Ik heb onderzoek op het Tweakers forum gedaan en ben tot onderstaande configuratie gekomen. Ben benieuwd of het allemaal goed bij elkaar past.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor Adobe photoshop/lightroom/indesign/illustrator en gewoon standaard gebruik. Heb vaak wel veel tabbladen in de browser open staan. Er zullen geen games mee worden gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen geen beeldscherm nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, videokaart en alles wat er bij hoort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel processor omdat die het best werkt met Adobe software.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet weer een aantal jaar mee kunnen. Hoeft er niet goed uit te zien omdat hij onder een bureau staat.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vraag is of wat ik heb uitgezocht bij elkaar past, of dat er betere keuzes zijn. Ik heb nu geheugen met RGB omdat die goede reviews krijgt, maar heb geen RGB nodig (maar zit me ook niet in de weg)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor Adobe photoshop/lightroom/indesign/illustrator en gewoon standaard gebruik. Heb vaak wel veel tabbladen in de browser open staan. Er zullen geen games mee worden gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen geen beeldscherm nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, videokaart en alles wat er bij hoort.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel processor omdat die het best werkt met Adobe software.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet weer een aantal jaar mee kunnen. Hoeft er niet goed uit te zien omdat hij onder een bureau staat.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vraag is of wat ik heb uitgezocht bij elkaar past, of dat er betere keuzes zijn. Ik heb nu geheugen met RGB omdat die goede reviews krijgt, maar heb geen RGB nodig (maar zit me ook niet in de weg)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-14600K Boxed | € 329,33 | € 329,33 |
| 1 | Moederborden | MSI B760 GAMING PLUS WIFI | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4060 Ti 16GB TWIN X2 | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Ninja 5 Rev. B | € 63,45 | € 63,45 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x SHIFT ATX3.0 | € 149,50 | € 149,50 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 1TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Totaal | € 1.564,98 | |||