Advies gevraagd: muziek kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste forumleden,

Ik heb een vraag over hoe ik op een eenvoudige manier de hoogste kwaliteit muziek uit mijn speakers en versterker halen kan. Mijn set up is een vrij eenvoudige namelijk een Onkyo tx 8130 versterker, B&W 607 speakers en een asw 610 subwoofer, welke ik via de versterker bekabeld aangesloten heb op de internet router.

Nu zag ik staan op internet dat ; The Onkyo TX-8130 stereo receivers play back music at a high quality. Connect your CD player to 1 of the digital ports and let the integrated DAC do its work. The high-grade digital-analog converter improves the quality of all songs that you play. The Onkyo perfectly plays back MP3 files and Hi-Res Audio such as FLAC, DD, and Apple Lossless. Via the port on the back you can easily add the receiver to your network.

Nu is mijn concrete vraag, zou de kwaliteit van de muziek "hoorbaar" verbeteren wanneer ik een argon audio streamer 2 mk3 aan zou sluiten, ten opzichte van hoe ik de muziek nu via spottify afspeel (dit is direct van mijn samsung smart phone via wifi naar de versterker), of is de kwaliteit die de versterker op deze manier haalt vergelijkbaar?

De instellingen op spottify heb ik overigens op hoge kwaliteit streamen ingesteld..

Hartelijk dank alvast!

Groet Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Argon Stream is een doosje voor wie een versterker zonder ingebouwde Spotify/Tunin/Napster heeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:40
Wat heb je nu precies aangesloten op internet? Ik lees het alsof je de subwoofer via je versterker op internet hebt aangesloten.
Maar als je gebruik maakt van de Spotify speler in de Onkyo en niet je telefoon via bluetooth verbind dan moet de geluidskwaliteit wel goed zijn. Dan verwacht ik van een ander extern kastje geen verbetering.
Heb je wel op de juiste manier je crossover frequentie van de subwoofer ingesteld, en doet de subwoofer het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:35

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of het hoorbaar is, hangt vooral af van 'smaak'.

Over het algemeen kun je het beste je bron apparaat via HDMI (of optisch) aansluiten en gewoon zorgen dat het bronbestand van hoge kwaliteit is (FLAC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Jadjong: ahh, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat de Argon stream ook bij een versterker welke spottify ingebouwd heeft, de geluid kwaliteit kon verbeteren.

jopie: ik heb mijn versterker aangesloten op internet, mijn sub heb ik aangesloten op de versterker via de subwoofer uitgang. Wat betreft de sub instellingen, deze heb ik zo goed mogelijk ingesteld aan de hand vd gebruiksaanwijzing en mijn eigen smaak. Ik verbind inderdaad via de wifi en niet via bluetooth en het geluid is inderdaad niks mis mee. Ik dacht alleen misschien word het nog beter met een apparaat zoals de Argon streamer erbij.

FuaZe: ik begrijnp hieruit dat ik met een Argon streamer eigenlijk niet beter af ben (hangt af van smaak), de bronbestanden die ik gebruik zijn van redelijk goede kwaliteit (spottify premium abonnement welke ik afgesteld heb op hoge kwaliteit streamen.

Het is helemaal duidelijk voor me, dit topic kan afgesloten worden, hartelijk dank voor het advies!

Mvg mark