Hoi allemaal,
Doordat mijn huidige pc ermee is opgehouden ben ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor zowel gamen als programmeren (web development). Voor werk maak ik voornamelijk gebruik van Visual Studio (Code), Chrome en Azure Data Studio. De spellen die ik speel zijn o.a. Age of Empires 4, ghost recon breakpoint, COD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1350,- exclusief assemblage. Alle onderdelen worden bij Azerty besteld inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee 1440p/60Hz schermen, behuizing, toetsenbord, muis heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou ook mooi zijn als het systeem niet te veel herrie produceert. Ik hecht geen waarde aan RGB. Stroomverbruik zal wel een reden kunnen zijn om voor een alternatieve optie te gaan.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. De lijst heb ik voornamelijk op basis van de Best Buy guides en de vele topics van de laatste weken opgesteld.
Doordat mijn huidige pc ermee is opgehouden ben ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor zowel gamen als programmeren (web development). Voor werk maak ik voornamelijk gebruik van Visual Studio (Code), Chrome en Azure Data Studio. De spellen die ik speel zijn o.a. Age of Empires 4, ghost recon breakpoint, COD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1350,- exclusief assemblage. Alle onderdelen worden bij Azerty besteld inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee 1440p/60Hz schermen, behuizing, toetsenbord, muis heb ik al.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 114,83 | € 114,83 |
2 | Monitors | Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 159,82 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou ook mooi zijn als het systeem niet te veel herrie produceert. Ik hecht geen waarde aan RGB. Stroomverbruik zal wel een reden kunnen zijn om voor een alternatieve optie te gaan.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. De lijst heb ik voornamelijk op basis van de Best Buy guides en de vele topics van de laatste weken opgesteld.
- Passen alle onderdelen goed bij elkaar?
- Zijn er nog goedkopere alternatieven die niet onder doen van de prestatie?
- Zit het qua koeling allemaal goed?
- Qua processor heb ik de keuze gemaakt om voor de AMD Ryzen 7 7700 Tray te gaan i.p.v. de AMD Ryzen 5 7600 Boxed omdat hij maar € 50,- duurder is bij Azerty en het aantal extra cores lijkt mij wel handig voor tijdens het programmeren.
- Ondanks dat mijn schermen maar 60hz zijn heb ik gekozen voor de Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB omdat ik mijn schermen al een behoorlijke tijd heb en wil ze over een paar jaar vervangen voor iets met een hogere refresh rate.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 258,69 | € 258,69 |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-S WiFi | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 545,99 | € 545,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition | € 105,99 | € 105,99 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,99 | € 119,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.364,46 |