Schadegeval door ongeluk dakdekkersbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 08:33
Ik ben op zoek naar ervaringen / doorlooptijd voor het volgende...
30 januari kwam een dakdekkersbedrijf langs om een dakgoot boven mijn appartement te repareren. Tijdens de werkzaamheden was de ladder van een van de dakdekkers naar achter/beneden geschoven. Gelukkig bleef de ladder op mijn kiepraam hangen waardoor de dakdekker, voor zover te zien is, alleen een goede schrik eraan over heeft gehouden.

Door de klap is mijn kiepraam wel enorm ontwricht. Dakdekkersbedrijf geeft schade toe, dus er moest een claim gemaakt worden bij de verzekeraar. Nu heeft de voorzitter van de VvE een claim ingediend bij onze verzekering, zodat zij het kunnen verhalen bij de verzekering van het bedrijf... Alleen blijkt nu dat met alle regen het ook allemaal naar binnen lekt. Ik heb er dus baat bij dat dit vrij snel verholpen gaat worden.

Concreet mijn vragen:
1. Wat is normaal de looptijd van zo'n traject?
2. Wat mag/kan ik doen om eventueel lekken tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
ItMeAedri schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:39:
Concreet mijn vragen:
1. Wat is normaal de looptijd van zo'n traject?
2. Wat mag/kan ik doen om eventueel lekken tegen te gaan?
1. Meestal hebben de verzekeraars een apart nummer voor spoed, waar lekkage ook onder valt. Melden bij de VVE en vragen dit als spoed aan te melden bij de verzekeraar.
2. Situatie lastig te beoordelen, maar dichtplakken met een groot stuk (flexibel) plastic met duct-tape rondom, zou dat afdoende kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:49
Superkanjo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:51:
[...]

1. Meestal hebben de verzekeraars een apart nummer voor spoed, waar lekkage ook onder valt. Melden bij de VVE en vragen dit als spoed aan te melden bij de verzekeraar.
2. Situatie lastig te beoordelen, maar dichtplakken met een groot stuk (flexibel) plastic met duct-tape rondom, zou dat afdoende kunnen zijn?
1. ook hierbij melden dat de kans op vervolg schade groot is. Dan is voor hunzelf de spoed ook groter

2, idd iets met plastic, en dan van binnen (bovenaan) naar buiten (onderaan) laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 25-09 08:33
Heb degene die de schade heeft gemeld gevraagd of hij er wat spoed achter wilt zetten. Zal ondertussen kijken of ik iets ervoor kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Misschien vreemd gedacht, maar mogelijk kan je die dakdekker benaderen of hij met zijn lange ladder even een stukje zeil wil plakken voor het raam? Waarschijnlijk een kleine moeite voor hem en hoeft hij er zich ook iets minder lullig over te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 20:13
frennek schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:17:
Misschien vreemd gedacht, maar mogelijk kan je die dakdekker benaderen of hij met zijn lange ladder even een stukje zeil wil plakken voor het raam? Waarschijnlijk een kleine moeite voor hem en hoeft hij er zich ook iets minder lullig over te voelen.
Precies. Je zou denken dat een dakdekker wel weet hoe je iets (tijdelijk) waterdicht kan krijgen. Zeker als je er zelf niet bij kan. (hoogte/geen ladder/lastig bereikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Reptile209

- gers -

Waarom zou je (of de VVE) wachten op de verzekeraar? Dit moet toch gewoon gisteren gerepareerd worden? Dan heb je meteen een concrete claim om bij de dakdekker in te dienen. Desnoods vraag je netjes 3 offertes op en neem je de goedkoopste, dan kan niemand je verwijten dat je het niet netjes hebt gedaan. En als je lullig doet, neem je de duurste en dien je die claim in, maar dan is de kans op gezeik groter ;).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:14
Reptile209 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:29:
Waarom zou je (of de VVE) wachten op de verzekeraar?
Omdat een verzekering de schade wil opnemen en soms zelf wil laten herstellen. Dat is fijn want dan heb je er zelf geen omkijken naar. Maar je wilt natuurlijk zelf ook niet dat de schade nog erger/omvangrijker wordt. Want dan gaat er een hele discussie ontstaan wie daarvoor aansprakelijk is.
Tip om het tijdelijk dicht te laten maken door veroorzaker lijkt me een goede, maar mogelijk gaat ook daar de aansprakelijkheid een rol spelen. Als het toch lekt, wie is er dan aansprakelijk? Dus beste lijkt me om met verzekeraar te bellen (zelf) wat je in deze gevallen provisorisch mag laten herstellen en op wiens kosten.
Pagina: 1