Wifi speakertorens of alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:04
Ik zoek een?
Momenteel heb ik een Yamaha receiver en een set Quadral speakertorens. Daarop aangesloten zitten de platenspeler en via HDMI ARC de televisie. Bij de aanstaande verhuizing nemen we de platenspeler niet mee. Op de televisie wordt alleen gestreamd. Ook Spotify streamen we op de tv. Er hoeft dus alleen audio van de tv naar de speakers.

De speakers zijn kapot geprikt door mijn zoontje omdat ik de fronts al jaren niet meer heb. Dus die zijn aan vervanging toe. De audio staat nu in een inbouwkast ver weg van de tv. We hebben geen tv meubel. Met de kabels van de tv door de muur heen geeft dit een (vind ik) erg gaaf afgewerkt, minimalistisch effect.

In het nieuwe huis kan ik de receiver niet op eenzelfde manier kwijt. Ik zou dus een tv meubel nodig hebben. Maar liever zou ik geen receiver en geen meubel hoeven neerzetten. Ik denk dan aan actieve draadloze speakers. Ik weet alleen niet of dit kan direct op de televisie?

Draadloos is geen eis. Ik kan wel kabels door de muur en achter de plint plaatsen. Draadloos is wel een kleine pre.

Wat is je budget?
~€600 of iets meer als ik een nieuw tv meubel uitspaar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
70% films en series, 30% muziek. Ik ben geen echte audiofiel. Ik erger me wel aan slechte speakers waarbij vrienden of mijn vrouw niets horen. Iets ertussenin dus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ouders hebben een Sonos soundbar, en niet de voordeligste ook. Maar ik vind hem slecht klinken in vergelijk met twee torens. Dus Sonos Home lijkt me niet wat.

Ik zag de Teufel Ultima 40 Active. Die heeft nog steeds allerlei aansluitingen. Is die ook op een manier direct op de tv aan te sluiten? En hoe?

Ik sta open voor alternatieven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
De aansluiting naar de TV gaat via de HDMI Arc aansluiting. Die stuurt het geluid van de TV naar het aangesloten apparaat.

Een andere vloerstaander die ook in je budget zou passen is de Argon Audio Fenris A55. Kwestie van luisteren welke je beter vind klinken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
@Ramon Ziet er uit als een goede optie. Thanks.

Gaat er dan bij zowel deze Argon en de Teufel Aktiv een HDMI naar speaker 1 en een speaker-kabel van speaker 1 naar speaker 2? Of hoe moet ik dat zien?

Kunnen deze speakers ook draadloos verbonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Dat soort zaken kan je waarschijnlijk wel vinden in de handleidingen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Foxhill schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:45:
@Ramon Ziet er uit als een goede optie. Thanks.
Ik zou als optie voor een paar tientjes via MP nog een box voor je kind aanschaffen.
Kun je 'm daar in zetten wanneer je even niet in de kamer bent.
Scheelt je straks weer een paar dure boxen aanschaffen 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
Yaksa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:34:
[...]

Ik zou als optie voor een paar tientjes via MP nog een box voor je kind aanschaffen.
Kun je 'm daar in zetten wanneer je even niet in de kamer bent.
Scheelt je straks weer een paar dure boxen aanschaffen 8)
Die hebben we wel gehad. Maar een kind van bijna 2 zet je niet meer in de box.

Ben wel een beetje bang of een doek/gaas als front voldoet. Maar de keuze in speakers met metalen front is erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Foxhill schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:46:
[...]Die hebben we wel gehad. Maar een kind van bijna 2 zet je niet meer in de box.
Ben wel een beetje bang of een doek/gaas als front voldoet. Maar de keuze in speakers met metalen front is erg beperkt.
Een kind van 2 kun je vrij makkelijk leren om van bepaalde spullen af te blijven.
En anders helpt een opvoedkundige tik op de vingers ook prima.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1