Toon posts:

Wat vinden jullie van dit logo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vriend van me die een klein Softwarebedrijf wil beginnen een logo aan het klussen. Ik heb er me nu een tijdje op blindgestaard en ben benieuwd wat jullie ervan vinden...kritiek is van harte welkom :9

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/blukske/eVesta.gif

Verwijderd

Mooi Kruisje man! :+ :P

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 15:18

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Beetje saai, zo he. ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
Geocities *zucht* |:(
Maar ik vind hem wel apart, die blauwe letter zo...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://got.gamepoint.net/eVesta.gif

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

paQ

mooi...
de V moet iets dichter bij esta...
heb je al ens een ander font geprobeerd?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

mooi maar te saai, doe er een omranding of een lichte onopvallende schaduw bij ofzo

Verwijderd

ja is wel cool. Maar ik zou een of andere lichtbrond iets boven de onderkant van dat tempeltje zetten, zodat je zon licht - doorlating krijgt bij je letters. (zo'n schijn-effect). Greets, Dennis (8>

Verwijderd

IS wel mooi, maar het is misschien mooier als ie in kleiner formaat is afgebeeld.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vind best dat er hier een logo beoordeeld kan worden, maar dan wil ik wel een motivatie horen van jou waarom het logo er zo uit ziet. Dan speel ik de klant wel die je moet overtuigen. Verder is het wel belangrijk dat je erbij zegt wat voor een soort software-bedrijf het is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 18:09

miekol

erm

zou er zelf niet allerlei overbodige effecten aan toevoegen zit er meteeen zo uit van 'oh look at me I can use photoshop filters!'

Zou die e over de v heen plaatsen denk ik, lijkt mij wel mooi :)

Verwijderd

Probeer eeens met 'vierkante' letters en wat dichtere textspatiering... Zeker zou ik iig die E over de V doen, lijkt mooier...

Met die vierkante letters zou je van de E en de S i.c.m het dakje een 'echter' huisje maken...

Verwijderd

Ik vind het wel een mooi logo, maar als ik alleen het logo zou zien, en verder niets van het bedrijf zou weten, dan zou ik denken dat ze online huizen zouden verkopen ofzo. (Dat komt door dat Griekse tempeltje wat gebruikt is.) Ik weet niet of dat echt de bedoeling is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Ik ben het met OzBoz eens; je kunt een logo pas echt goed beoordelen als je weet wat de context er van is. Wat doet het bedrijf, wat is de sfeer, wat willen ze dat het logo overbrengt, enzovoorts.

Afgezien daarvan vind ik het een matig logo. Dat zwarte font is te gewoon; iedereen heeft Verdana. Wil je dit toch blijven gebruiken, speel dan even wat met de letter-spacing, trek 't eventueel een beetje schuin of rek het wat op, whatever. Als het er maar niet zo standaard uitziet.

Dat Romeinse geval vind ik best aardig bedacht, maar valt een beetje in het niet bij die dikke zwarte letters. Het zou meer opvallen als je dat een ander kleurtje zou geven, een grijstint bijvoorbeeld.

De e ervoor kan nog net; mocht er nog een mogelijkheid zijn de naam van z'n bedrijfje te veranderen dan zou ik dat maar gauw doen want ik (en met mij velen) :r van dingen die met 'e-' beginnen. Ook het kleurtje van die e vind ik wat minder, daar mag je best een wat sjiekere kleur blauw voor uitkiezen.

Als laatste viel me nog op dat je de V wel een stukje naar rechts had mogen zetten; er is nu een gelijke afstand tussen de uiterste punten van de letters maar dat is niet mooi bij letters als een T, V en W.

Zo, ik heb m'n portie kritiek ook weer gespuid voor vandaag :) Vat 't niet persoonlijk op, 't is echt goed bedoeld allemaal ;)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:15

Tim Schuhmacher

abasios

Kan er niet warm of koud van worden, maar als het logo het bedrijf goed weergeeft is het al heel wat.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 13:21 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Kan er niet warm of koud van worden, maar als het logo het bedrijf goed weergeeft is het al heel wat.
Klopt...zo ingewikkeld hoef nen logo niet te zijn...
als het maar duidelijk is...ik vind het eerlijk gezegd een beetje saaie kleurstelling, maar als dit de huiskleren zijn..tjha...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op zaterdag 08 september 2001 13:26 schreef SFie het volgende:
maar als dit de huiskleren zijn..tjha...
Lijkt me niet want nieuw bedrijfje, nieuw logo. De huiskleuren zullen met name bepaald gaan worden door de kleuren in dit logo vrees ik.

Verwijderd

Gebruik dan alstublief een beetje bij elkaar passende kleuren! en al helemaal geen saai zwart op wit....

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Vind het niet zo super..

Zoals al gezegt; als het bij het bedrijf past is het prima.
Dat zwart op wit, mwah dat kan wel. Zou het zelf denk ik anders doen, maar het kan wel. Alleen die blauwe 'E' erbij vind ik nix. Hij staat er wel bij, maar is geen onderdeel van het geheel. De rest van de letters, tsja.. ik zou denk ik een ander font gebruiken, en iig alle letters ongeveer de zelfde groote doen, dus allemaal hoofdletters ofzo.
Dat dakje/romeinse ding is wel leuk, het leukse van het hele logo in mijn ogen. Maar dat valt niet goed op.

