Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostky
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel een system engineer met een paar jaar ervaring. (Fortigate Firewalling, Networking, Server Management) & ben in mijn vrije tijd geregeld bezig met mij verdiepen in deze specifieke sector van IT. (Hackthebox, Tryhackme)

Weten jullie hoe moeilijk het is om tegenwoordig een job te vinden in Cybersecurity & hoe ik dit het beste aanpak? (Certificaten?)

Alvast bedankt!
Mvg,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SOC heeft ook gewoon entry level functies waar je met een hbo-opleiding of MBO+ (en/of werkervaring) op kan instromen.

Dit geeft wel wat weer voor de verschillende eisen her en der (binnen het Rijk althans): https://www.werkenvoorned...vakgebied=CVG.08&term=soc

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostky
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Oké bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Je hoeft je niet blind te staren op de functie eisen binnen de overheid.
Veel zijn nice to have. Met een goede onderbouwing wat jouw ambities zijn en je uitlegt wat je werkervaring is kom je vaak al een heel eind.

succes in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:21
Ghostky schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:51:
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel een system engineer met een paar jaar ervaring. (Fortigate Firewalling, Networking, Server Management) & ben in mijn vrije tijd geregeld bezig met mij verdiepen in deze specifieke sector van IT. (Hackthebox, Tryhackme)

Weten jullie hoe moeilijk het is om tegenwoordig een job te vinden in Cybersecurity & hoe ik dit het beste aanpak? (Certificaten?)

Alvast bedankt!
Mvg,
Met de juiste instelling kan je hier wel in rollen. Zelf vorig jaar deze switch kunnen maken bij dezelfde werkgever. Qua Microsoft certificaten heb ik SC-900 en SC-200 behaald en ga ik beginnen met https://www.securityblue.team/why-btl1. Maar er is inderdaad nog zoveel te leren met inderdaad TryHackMe,etc,etc. :)

Lees dit topic eens door: IT Security Certificeringen

[ Voor 4% gewijzigd door Willem30 op 08-02-2024 09:05 . Reden: url toegevoegd ]