Wijziging User Review - [699516] [1095757]

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnnny
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-08 14:15
De verkoper (699516) heeft / had een advertentie online staan waar ik een bod op had uitgebracht. De beste tweaker ging direct akkoord, verstuurde een betaalverzoek en had de status op 'gereseveerd' gezet. Echter 7 uur later informeerde ik de verkoper dat ik bij nader inzien toch afzie van de aankoop. Dit resulteerde in de volgende review: https://tweakers.net/aanbod/rating/1251082/. Waarin wordt beweerd dat ik na 12 uur reageerde wat feitelijk 7 uur was. Verder ben ik zelf van mening dat 7 uur een redelijk termijn is om er toch op terug te komen, waarbij de verkoper 1-2 uur redelijk vindt.

Tevens stelt punt 4 van https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/ dat: "Indien een bod door een gebruiker wordt geaccepteerd, verplicht dit de gebruiker niet tot aankoop.". Ik heb de beste verkoper hierop gewezen maar blijft toch achter zijn negatieve beoordeling staan.

Naar mijn mening gebruikt de verkoper het review systeem nu als drukmiddel / chantage: 'Je ziet af van de koop? Prima, dan geef ik je 1 ster, anders had je het maar moeten kopen". Ik vind 1 ster op communicatie ook vreemd en onterecht, want ik heb binnen een naar m.i. op een redelijk termijn en op een nette wijze gecommuniceerd.

Afijn, we blijven in deze kwestie van mening verschillen, dus ik laat dit graag objectief beoordelen en mijn verzoek / vraag is of deze review verwijderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Er was een overeenkomst dus heeft de koper het recht een naar waarheid getrouwe review aan te maken. Daarbij moeten de sterren overeen komen met de werkelijkheid.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnnny
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-08 14:15
In dit geval liet de verkoper een slechte review achter, omdat de koper (ik) afzag van het bod wat geheel volgens de regels is. Als ik een bod had gedaan, vervolgens nooit meer wat had laten horen of na heel laat, zeg na 3 dagen, dan begrijp ik dat je iemand 1 ster geeft voor nalatigheid / slechte communicatie.

@Microkid Zou je een oordeel willen geven hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb aan wat @PcDealer zegt niks toe te voegen, behalve dat de sterren voor "voldoet aan beschrijving" nuatuurlijk weg moeten.
Er was duidelijk een overeenkomst, die heb jij gebroken, Dan is een beoordeling op zijn plaats.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:57
Was dit een advertentie die als veiling ging, of een advertentie met een vraagprijs?
Punt 4 doelt namelijk op de biedingen die je bij de veiling doet.

Dit topic is gesloten.