Ik ben het dus eens met Pelle. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

De elegantie van de "e" word op bruute wijze de grond ingeboord door de snoode zware letters. De kleuren zoals gezegd zijn nou niet de beste die je bijelkaar kunt brengen.

Dat huisje (pilaren en dak) vind ik wil, te doen (heb ik ook ooit eens ergens voor gebruikt) maar of het nou echt goed is, tja.

Mijn voornaamste probleem is dat ik er net een minuut naar heb lopen staren en nu eigenlijk al vergeten ben wat er nou in stond. Dus is niet echt mentaal kleverig genoeg.

|{ brrr }] |

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Hij voldoet in ieder geval wel aan het uitgangspunt "in zwart-wit moet-ie er ook goed uitzien"
Ik dacht dat het een beeldmerk was voor een low-key online-makelaar was, of iets met financiën ofzo...

Kijk even naar de spatiering en de lettertype-combinatie in ieder geval, want op de een of andere manier doet het me nogal laten we zeggen... vrijblijvend aan. Je maakt niet echt een duidelijke keuze in je vorm- en fontgebruik.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

offtopic2Yellow
Allotaja of rock and rollah
Waarom denk ik dat je Ayatollah bedoeld, ipv Allotaja???

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 08 september 2001 14:09 schreef Yellow het volgende:
Mijn voornaamste probleem is dat ik er net een minuut naar heb lopen staren en nu eigenlijk al vergeten ben wat er nou in stond. Dus is niet echt mentaal kleverig genoeg.
Dit is zeker een zeer goed punt! Logo's moeten snel herkenbaar zijn en je moet ze niet snel vergeten.

Goed voorbeeld vind ik nog steeds van ut WWF (Wereld Natuur Fonds). Die panda dus. Ik heb het logo al minstens een half jaar niet meer gezien, maar zelfs nu nog weet ik dat bij het WWF een zwart/witte panda hoord. En als ik zeg tegen iemand; jah dat met dat panda-logo, dan zullen veel mensen gelijk aan WWF denken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nou, volgens mij is er al genoeg gezegd over het logo zelf (zie Pelle, volledig mee eens) :) dus dan nog wat over de naam (in de hoop dat ie nog veranderd kan worden):

ten eerste is het niet echt verstandig om nu nog een "e" voor je naam te plakken. er was laatst nog een interessant artikeltje over op inet waaruit bleek dat alle bedrijven die vroeger zo stoer een "e" voor hun naam zetten, zo goed als allemaal failliet zijn.

verder zouden veel mensen de naam "vesta" heel goed kunnen gaan associëren met "vestiging". dit in combinatie met dat (romeinse) huisje doet al snel denken aan een online makelarij-bureau or something. ook niet echt handig dus :)

en idd, het logo blijft niet genoeg "hangen" in je geheugen naar mijn mening

Verwijderd

ik wil niet zeuren hoor..
maar als je een webdesign-bureautje wil opzetten maak je toch je eigen logo???
of heb ik dat nou fout?? :?
De baas van de Albert Heijn koopt toch ook niet bij de Konmar? ;)

edit:

sorry te snel gelezen, tis een Software bedrijffie ipv webdev.. (tis maar wat je WIL lezen he? :+ )

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
zeker geen vreemde effecten er op los laten dat is bij drukken alleen maar onhandig. Gewoon 2 kleuren lekker strak dan zit je goed.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Als je die e blauw maakt hangt het geheel enorm naar links, dus weinig balans. En je moet inderdaad ook een ander font gebruiken. Tempeltje is opzich leuk, al begrijp ik de context niet. Misschien font kleiner en wat symmetrischer, geen hoofdletters, geheel in zwart, dat je een beetje een kruisvorm krijgt. Maar, met alle respect, dit is geen goed logo, gaat echt ten koste van het aanzien van het bedrijf (no offence).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele leerzame reacties...Ik ben bang dat me nog het een en ander te doen staat ;)

Verwijderd

logo is simpel, maar netjes

maar ik zie beetje te vaak zo'n soort van griekse tempel vorm in een logo denk..

Verwijderd

misschien ( nog orgineler ) idee om zwart/wit te doen,
en die letters bij tempeltje aanelkaar..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fmdk1/evesta.gif

hmm, nee, staat toch niet zo..

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 08 september 2001 15:25 schreef denki_akira het volgende:
ik wil niet zeuren hoor..
maar als je een webdesign-bureautje wil opzetten maak je toch je eigen logo???
Professioneel een huisstijl ontwikkelen is wat anders dan een site in elkaar freubelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik vind het een saai logo... maar voor wat jij ermee wil ziet het er goed uit. Goede kwaliteit, en duidelijk.
Op zaterdag 08 september 2001 10:23 schreef dennispriester het volgende:
Greets, Dennis (8>
[mierenneukermode_speciaal_voor_dennis]
RTF...
uit de faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
Dus, dit hoeft voortaan niet meer dennis. Verder wil de maker van het logo een duidelijk logo [voor zover ik dat heb begrepen], met zo'n zon [oid] wordt dat lijkt mij alleen maar onduidelijker. Dat was het.

[/mierenneukermode_speciaal_voor_dennis]

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zaterdag 08 september 2001 23:16 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Professioneel een huisstijl ontwikkelen is wat anders dan een site in elkaar freubelen.
Ow. that hurts :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Pagina: 1