Toon posts:

Hardwarematige Bios-Reset bij Laptop...

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraag mij af of het mogelijk is om op een relatief simpele wijze bij een laptop het BIOS hardwarematig te resetten.

Die vraag is onstaan uit een discussie hoe dat nou zou moeten wanneer je bijv. een password vergeten zou zijn en er daardoor dus niet meer in zou kunnen komen....

De procedure bij de 'reguliere' PC is wat dat betreft vrij simpel, omdat je makkelijk bij je MoBo kunt komen!

Bij een Laptop ligt dat uiteraard wat anders.
Het zou natuurlijk 'n enorm gesodemieter worden om voor
zoiets de boel uit elkaar te moeten halen...
Lijkt me daarom dat het bij zo'n duur ding constructie-technisch zo gemaakt zou moeten zijn dat je dit zonder al teveel rompslomp uit zou moeten kunnen voeren?

Zijn er wellicht laptop bezitters die hier iets over kunnen zeggen?

Alvast bedankt!
Ad Vos

Verwijderd

sorrie iedereen, dit had op een andere plaats moeten staan.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:34

Petuhr

FreeBSD

Op zaterdag 08 september 2001 10:34 schreef TilQ het volgende:
Heel fantastisch verhaal...
WTF heeft dit met de vraag hierboven te maken????????????

Heb zelf een laptop, en daar zit geen hardware bios reset op voor zover ik weet...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op zaterdag 08 september 2001 10:34 schreef TilQ het volgende:
Ik he......locked Socket A CPU, the Athlon 1.4GHz.
uhm... in het verkeerde topic gepost?

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

hmmm interessant, nog nooit over nagedacht, maar is idd wel waar... maar zou er niet ergens op het mobo (bijv. vlak bij het geheugen, wat makkelijk te bereiken is) een dipswitch o.i.d. zitten?

goeie vraag...! :)

Chriet Titulaer is de man

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik weet uit ervaring dat Compaq deze wel heeft maar het is een rot en dan meen ik rot klusje om hem te zoeken.

Toshiba dat weet ik eigenlijks nog niet vanmiddag maar effe open schroeven dan ;)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik heb tijdens mijn stage al een stuk of 5 toshiba's open gemaakt en op zich valt het uit elkaar halen wel erg mee hoor schroefjes losdraaien strip die bij het toetsenbord zit omhoog wippen toetsenbord eruit en je hebt je laptop zo goed als open.
maar waarom zou je niet gewoon een nieuwe bios erop zetten als je het wachtwoord niet meer weet ?
(huidige bios overkopieren kan volgens mij ook)

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
bij ibm is het een bepaalde toestencombinatie, afhankelijk v/h type. staat in de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
Het was voor ons eigenlijk meer 'n theoretisch vraagje.
Heb zelf (helaas) geen laptop!
Uiteraard is er de mogelijkheid tot flashen....die was me bekend.
Maar was zelf eigenlijk in de veronderstelling dat het bij zo'n duur ding toch mogelijk zou moeten zijn om het 'redelijk simpel' hardwarematig te kunnen doen.
(Daar ging onze discussie ook over)
Dus inderdaad iets van een kapje/afdekplaatje ff erafhalen ofzo...zonder de zaak te moeten openschroeven.

Ad Vos

Verwijderd

Heb hier een aantal Compaq lappies gehad, durf niet te zeggen welke maar waren PIII 600 dingetjes.. dus.

Heel simpel, geheugen moest worden uitgebreid, paar schuifjes op toetsen bord omzetten en 1 schroef aan de onderkant los draaien en voila, toetsen bord komt er af, kan je bijna overal bij..

Duurt even voor dat je weet hoe het moet als je te lui bent om een boekje te pakken >:)

Maar heel simpel dus, net als bij gewone pc. kast open knopje in drukken (bij de compaqs dan, zit ook in de deskpros ens van tegen woordig heel handig, geen gedoe met jumpertjes :)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Er is natuurlijk een goede reden om het niet makkelijk te maken. Als ie gestolen wordt moet de dief heel moeilijk doen om het werkende te krijgen.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

en wat als je bij de notebook de batterij van het moederbord eruit haalt net als bij de gewone pc
want ik neem aan dat je wachtwoord enz. in de cache is opgeslagen en niet op het flash geheugen want zodra je moederbord battterij leeg is moet je in de bios alles opnieuw instellen bij de pc weet neit of dit ook zo is bij de laptop/notebook

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Had aanvankelijk gehoord dat het nogal 'n klus zou zijn, om
zo'n notebook open te maken!
Begrijp nu dat dát in de praktijk (althans bij bepaalde types) nogal mee schijnt te vallen.
Maar dat je in de meeste gevallen toch de schroevendraaier wat uitgebreider in de hand moet nemen begrijp ik nu ook.
En er valt natuurlijk ook wel wat te zeggen voor 't argument om - in verband met diefstal- zoiets niet al te gemakkelijk te maken.
Enfin, toch weer 'n (beetje) wijzer geworden.
Voor nu eerst bedankt voor jullie reacties.
Ad Vos.
Pagina: 1