Dubbele wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvs
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-02 20:49
Mijn vraag: Ik heb mijn oude dubbele wandcontact doos vervangen voor een nieuwe. Wanneer ik nu mijn rolluik in het stopcontact steek doet die het niet maar wanneer ik een 2de stekker erbij steek doet die het wel. Waar zou dit aan kunnen liggen? Wanneer ik bijvoorbeeld alleen een laptop wil opladen doet die het wel met 1 stekker erin.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik zou om te beginnen het stopcontact eens open (laten) maken om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hier kunnen wij zo bijzonder weinig over zeggen. Een dubbel wandcontactdoos is over het algemeen recht-toe-recht-aan om aan te sluiten, daar kan bijzonder weinig aan verkeerd gaan. Gewoon blauw en bruin en randaarde (groen/geel) aansluiten en beide zou van spanning voorzien moeten worden.

Heb je eventueel foto's?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvs
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-02 20:49
Dank voor de snelle reacties. Inderdaad recht toe, rechtaan. De draden zijn correct aangesloten, echter doet dus 1 outlet het alleen als de 2e outlet ook stroom geeft. 1 Stekker niet, 2 stekkers in het stopcontact wel. Ik heb helaas geen foto's. De wandcontactdoos is een JUNG stopcontact met randaarde 2 voudig - as500 alpin
wit (AS5020NUWW).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 07:37
Als de draden op de juiste plek en op de juiste wijze zijn ingestoken (Kan inderdaad weinig fout gaan, maar contoleer het toch even) dan is de enige andere oplossing dat de WCD defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 14:41
Als je het zelf aan durft:

Stroom van de groep af
WCD even loshalen
Checken of het goed zit
Als je geen idee hebt foto maken en hier plaatsen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:26
Oke, dat snap ik dus echt niet.
Hoezo “helaas”? Dan maak je die toch even? Er wordt er hier om gevraagd om je te kunnen helpen.
Fotos zijn sneller gemaakt dan het typen van een berichtje waarin je schrijft dat je ze niet hebt.
Zelfs van de binnenkant. Afdekkapje van het stopcontact afhalen is ook een kwestie van één twee schroefjes losdraaien, en zoals ik in je startbericht lees, heb je het nieuwe stopcontact zelf aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door BrainCrash op 08-02-2024 10:13 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 14:43
Je hebt het over een rolluik wat het niet doet. Maar geldt dat ook voor andere apparaten?

Stofzuiger bijvoorbeeld doet het ook alleen maar als je de stekker van het strijkijzer in het 2de stopcontact steekt?

Euhm... \n ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 12:35
als je de dubbele WCD zo als onderstaand voorbeeld hebt aangesloten..... dan verkaart het waarom het werkt zoals het nu werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1nFdnAOors0WFMCfgqEWd93UKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UC3jtL7SZIxLnt2dpr3IkYBK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door n0m0r3 op 08-02-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:16
n0m0r3 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:34:
als je de dubbele WCD zo als onderstaand voorbeeld hebt aangesloten..... dan verkaart het waarom het werkt zoals het nu werkt.

[Afbeelding]
Dat verklaart niet waarom de laptop van TS wel met een enkele stekker werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54
Dat verklaart niet waarom de laptop van TS wel met een enkele stekker werkt.
Batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:43

Agent47

I always close my contracts.

Foto van de open wcd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-05 07:37
n0m0r3 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:34:

[Afbeelding]
Het is een model waarbij de 2 WCD's intern al zijn gelinkt, en je ze niet afzonderlijk kunt aansturen als gebruiker. Verkeerd aansluiten om dit patroon van TS te verkrijgen is onmogelijk bij deze WCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zonder te hebben gezien hoe het zit, klinkt het mij of er ergens een slecht contact zit. Dat wordt dan aangedrukt door de 2e stekker er in te steken. Als dat zo is, heb je kans dat bij een net-wel contact, er veel warmte ontstaat en dat is dan weer brandgevaarlijk (theoretisch).

In dat geval kun je dit proberen:
- stroom van de groep af
- verzeker je er van dat bruin, blauw en geel-groen daadwerkelijk de fase/nul/gnd zijn die je denkt dat het zijn (dat gaat helaas vaker fout zonder dat de gebruiker het weet, ook door ""elektriciëns""). Controleer dat in een plafonddoos en in de groepenkast. Uiteraard heeft zwart hier niks te zoeken.
- WCD er helemaal uit halen
- alle draad-uiteinden zo recht mogelijk buigen en licht opschuren (P800 of zo)
- alle contactbusjes van de WCD schoonmaken / opschuren als dat mogelijk is (kan vaak alleen bij de goedkopere types met schroeven)
- zorg dat de draad-uiteinden voldoende lang zijn om zo goed mogelijk te passen
- zet alles terug in elkaar
- stroom weer op de groep

Doet-ie het dan nog niet, kan het een halfbakken contact zijn in de stekker van het rolluik.
Als het mogelijk is:
- stekker van het rolluik even openmaken
- controleren of daar alle draadjes netjes zijn verbonden en schoon zijn
- weer terugmonteren
Als het niet mogelijk is, kun je overwegen de oude stekker er af te knippen en een nieuwe stekker te fixen (wat rigoureus, maar mogelijk biedt het soelaas)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1