Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-06 16:51
Beste medetweakers,

De titel was wat kort om het duidelijk te stellen waar ik hulp bij wil…

Altijd heb ik Windows gebruikt als OS ivm pc gebruik. Altijd heb ik IPhone gebruikt als gsm.

Of, ik ga verder in het Apple eco systeem bvb ipad iMac etc iets wat ik liefst niet wil! Aangezien ik geen fan ben van het Mac OS etc.

Wat me vooral stoort is het wegschrijven van mijn foto’s naar de pc, dit is niet gebruiksvriendelijk.

Aangezien ik wel alles wil connecteren met elkaar had ik dus graag overgeschakeld naar een Android!

Enkele features die ik wel zou missen is Face ID in combinatie met Apple Pay.
Nu heb je ook Google Pay dat even verspreid en dus bruikbaar zou moeten zijn?!

Nu komt de hamvraag, welke Android gsm bestaat er überhaupt die beide alszijnde met Google Pay kan bieden. ik bedoelde dus dat je geen code moet ingeven maar via Face ID ( een veilige)kan gebruiken om via Google Pay te betalen.
Met die veilige bedoel ik een Face ID die je niet kan ontgrendelen met een foto.
Pixel8 zijn Face ID las ik is het veiligste in de zin van dat je hem niet kan ontgrendelen met behulp van een foto? Enkel dat de pixel 4 de Face ID mag gebruiken om te betalen met Google Pay of zijn er andere aanraders?

update ik ben klant bij Belfius bank in België

Met tweakende groeten
Steven Aka smalle

[ Voor 11% gewijzigd door sma11e op 07-02-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:46
Met de Pixel 8 (Pro) en de Honor Magic 5 Pro kun je bank apps gebruiken icm gezichtsherkenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Ik gebruik Google Pay op mijn Samsung, en verwacht dat het op elke gangbare Android telefoon werkt.
Daarnaast is er een companion app om Android telefoon met een Windows computer te integreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:47
Google Pay moet wel ondersteunt worden door je bank. De ING bijvoorbeeld verwacht dit eind deze maand voor elkaar te hebben.
Nu komt de hamvraag welke Android gsm bestaat er überhaupt een Android gsm die beide alszijnde met Google Pay kan bieden.
Wat je hier vraagt kan ik geen chocola van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:50
FaceID is op Android niet altijd even veilig dan op iOS.
Je kunt beter Google Pay (let op ING pas vanaf eind februari) en vingerafdruk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
maniac2003 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:47:
Google Pay moet wel ondersteunt worden door je bank. De ING bijvoorbeeld verwacht dit eind deze maand voor elkaar te hebben.

[...]

Wat je hier vraagt kan ik geen chocola van maken.
Heb het aangepast 😉 ik bedoelde dus dat je geen code moet ingeven maar via Face ID ( een veilige)kan gebruiken om via Google Pay te betalen.
Met die veilige bedoel ik een Face ID die je niet kan ontgrendelen met een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
cordonbleu schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:38:
Met de Pixel 8 (Pro) en de Honor Magic 5 Pro kun je bank apps gebruiken icm gezichtsherkenning.
De pixel 8 en de pro kunnen dit dan? Want het leek me een potentiële kandidaat! Er is geen foldable die dit ondersteunt denk ik? (Face ID bedoel ik dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

sma11e schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:29:
[...]

De pixel 8 en de pro kunnen dit dan? Want het leek me een potentiële kandidaat! Er is geen foldable die dit ondersteunt denk ik? (Face ID bedoel ik dan)
Gezichtsherkenning op Android werkt anders dan op iOS; de iPhone gebruikt hier een speciale camera voor (zoals bijv. sommige webcams die met Windows Hello werken ook hebben).
Vrijwel iedere Android telefoon heeft gezichtsherkenning die je aan kunt zetten, maar het nadeel is dat het minder veilig is omdat de gewone selfiecamera wordt gebruikt. Er is dus geen dieptebeeld, en in theorie kan een foto van je gezicht a goed genoeg op je echte gezicht lijken dat je telefoon unlockt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:47
sma11e schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:29:
[...]

Op de Pixel 8 Pro werkt het in ieder geval (ING getest). Maar ergens voelt het voor mij toch niet helemaal veilig. Daarnaast is de gezichtsherkenning wanneer er minder licht is lastig. Na enige tijd heb ik het uitgeschakeld en ben terug gegaan naar vingerafdruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
maniac2003 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:03:
[...]

Op de Pixel 8 Pro werkt het in ieder geval (ING getest). Maar ergens voelt het voor mij toch niet helemaal veilig. Daarnaast is de gezichtsherkenning wanneer er minder licht is lastig. Na enige tijd heb ik het uitgeschakeld en ben terug gegaan naar vingerafdruk.
... En dat zou dan ook mijn vraag aan TS zijn: waarom face ID en waarom niet gewoon de vingerafdruk gebruiken? Lijkt mij makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
RoD schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:40:
[...]

... En dat zou dan ook mijn vraag aan TS zijn: waarom face ID en waarom niet gewoon de vingerafdruk gebruiken? Lijkt mij makkelijker.
Overweeg het om die omschakeling ook te doen inderdaad… Alhoewel Face ID echt wel heel makkelijk snel en veilig is. Wat bedoel je eigenlijk met TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
sma11e schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Overweeg het om die omschakeling ook te doen inderdaad… Alhoewel Face ID echt wel heel makkelijk snel en veilig is. Wat bedoel je eigenlijk met TS?
TS = Topic Starter, diegene met de eerste post, jij dus in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
sma11e schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Alhoewel Face ID echt wel heel makkelijk snel en veilig is.
Dat valt mee

Ik had hiervoor een iPhone en gebruikte Apple Pay, recent de overstap terug naar Android gedaan en ik gebruik de vingerafdruk scanner en Google Pay

Voor algemeen ontgrendelen van je telefoon of voor betalingen merk ik qua snelheid geen verschil (als je alles bij elkaar optelt, zijn beide even snel)

Beide FaceID of vingerafdruk vind ik even fijn overigens, enige wat ik wel iets beter op Android vind is (kan aan mijn toestel liggen) dat ik de master wachtwoord (passcode op iOS) kan afschermen als ik deze invoer.

Ik heb weleens gehaad dat bij Apple Pay FaceID niet voldoende was en de iPhone mijn passcode wou, en ik vond het niet fijn om in het openbaar deze in te moeten toetsen.

Maar dat is het zo'n beetje, zelf zou ik als je waarde hecht aan betalen met gezichtsherkenning inderdaad kijken naar de genoemde 2 telefoons in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sma11e
Bedankt allemaal om al duidelijke ervaringen en tips te delen! Sowieso gaat mijn keuze ten vroegste binnen een jaar vallen. (Extra legale voordelen via mijn werk) Wil hierover zoveel mogelijk te weten komen 😉. Natuurlijk tegen dan zijn er weer nieuwe modellen maar is wel geruststellend dat er nu al modellen zijn die voldoen. Heb momenteel een iPhone 11 en in principe gaat die nog wel een jaar of 2 mee.
Pagina: 1