Beste mede-Tweakers,
Sinds een aantal dagen loop ik tegen een probleem aan waar ik zelf niet helemaal achter kan komen wat nou eigenlijk de oorzaak is en ik hoopte daarom dat iemand mij hierbij kan helpen
Sinds enkele dagen heb ik dat mijn PC niet volledig boot. Als ik hem opstart komt hij niet verder dan de BIOS logo van het moederbord. Als ik hem vervolgens met de knop uitzet en opnieuw opstart, de bootloader open zie ik de schijf er wel tussen staan als boot-optie. Vervolgens deze selecteren als boot geeft hetzelfde resultaat.
De huidige hardware die ik gebruik is bijgevoegd hieronder. De SSD waar Windows op geïnstalleerd staat is de Samsung 860 EVO. Dit is dus het probleemgebied waarschijnlijk. Ik heb onlangs witte kabels gekocht, maar gebruik alleen die van de CPU, GPU en 24-pin voor het moederbord. Qua software zijn alle drivers geupdatet en heb ik de laatste versie van Windows 11 23H2.
In mijn optiek kan het aan verschillende dingen liggen, waaronder
Ik hoor graag van mensen die meer ervaring hebben hiermee of dit
Sinds een aantal dagen loop ik tegen een probleem aan waar ik zelf niet helemaal achter kan komen wat nou eigenlijk de oorzaak is en ik hoopte daarom dat iemand mij hierbij kan helpen
Sinds enkele dagen heb ik dat mijn PC niet volledig boot. Als ik hem opstart komt hij niet verder dan de BIOS logo van het moederbord. Als ik hem vervolgens met de knop uitzet en opnieuw opstart, de bootloader open zie ik de schijf er wel tussen staan als boot-optie. Vervolgens deze selecteren als boot geeft hetzelfde resultaat.
De huidige hardware die ik gebruik is bijgevoegd hieronder. De SSD waar Windows op geïnstalleerd staat is de Samsung 860 EVO. Dit is dus het probleemgebied waarschijnlijk. Ik heb onlangs witte kabels gekocht, maar gebruik alleen die van de CPU, GPU en 24-pin voor het moederbord. Qua software zijn alle drivers geupdatet en heb ik de laatste versie van Windows 11 23H2.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 290,43 | € 290,43 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 113,83 | € 113,83 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 89,- | € 89,- |
1 | Behuizingen | NZXT H200 Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Kabels | Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit Wit | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 45,- | € 45,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 103,99 | € 103,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 129,- | € 129,- |
In mijn optiek kan het aan verschillende dingen liggen, waaronder
- De SSD, heb ik overgenomen van een oude computer van m'n werk, maar tot voorkort goed zijn werk gedaan.
- Het moederbord, zou dit gek vinden aangezien hij wel bij bootable drives staat. Hij blijft alleen bij het BIOS logo hangen dus dat vind ik raar.
- De kabels, het probleem doet zich voor eigenlijk enkele weken nadat ik deze kabels heb geinstalleerd. Echter heb ik inmiddels de originele kabels van de Corsair voeding weer in gebruik om dit uit te sluiten maar ook dan blijft het probleem zich voordoen. Dus dit lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik hoor graag van mensen die meer ervaring hebben hiermee of dit