Beste,
Ik heb een aantal vragen waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen.
Wij hebben een Douglas houten schuur opgesplitst in twee ruimtes en hebben de muren en het plafond inmiddels geïsoleerd. In één ruimte (circa 5m2) willen we ook de vloer isoleren (doel is om daar een kantoortje te maken)
De vloer in de schuur is van dikke betonplaten en liggen op zand. Mijn idee is om onderstaande volgorde van isolatie uit te voeren:
Aanvullende vragen:
.
Ik heb een aantal vragen waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen.
Wij hebben een Douglas houten schuur opgesplitst in twee ruimtes en hebben de muren en het plafond inmiddels geïsoleerd. In één ruimte (circa 5m2) willen we ook de vloer isoleren (doel is om daar een kantoortje te maken)
De vloer in de schuur is van dikke betonplaten en liggen op zand. Mijn idee is om onderstaande volgorde van isolatie uit te voeren:
- Zand
- Betonplaat
- Isolatiefolie
- PIR platen (tweezijdig aluminium) (ivm weinig ruimte, circa 6cm t/m dorpel, maar wel betere isolatiewaarde dan XPS)
- OSB platen 18mm
- Laminaat
Aanvullende vragen:
- Zorg je eerst dat de vloer t/m de OSB platen wordt neergelegd alvorens je de muren met OSB platen + gips platen gaat aftimmeren of is andersom beter?
- Is isolatiefolie handig om te doen ivm evt. vocht/schimmel en zo ja welke? Of kan je beter een betoncoating erop smeren?
- moet je de PIR platen nog vastzetten om 'kraken'/verschuiving te voorkomen? (uiteraard klem ik ze zoveel als mogelijk vast)
[ Voor 5% gewijzigd door Lies09 op 07-02-2024 11:55 ]