Krijg adsl (mxstream) niet aan de gang HELP!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Kennissen van mij hebben een mxstream pakket aangeschaft (xs4all).
Ik heb alles voor hen geinstalleerd (usb modem, splitter, software).

Softwarematig werkt alles ok, maar het adsl-lampje op de modem blijft (groen) knipperen en om de zoveel tijd een keer rood. deze zou constant groen moeten zijn.
Het usb lampje blijft gewoon branden (dit duid op een goed geïnstalleerde modem.

ook het status icoontje in de werkbalk (rechts onder) blijft geel, bij connectie zou deze groen moeten worden.

Mijn conclusie is dus dat er iets mis is met de telefoonlijn. De splitter zou rechtstreeks op de binnenkomende telefoonlijn aangesloten moeten worden.
Hier stuit ik op een ander probleem; er zit eerst een raar kastje van ptt-telecom aan de lijn. Dit kastje is +/- 15x6x3 cm. en kan niet zomaar verwijderd worden. hierna is pas een gewone telefoonstekker-contactdoos aangesloten.
Kan het zijn dat dit misterieuze kastje het adsl-signaal tegenhoud?

Ik zit echt met mijn handen in het haar, so please help!!!!

//edit//
Dat kastje is het ISRA punt, aan een zijde komt de telefoonkabel van KPN binnen, de IS zijde. Aan de RA zijde sluit je de apparatuur aan. Er zit verder niets in het kastje.

--------------------------------------------------------
dus dan zou je zeggen dat aan de RA kant één normaal, 4 aderig telefoondraadje moet uitkomen.

Dat is dus niet het geval, er komt één gewoon telefoondraadje uit die naar een contactdoos gaat en ?er komen 2 losse draadjes uit die ook naar een contactdoos gaan?

het lijkt er dus op dat de lijn ergens in dat isra punt al is gesplit.

wat is nu mijn volgende stap?
//edit//

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kpn bellen en vragen wat je het beste kunt doen
je kunt wel van alles gaan proberen, maar als je kpn belt heb je toch zekerheid :+

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Je moet denk ik de splitter voor dat kastje aansluiten, door bijv de lijn daarvoor door te knippen. Maar omdat je bij iemand naders zou ik gewoon effe kpn bellen en het vragen want als het niet klopt zitten die mensen met een doorgekipte telefoon lijn.

Kpn gebruikt van de 4 draden er nog maar 2, als je in het aansluit punt van de usb modem kijkt zie je ook maar 2 connectoren.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
zo'n probleem had ik jaar geleden ook na urenkloten bleek het een verloopstukje (of hoe het ook heet) van USB modem (klein groen ding) dat beschadigd/defect was.
Je kan dat verloop stukje gewoon weg laten weet eigenlijk niet eens waar het goed voor is, bezorge mij iig alleen maar ellende :P

Hopelijk help je dit