Bestaande excel structuur uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-06 09:58
Online heb ik een spelervolgsysteem gevonden waarbij ruimte is voor de invoer van 20 spelers. Hierbij kun je gebruik maken van dingen als het invoeren van trainingsopkomst maar ook wedstrijdstatistieken (voor 40 wedstrijden), zoals speelminuten, minuten per positie, doelpunten assists, gele en rode kaarten en ga zo maar door. Al met al een hele bak met data, links en formules. Deze gegevens verzamelen zich uiteindelijk op 20 individuele pagina’s.

Ik zou graag dit willen uitbreiden naar 25/30 spelers. Is hiervoor een meer eenvoudige mogelijkheid dan de indivuele pagina's dupliceren en handmatig alle formules aanpassen?

Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk heb kunnen uitleggen en hoop dat iemand me op weg kan helpen!

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via crisss17 op 07-02-2024 19:44)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb even gekeken maar de meeste tabbladen kun je zo de formules doortrekken naar beneden, zodat je genoeg rijen kunt vullen.

Sommige tabbladen, zoals 1-20 moet je kopiëren en de formules aanpassen, kwestie van dezelfde stappen maar vaak genoeg herhalen.

Dit bestand zit niet zo heel ingewikkeld in elkaar als ik eerlijk ben. Het lijkt heel ingewikkeld maar wanneer je je verdiept in het doortrekken van de formules dan kom je dus al een heel eind.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Dat hangt er helemaal vanaf hoe de achterliggende logica werkt denk ik. Dus daarvoor moet je de werking van de sheet gaan doorgronden.

Maar het klinkt ook alsof dit groeit naar iets waar een database veel beter in/voor is dan Excel ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Hier valt inderdaad niets zinnigs over te zeggen omdat zo'n Excel op honderd manieren opgebouwd kan zijn. Je zult eerst zelf de structuur moeten begrijpen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
Reptile209 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:11:
Dat hangt er helemaal vanaf hoe de achterliggende logica werkt denk ik. Dus daarvoor moet je de werking van de sheet gaan doorgronden.

Maar het klinkt ook alsof dit groeit naar iets waar een database veel beter in/voor is dan Excel ;)
Ik heb ook wel redelijk een idee van hoe het werkt, heb daarom ook het idee dat alles handmatig 1 voor 1 aanpassen heel veel werk gaat zijn.

Misschien wel inderdaad ;) Maar in die zin zit mijn kennisgebied meer in het voetbal dan in dit soort dingen.

Is het toegestaan dat ik een drive link aanmaak met het bestand en deze toevoeg aan het bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
g0tanks schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:15:
Hier valt inderdaad niets zinnigs over te zeggen omdat zo'n Excel op honderd manieren opgebouwd kan zijn. Je zult eerst zelf de structuur moeten begrijpen.
Was er al bang voor, maar hoop toch een oplossing te vinden!

Is het toegestaan dat ik een drive link aanmaak met het bestand en deze toevoeg aan het bericht?

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
crisss17 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Was er al bang voor, maar hoop toch een oplossing te vinden!

Bedankt voor je reactie!
Dat mag, maar Tweakers is geen helpdesk dus je moet wel eerst concreet iets zelf proberen of duidelijk aangeven waar je vastloopt. Het is niet de bedoeling dat wij het helemaal voor je gaan uitzoeken. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
g0tanks schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Dat mag, maar Tweakers is geen helpdesk dus je moet wel eerst concreet iets zelf proberen of duidelijk aangeven waar je vastloopt. Het is niet de bedoeling dat wij het helemaal voor je gaan uitzoeken. ;)
Haha, nee nee! Dat is ook niet m'n bedoeling, maar een zetje de goede kant op zou mooi zijn! Verwacht zeker niet een kant en klare oplossing. Mijn kennis in deze is gewoon beperkt, als ik weet welke kant ik op moet en waar ik op moet zoeken dat ben ik hopelijk al een heel eind geholpen. Blijkt dat advies is niet aan beginnen dan leg ik me daar ook bij neer.

Mocht iemand even met me mee willen kijken dan is mijn dank groot _/-\o_

In het tab GEG wil ik van 20->30 spelers, dit heeft als gevolg dat ik in alle volgende tabs er ook 10 bij zal moeten maken. Dit is voor de meesten (volgens mij) niet een groot probleem, maar waar ik mee zit is het tab W, daarbij ik dit dan voor 40 wedstrijden moet aanpassen om vervolgens dit ook weer op de individuele tabs te krijgen, waarvan ik er ook 10 bij zal moeten maken.

