Beste allemaal,
Ik ben van plan op korte termijn zonnepanelen op mijn woning te laten leggen. Volgende maand komt er een nieuwe dakkapel aan de achterkant op (iets groter dan de huidige), en een nieuw pannendak. Daarnaast is de woning 4 meter aan de achterkant uitgebouwd wat nog niet te zien is op de sateliet foto's. Ik heb inmiddels 2 offertes ontvangen en er zullen er nog een handvol volgen. Mijn wens is een installatie die goed te monitoren is, inzicht per paneel zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. Mijn huidige verbruik is laag (3000) maar ik wil desalniettemin zo veel mogelijk panelen/opbrengst. Daarnaast komt er in de toekomst nog een gastenverblijf in de achtertuin met plat dak, wat ik het liefst ook vol leg tzt.
De 2e en 3e offerte offerte zijn gedaan zonder fysiek bezoek en hebben daardoor ook panelen ingetekend op plekken waar het volgens mij niet lekker gaat passen. Het aantal panelen zou daardoor lager uit kunnen vallen, maar dat zal waarschijnljik weinig invloed op de wattpiek prijs hebben.

Verwachte opbrengst: 5491 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 11.650,00

Verwachte opbrengst: 7627 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 10.252,00

Verwachte opbrengst: 7094 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 8.434,00
Alvast bedankt voor jullie oordeel en suggesties!
Ik ben van plan op korte termijn zonnepanelen op mijn woning te laten leggen. Volgende maand komt er een nieuwe dakkapel aan de achterkant op (iets groter dan de huidige), en een nieuw pannendak. Daarnaast is de woning 4 meter aan de achterkant uitgebouwd wat nog niet te zien is op de sateliet foto's. Ik heb inmiddels 2 offertes ontvangen en er zullen er nog een handvol volgen. Mijn wens is een installatie die goed te monitoren is, inzicht per paneel zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. Mijn huidige verbruik is laag (3000) maar ik wil desalniettemin zo veel mogelijk panelen/opbrengst. Daarnaast komt er in de toekomst nog een gastenverblijf in de achtertuin met plat dak, wat ik het liefst ook vol leg tzt.
De 2e en 3e offerte offerte zijn gedaan zonder fysiek bezoek en hebben daardoor ook panelen ingetekend op plekken waar het volgens mij niet lekker gaat passen. Het aantal panelen zou daardoor lager uit kunnen vallen, maar dat zal waarschijnljik weinig invloed op de wattpiek prijs hebben.
Offerte 1:
Legplan:

Materiaal:
1 | SolarEdge SE5K |
1 | Arbeid installatie 17 zonnepanelen |
17 | Q-Cells Q.Tron BLK M-G2 425 |
17 | SolarEdge S500B optimizer |
1 | Montagemateriaal Schletter |
1 | Overig materiaal |
1 | Montagemateriaal Sunbeam |
1 | Materiaal aansluiting (AC/ DC) |
1 | Extra installatiekosten specifieke daksituatie |
Verwachte opbrengst: 5491 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 11.650,00
Offerte 2:
Legplan:

Materiaal:
22 | DAS 425W N-Type Full Black Glas-Glas |
22 | Enphase IQ8M-72-M-INT |
9 | Q-Cable 1.0m (3 fase) |
13 | Q-Cable 1.7m (3 fase) |
1 | Q-Relay (3 fase) |
5 | Q-Term (3 fase) |
1 | Van der Valk & FlatfixFusion montagesysteem |
1 | Enphase Envoy-S Metered Standaard |
1 | Werkzaamheden groepenkast door gecertificeerde elektricien |
1 | Montagekosten |
1 | Steiger inclusief valbeveiliging |
Verwachte opbrengst: 7627 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 10.252,00
Offerte 3:
Legplan:

Materiaal:
20 | Denim U - Mono N-type TOPCon 430 Wp - BifacialGlas/Glas Transparant - 35 jaar garantie zonnepanelen |
20 | Optimizer 450W-P2 - 25 jaar garantie optimizers |
1 | Huawei 8KTL-M1 opti - 10 jaar garantie omvormer |
1 | AC/DC pakket 3 fase |
11 | Esdec clickfit evo onderstel - 20 jaar garantie |
1 | Installatie 20 panelen - 10 jaar garantie |
3 | Blubase connect landscape - 20 jaar garantie |
6 | Blubase connect portrait - 20 jaar garantie |
Verwachte opbrengst: 7094 kWh per jaar
Totaal excl. BTW: € 8.434,00
Alvast bedankt voor jullie oordeel en suggesties!
[ Voor 17% gewijzigd door Thompson85 op 08-02-2024 22:26 ]