Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 19:38
Ik heb de soundbar SB521A van Dell aangeschaft voor gebruik in teams vergaderingen. Deze is aangesloten op mijn monitor dell U2422HE, welke via USB-C is aangesloten op een HP thunsderbolt dock G4.

Tijdens de teams vergaderingen hebben anderen last van echo, welke van mijn soundbar lijkt te komen.
Het lijkt, alsof de microfoon het geluid van de speaker oppikt. En zo een echo veroorzaakt, als ik mute is het voor anderen de echo weg.

Firmware van alle apparaten is up to date.

Is dit een bekend probleem? Vanuit dell komt geen hulp, die hebben een servicetag nodig (wat een speaker niet heeft).

Een oplossing is natuurlijk nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 14:28

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kan het zijn dat er een opname device geregistreerd wordt bij het aansluiten van je soundbar?
Ik ken de technische details van de bar niet, dus dit is een wild shot, maar kijk eens onder je audio/opname devices als je de soundbaar in of uitplugt.

Als je dit opname device dan uitschakelt of mute, dan zou je echo over kunnen zijn.

Verder: wat heb je staan bij opname device in Teams zelf?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
Bedankt voor je reactie,

Hierna heb ik wat instellingen aangepast. Zie de onderstaande screenshots
Even leek het opgelost, maar toch krijg ik nog commentaar dat mijn soundbar een echo veroorzaakt bij alle andere teams gebruikers.
Nu past deze soundbar mooi onder de monitor, dus zou m graag houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaaFWSOeWL-m4McGjGH2xkPNU0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyuYj3Nyz0LexL7VUCJeFqY1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxXv0JRA9YBpALRXBOt834D6lWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pw8727aENsok1G64CxbMFB6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:58
Heb je de noise suppression instelling al geprobeerd? Het kan goed zijn dat als je die wél aanzet het beter de echo eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
Die heb ik even op max gehad. Het probleem leek daarmee verholpen, maar al snel kreeg ik toch weer klachten van collega's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:58
Dan kun je ook nog proberen om "automatically adjust mic sensitivity" uit te zetten, en te spelen met de slider die je dan krijgt. Het kan namelijk zijn dat bij stilte vanuit jouw kant, de microfoon gevoeliger gaat en daardoor echo veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
klinkt aannemelijk! Ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DIt is een NL-talige forum en zo te zien is de NL taal geen probleem, dus kan de titel ook gewoon in het NL.

Titelfix:
"Echo in teams when using SB522A" -> "Echo in teams met SB522A"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Verder komt een echo vaker voor op het moment dat zowel de microfoon als speakers actief zijn in het zelfde gebied. Of te wel dat de microfoon de audio goed kan opvangen. Dat lijkt natuurlijk het geval te zijn als zowel de speakers als de microfoon in dezelfde soundbar zitten.

Algemene tips van verschillende bronnen:
https://www.dell.com/supp...ho-in-conference-software
https://support.zoom.com/...sysparm_article=KB0061720
Your audio device may cause an echo - Microsoft Support

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris74
HikariMisako schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:23:
Dan kun je ook nog proberen om "automatically adjust mic sensitivity" uit te zetten, en te spelen met de slider die je dan krijgt. Het kan namelijk zijn dat bij stilte vanuit jouw kant, de microfoon gevoeliger gaat en daardoor echo veroorzaakt.
Ik heb deze setting een tijdje geprobeerd.
Het probleem lijkt hiermee idd verholpen te zijn. Bedankt voor alle feedback
Pagina: 1