Mijn vraag is vooral is hier een relatief eenvoudige methode voor? Of wordt het alles 1 voor 1 aanpassen?

https://docs.google.com/s...270531&rtpof=true&sd=true

(Vanzelfsprekend heb ik de orginele ontwerper ook al geprobeerd te benaderen, maar dit heeft nog tot niks geleid)

[ Voor 3% gewijzigd door crisss17 op 07-02-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@crisss17 Je link werkt niet (401 error).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
Volgens mij niet het goede vinkje aangezet, nu zou het moeten werken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb even gekeken maar de meeste tabbladen kun je zo de formules doortrekken naar beneden, zodat je genoeg rijen kunt vullen.

Sommige tabbladen, zoals 1-20 moet je kopiëren en de formules aanpassen, kwestie van dezelfde stappen maar vaak genoeg herhalen.

Dit bestand zit niet zo heel ingewikkeld in elkaar als ik eerlijk ben. Het lijkt heel ingewikkeld maar wanneer je je verdiept in het doortrekken van de formules dan kom je dus al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
sypie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:08:

Dankjewel voor het meedenken!
Fijn dat het niet heel ingewikkeld is haha. Het is voor mij voor het grootste deel nog wel een beetje abracadabra, maar vind het wel tof om uit te vogelen.

Gaat dit doortrekken ook op voor de Tab W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisss17
Reptile209 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:11:

Misschien een leuk project voor in de zomer!

Mocht je een aanbeveling hebben in welk programma ik mag gaan prutsen om een database te maken dan hou ik me aanbevolen ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:15
Als mede trainer, welke informatie wil je hier meer uithalen dan je gewoon met pen/papier kunt doen? Zit nu op een Chromebook en dan is alles vrij onleesbaar, dus zal morgen eens op mijn werklaptop kijken maar gewoon nieuwsgierig.

• crisss17
sanger1981 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:14:
Als mede trainer, welke informatie wil je hier meer uithalen dan je gewoon met pen/papier kunt doen? Zit nu op een Chromebook en dan is alles vrij onleesbaar, dus zal morgen eens op mijn werklaptop kijken maar gewoon nieuwsgierig.
Dingen als trainingsopkomst, aantal wedstrijden gespeeld en minuten per wedstrijd/per positie. Individuele trainingscompetities, testen enzo nog een aantal dingen. Zoals het nu in elkaar is het erg gericht op de individuele speler. Daarom ben ik nu ben ik bezig met het bouwen van een aanvulling waarin ik ook teamstatistieken kan loggen.

Op je Chromebook opent hij het dan in google sheets? Als je het lettertype aanpast dan is het wel leesbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisss17
sypie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:08:

Het is me inmiddels gelukt! Nogmaals bedankt voor het zetje in de goede richting !

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:15
crisss17 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Dingen als trainingsopkomst, aantal wedstrijden gespeeld en minuten per wedstrijd/per positie. Individuele trainingscompetities, testen enzo nog een aantal dingen. Zoals het nu in elkaar is het erg gericht op de individuele speler. Daarom ben ik nu ben ik bezig met het bouwen van een aanvulling waarin ik ook teamstatistieken kan loggen.

Op je Chromebook opent hij het dan in google sheets? Als je het lettertype aanpast dan is het wel leesbaar
Ja in Google Sheets, en nee daar ben ik geen fan van ;)

Voor dat soort simpele stats hoef je toch geen ingewikkelde file bij te houden? Of komt er nog iets van een beoordeling bij, van bv het resultaat bij iemand op een bepaalde positie etc.

• crisss17
sanger1981 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Ja in Google Sheets, en nee daar ben ik geen fan van ;)

Voor dat soort simpele stats hoef je toch geen ingewikkelde file bij te houden? Of komt er nog iets van een beoordeling bij, van bv het resultaat bij iemand op een bepaalde positie etc.
Als het over een dikke 30 wedstrijden gaat in een seizoen dan is het wel makkelijk om iets te hebben dat het overzichtelijk houdt en dat het doorrekent. Het draagt gewoon bij aan het overzicht, inzicht in bepaalde zaken en zorgt ook voor een stuk extra beleving bij de spelers
Pagina: 1