Let ik een keer niet op, dan accepteer ik de boete. Been there, done that. Gelukkig wel altijd tientjeswerk.

offtopic:
Ik heb 1x bezwaar tegen een boete gemaakt en ben daar met een rechterlijk pardon vanaf gekomen. Ik was schuldig en gaf dat vanaf moment 1 ook ruiterlijk toe. De kantonrechter vond het een dusdanig onhandige situatie dat ze toch een pardon heeft uitgeschreven. Mijn verhaal was wel iets beter dan "sorry ik lette niet op".

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 07-02-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 06:41
Je kan het altijd aanvechten, tot de rechter aan toe (wel eerst betalen) en het verhaal uitleggen. Heb je een coulante rechter, dan zal die de boete wellicht iets verlagen, kwijtschelden lijkt mij niet realistisch als je per ongeluk door rood gereden bent.

Realiseer je alleen wel dat dit een hoop kosten met zich mee brengt, niet zozeer voor jou als persoon maar wel voor de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

In begin begreep ik je nog, toen dacht ik. Ja, ik vind het ook altijd k*t als ik een fout gemaakt heb op de weg en meneer mulder mogelijk wel of niet op de mat gaat vallen. Ja, dat twijfel gevoel is echt vervelend. Ik weet ook niet waarom, maar dan zoek ik ook altijd "zekerheid".

Maar die zekerheid heb je al. Er staat een rechtdoor camera en je geeft zelf al aan zeker te weten dat je door rood reed. Dan snap ik het doel van dit topic niet helemaal meer.

Ik hoop dat niemand in deze situatie beland, waarin die een boete krijgt, de belastingbetaler extra kosten geeft door bezwaar te tekenen op iets wat hij/zij zeker weet dat deze ook gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Sorry ik ben vrij nieuw op tweakers maar zag meerdere gerelateerde topics over flitspalen.

Ik wil jullie verder ook niet in de weg zitten, ik hoop dat dit met een sisser afloopt en zal 3x beter opletten voordat ik wegrijdt van een stoplicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Boudewijn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:47:
offtopic:
Ik heb 1x bezwaar tegen een boete gemaakt en ben daar met een rechterlijk pardon vanaf gekomen. Ik was schuldig en gaf dat vanaf moment 1 ook ruiterlijk toe. De kantonrechter vond het een dusdanig onhandige situatie dat ze toch een pardon heeft uitgeschreven. Mijn verhaal was wel iets beter dan "sorry ik lette niet op".
offtopic:
"Ik" ben een keer geflitst (laaaang geleden) waar dat 200% zeker weten mijn tegenligger op een N-weg was; ik had namelijk in de verte de flitsen al gezien en was netjes op exact 80 langs de driepoot gereden met een getuige naast me. Tegenligger ter hoogte van de driepoot reed harder en werd dus eigenlijk geflitst toen we mekaar kruisten. Die foto is gewoon verkeerd afgelezen (voor het digitale tijdperk). Ik heb die boete gewoon betaald - ondanks dat ik het 100% zeker weten niet was - want ik reed daar (toen) altijd te hard (tegen de 100) en had 't deze keer toevallig gezien. Heb 't mentaal weggezet als "wegenbelasting" en door 🤷‍♂️
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:51:
Ik wil jullie verder ook niet in de weg zitten, ik hoop dat dit met een sisser afloopt en zal 3x beter opletten voordat ik wegrijdt van een stoplicht...
En dan heeft die (eventuele) boete precies z'n doel bereikt ;)
Videokaartman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:51:
Ik wil jullie verder ook niet in de weg zitten
Je zit ons, niemand, "in de weg", maar waarom je zo weinig begrip krijgt is omdat niemand weet wat je doel van 't topic is? Je bent door rood gereden en krijgt daar (eventueel) een boete voor. Krijg je 'm? Kut voor je. Dokken en door. Krijg je 'm niet? Mazzel. In beide gevalen: voortaan beter opletten (en wees blij dat je niemand aangereden / afgesneden / geschept hebt of er niets anders vervelends gebeurd is). Heel veel meer is er verder niet over te zeggen eigenlijk...

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 07-02-2024 23:59 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Man man man, je hebt t over een sisser en wat nog meer. Feit is dat je door rood gereden bent en nu krijg je wel of niet de prent. Maak er geen punt van. Vroeger geen kattekwaad uitgehaald zeker?

Wellicht dat ik in de huiskamer een topic aan ga maken: "ik heb een scheet gelaten,wat zijn m'n opties?"

[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 07-02-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videokaartman
Ik wilde eigenlijk alleen weten of deze flitspaal ook voor rood licht is nadat ik vermoedelijk door rood had gereden. Omdat dit niet werd aangegeven bij Flitsmeister en wel bij flitpalen.nl wilde ik weten of iemand kon achterhalen obv van de foto ook een rood licht flitser is. Thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:53
Ik zie dit wel vaker...mensen die netjes staan te wachten bij t stoplicht...vervolgens gaat t stoplicht voor andere richting op groen en rijden ze vervolgens door rood, omdat ze naar t verkeerde stoplicht aan t staren waren.

Onopzettelijk...maar wel n bekeuring natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Videokaartman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 00:07:
Ik wilde eigenlijk alleen weten of deze flitspaal ook voor rood licht is nadat ik vermoedelijk door rood had gereden. Omdat dit niet werd aangegeven bij Flitsmeister en wel bij flitpalen.nl wilde ik weten of iemand kon achterhalen obv van de foto ook een rood licht flitser is. Thats it
dan heb je per ongeluk een discussie gestart door te melden dat je er graag onderuit wil komen.

Volgende keer beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:De vraag van de TS is inmiddels wel beantwoord; verder is het afwachten.

Slotje voor nu in ieder geval :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.