Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrGromit
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-02 15:46
Ik heb sinds kort een kassabonprinter (Epson TM-T20iii via ethernet). De installatie ging vrij soepel en printen werkt goed. Het enige wat ik niet werkend krijg is een logo bovenaan de bon printen. Met de Epson Utility kun je zelf een logo in het printergeheugen zetten. Dat lukt en een testprint doet hij ook, maar ik kan nergens vinden hoe ik nu in stel dat hij (bij elke printopdracht) het logo boven de bon print. Ik print de bonnen trouwens als pdf met adobe acrobat reader.

Internet helpt me niet echt verder, veel info gaat over specifieke kassasystemen die ik niet heb. Ik lees ook dat je dit kunt instellen in de printereigenschappen in windows, maar daar kan ik nergens een dergelijke instelling vinden. Komt iemand dit bekend voor?

Beste antwoord (via DrGromit op 09-02-2024 17:30)

• EmileSchmeits
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoi,

Logo’s kan je printen door in de driver dit aan te geven aan het begin van de bon met de juiste ESC/POS command:

1D 28 4C 06 00 30 45 20 20 01 01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMXevnKWcXvR9mz3OpdZWcDQSW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lRsTJdzwAdUoEEwE0Ck3v4tA.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50
Als je een pdf print dan komt dat er meestal precies zo uit als in de pdf staat, daar is het format ooit voor bedacht door Adobe. Een logo uit het printergeheugen zal, gok ik, alleen maar door de printer toegevoegd worden als je een bon als kale tekst naar de printer stuurt, maar welk format...? Geen idee. Kan je het logo niet gewoon in je pdf zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrGromit
Een logo uit het printergeheugen zal, gok ik, alleen maar door de printer toegevoegd worden als je een bon als kale tekst naar de printer stuurt, maar welk format...?
Ja zoiets vermoed ik ook. Helaas heb ik verder geen invloed op de lay-out van het pdf (komt zo uit onze software), daarom dacht ik het via de printer te regelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• EmileSchmeits
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoi,

Logo’s kan je printen door in de driver dit aan te geven aan het begin van de bon met de juiste ESC/POS command:

1D 28 4C 06 00 30 45 20 20 01 01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMXevnKWcXvR9mz3OpdZWcDQSW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lRsTJdzwAdUoEEwE0Ck3v4tA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrGromit
Ah!! Ik had vergelijkbare code al online gevonden en geprobeerd, maar dat deed bij mij niks. Deze werkt wel, super bedankt!