extra garantie nodig van stichting garantiefonds zonzeker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04 17:52
Ik heb onlangs 10 zonnepanelen laten installeren,
mijn installateur is aangesloten bij de stichting garantiefonds zonzeker.

nu kan ik 130 euro voor 10 jaar lang extra garantie erbij kopen,

ik zit me af te vragen of dit nu echt nodig is.

dit krijg je ervoor:

De zekerheden van ZonZeker Budget, uitgebreid met:

Garantie op kosteloze uitvoering van het garantiewerk, gedurende 10 jaar, ook bij faillissement van uw installateur
Geschillencommissie bij het ontstaan van een klacht tijdens de fabrieksgarantie (maximaal 10 jaar) van uw installatie
Certificaat van Stichting Garantiefonds ZonZeker (deze ontvangt u per e-mail)
U heeft al een ZonZeker Basis certificaat vanaf € 129,50

ik heb 10 jaar garantie op installatie bij degene die de panelen heeft gelegd.

het is in principe maar 13 euro per jaar, mocht de installateur failliet gaan is het natuurlijk wel handig.

wat is jullie idee hierover?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Over 10 jaar kun je wss 800Wp panelen laten leggen, als er iets kapot gaat dan wil je geen oude meuk terug. Misschien woon je er niet eens meer.

Hou die 130 euro in je zak.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
begrijp wat je bedoelt maar dit gaat over de eerste 10 jaar dat zeer liggen,
als bv je leverancier falliet gaat en er gaat toch iets kapot dan gaat deze stichting het voor je oplossen
en gratis repareren,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doorpletten schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:28:
ik heb 10 jaar garantie op installatie bij degene die de panelen heeft gelegd.
Het gaat om fabrieksgarantie, niet garantie van de installateur.
Op welke dekking heeft u recht met een Certificaat ZonZeker Basis?
a. Het kosteloos vervangen (inclusief arbeids- en voorrijkosten) van panelen en omvormers
die defect gaan binnen de garantieperiode van de fabrikant en die onder de
fabrieksgarantie vallen.
b. De bepalingen van de fabrikant worden gevolgd voor wat betreft de vervangingscriteria
voor de omvormer en/of de panelen.
c. De Basis dekking geldt voor uw installatie gedurende een periode van 10 jaar na
oplevering van de initiële Installatie. Indien de fabrieksgarantie minder dan 10 jaar
bedraagt, volgt de dekking van het Certificaat de fabrieksgarantie tenzij uw SGZZInstallateur een verlengde garantie tot 10 jaar heeft bedongen en u hiervan schriftelijk het
bewijs heeft geleverd.
https://www.zonzekerzonde...tificaathouders-v1.21.pdf

Ook een leuke:
Bij faillissement van de fabrikant vervalt de dekking van Certificaat ZonZeker Basis. De
Stichting zal zich maximaal inspannen om de rechten van de gedupeerde
Certificaathouders zo veel mogelijk veilig te stellen.
Bij grootschalige uitval door fabricage fouten zal de Stichting als bemiddelaar optreden richting
de fabrikanten. De Stichting kan in een dergelijke situatie besluiten om de dekking op te
schorten, dan wel aan te passen;

[ Voor 16% gewijzigd door Wolly op 08-02-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 02:04
Die 130 euro is een basisbedrag. Bij het aanmelden krijg je een definitief bedrag te zien, deze is afhankelijk van de grootte van je installatie.

Je heb uiteraard een installatiegarantie, alleen die wordt gedekt. De fabrieksgarantie is NIET gedekt in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
De komende jaren zullen er toch wel wat " bedrijfjes" verdwijnen of plotseling in de " wij hebben alleen de naam gekocht, u moet bij ... abc.. zijn" modus schieten. En ook al heb je 10 jaar garantie op een Solaredge optimizer, de plaatsing is dan vaak toch opeens niet gratis. Een verzekering is dus erg interessant, echter is de verzekering vaak voorzien van zoveel mitsen en maren dat uitkeren niet vaak zal gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
jantje112 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:54:
De komende jaren zullen er toch wel wat " bedrijfjes" verdwijnen of plotseling in de " wij hebben alleen de naam gekocht, u moet bij ... abc.. zijn" modus schieten. En ook al heb je 10 jaar garantie op een Solaredge optimizer, de plaatsing is dan vaak toch opeens niet gratis. Een verzekering is dus erg interessant, echter is de verzekering vaak voorzien van zoveel mitsen en maren dat uitkeren niet vaak zal gebeuren..
De plaatsing van een vervangende optimizer valt ook niet onder de installatiegarantie, nooit. Ook in geval van een extra verzekering wordt dit NIET gedekt. De vervanging van een optimizer is nooit gratis, zo ook de vervanging van een micro-omvormer, arbeidskosten zijn voor de klant.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertV70 op 09-02-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
Alleen de installatiegarantie wordt gedekt, dat heeft dus niets met enige vorm van fabrieksgarantie te maken, verwissel deze zaken nu niet. De uitleg van @jantje112 klopt dus voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:55
De vervanging van een SolarEdge optimizer is gratis,valt onder 25 jaar fabrieksgarantie. Heb een defecte laten vervangen zonder kosten en het betroft een paneel dat niets eens door die installateur geplaatst was.

Extra verzekering voor een SolarEdge installarie is pure geldklopperij, niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Sorry Mannen, ik ben even 1,5 week er tussen uit geweest.

heb de extra garantie niet gedaan puur omdat ik te laat was met aanmelden :) :)

na jullie antwoorden wilde ik me meer gaan verdiepen in alle voorwaarden, maar 1 van de voorwaarden is dat je binnen 1 maand na het plaatsen de extra garantie moet afsluiten.

bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1