Laptop voor de brugklas + gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:14
Wat ga je met je laptop doen?
Tegenwoordig is een laptop in het onderwijs niet meer weg te denken. Onze oudste start na de zomer aan zijn brugklas. Ik wil alvast een laptop kopen. Behalve voor school zal er ook op gegamed worden (Fortnite of soortgelijke spellen).

Een MBA 15" lijkt mij een prima laptop, maar 1 groot nadeel: Fortnite kan er niet op gespeeld worden, dus valt de MBA af.

Wat is je budget?
Gewoon wat nodig is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Naar school? Naar klasgenootjes?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen 17" bakbeest, maar ook geen 12" klein spul. Verder weinig voorkeuren eigenlijk. Gewoon een degelijk goed laptop. Hoeft niet de zwaarste GPU te hebben, als het maar Fortnite een beetje fatsoenlijk kan draaien.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heeft school niet een regeling soms zijn er ook specifieke eisen zoals geen camera, chrome os, etc?

Zelf zou ik een eenvoudige (goedkope) laptop voor school nemen en daarnaast een laptop (of pc) specifiek voor gaming. Zo heb je op school tenminste een accu waar je de dag mee door komt en hoef je al dat extra gewicht niet mee te slepen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:14
Nadeel is dat gaming laptops vaak niet erg lang met hun accu doen door het hogere wattage van de processor en de gpu.

Laptops die dat wel kunnen en sterk genoeg zijn zijn ook vaak wat duurder.

Ik verwacht dat eisen voor de middelbare niet erg hoog zijn dus bovenstaande advies van @DukeBox is best wel valid.

Persoonlijk zou ik niet meer zonder oled scherm willen dus mijn advies obv prijs:

Skeer is here: uitvoering: ASUS VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1505X (Qwertz toetsenbord)

Beste bang for buck: uitvoering: Gigabyte Aero 16 OLED BSF-73EE994SO

Money means nothing to me:
uitvoering: Razer Blade 16 (2024) RZ09-0510TEN3-R3E1

Gezien het feit dat het nog wel even duurt tot het augustus is zou ik komende tijd even op aanbiedingen en nwe modellen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
Voor middelbare school wil je vooral geen videokaart in je laptop, veel te zwaar
Liever 14 dan 15", en dun.

Laptop voor school moet je niet meer dan 500 voor uitgeven, of je kind moet verwend worden, pak dan Apple air.

[ Voor 34% gewijzigd door 99ruud99 op 06-02-2024 23:12 ]