Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakyrobby09
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zoek een smartphone

Momenteel ben ik in het bezit van een Huawei P30 lite.
Ik vind het een fijne telefoon maar liever zou ik een telefoon hebben die ik volledig zelf kan instellen.
Wat ik hier mee bedoel is dat ik zowel zelf kan bepalen welke apps er op mijn telefoon komen en ik ook zelf kan bepalen waar mijn bestanden worden opgeslagen. Het liefst wil ik niet gebonden zijn aan Google.

Tevens zou ik graag deze eisen ook op de telefoon hebben:
Minimaal 8gb werkgeheugen
128gb uitbreidbaar geheugen.
Een ijzersterke/goeie camera
Snelladen/lange accuduur

Zijn hier in 2024 oplossingen voor?
Alvast onwijs bedankt voor het meedenken!
Ik ben nog best een Newbie op dit gebied alvast sorry hier voor :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Lang antwoord kort, Nee.

Maar begin eens te filteren in de Pricewatch:
categorie: Smartphones

En lees een BBG om je naar deze tijd te brengen:
review: Smartphone Best Buy Guide - November 2023

Probleem is dat uitbreidbaar geheugen niet meer voorkomt bij de duurdere telefoons met de beste camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:09
Je kan wel gewoon meteen 256 of zelf 512 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakyrobby09
Okey het uitbreidbare geheugen is niet het belangrijkste dan laat ik dat gaan. Nieuwe telefoons van tegenwoordig hebben over het algemeen toch een flink geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bijzonder lastig eisen pakket. Ik denk dan richting een high-end Android toestel met Snapdragon chip waar je direct een ontgooglede custom ROM op zet na het rooten. Alleen dan heb je een soort van volledige zeggenschap over je telefoon.

Apple valt sowieso af vanwege gebrek aan snelladen en zeggenschap over welke apps en waar iets wordt opgeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je wil geen Apple maar ook geen (Google) Android?
Waar zat je zelf dan aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Sony Xperia 5 V heeft een lange accuduur en goede camera, plus kan geheugen uitbreiden. Opladen duurt wel 1,5 uur.
uitvoering: Sony Xperia 5 V platinum Zilver

[ Voor 12% gewijzigd door swhnld op 07-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakyrobby09
Bedankt voor alle feedback. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik begrijp wel dat wat ik zoek er niet helemaal is.

Blijft dan toch nog even zoeken en kijken wat de beste opties zijn. Ik vind nu het belangrijkste dat ik zelf een beetje kan bepalen welke apps er op mijn telefoon staan en dat ik controle houd over de opslag op mijn telefoon, maar misschien kan ik dit ook ondervangen door alles in de cloud op te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Fairphone 5 voldoet aan je wensen. 8GB werkgeheugen, tot 2TB uitbreidbare opslag, prima camera. De accuduur is niet bovengemiddeld, maar als je een 2e accu koopt kun je binnen een minuut van een lege naar een volle accu gaan. De telefoon heeft ook ondersteuning voor /e/os (Privacygericht, Volledig 'Ontgoogled' Besturingssysteem). De Fairphone 5 met /e/OS kun je via Murena bestelllen: https://murena.com/shop/s...d-new/murena-fairphone-5/
Je kunt ook zelf /e/OS op een reguliere Fairphone 5 installeren.
ZIe ook de officiele Fairphone pagina over /e/OS voor de Fairphone 4: https://shop.fairphone.com/nl/fairphone-4-e-operating-system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ijzersterke camera: Iphone 15, Samsung S24U, Google Pixel 8 Pro
Snelladen: Chinese toestellen
Lange accuduur: Iphone 15, Samsung S24 serie
Zelf bepalen apps/opslag: Android met Snapdragon met custom ROM.

Lijkt erop dat je uit komt bij een Samsung S24 Ultra waar je een custom ROM op zet die volledig ontGoogled is en vrij van alle bloatware. Weet alleen niet of de jailbreaks al zover zijn. Je hebt dan volledige controle over welke apps en ook redelijke controle over opslag. Accuduur is erg goed, opladen duurt wel vaak ruim een uur van 0 naar 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:08:
Ijzersterke camera: Iphone 15, Samsung S24U, Google Pixel 8 Pro
Snelladen: Chinese toestellen
Lange accuduur: Iphone 15, Samsung S24 serie
Zelf bepalen apps/opslag: Android met Snapdragon met custom ROM.

Lijkt erop dat je uit komt bij een Samsung S24 Ultra waar je een custom ROM op zet die volledig ontGoogled is en vrij van alle bloatware.
Samsung telefoons zijn niet populair meer bij de custom ROM gemeenschap omdat diensten als voLTE en voWIFI niet meer werken. Een Google Pixel 8 Pro met Graphene OS is in dat segment de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XenRave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 23:39
@tweakyrobby09
Ik zie dat dit topic al vrij oud is, maar mocht je nog steeds geen nieuwe telefoon hebben aangeschaft heb ik misschien nog een leuke optie voor je die niet genoemd is: De Nothing Phone (2).

Het is niet de beste qua camera, en ook niet de beste qua accuduur. Maar tegelijkertijd zijn zowel de camera en accuduur alsnog wel goed te noemen (althans, zo ver ik het heb begrepen). En als je het hebt over zo min mogelijk bloatware snap ik niet dat dit toestel hier ontbreekt als optie... Het ding heet niet voor niets de nothing phone :P Daarnaast beschikt hij over 12GB ram en is hij leverbaar met 256GB of 512GB geheugen. Je hebt er ook nog een soort basismodelletje van, die heeft ' slechts' 8GB ram en 128GB geheugen.

Just some food for thought... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

XenRave schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:17:
@tweakyrobby09
Ik zie dat dit topic al vrij oud is, maar mocht je nog steeds geen nieuwe telefoon hebben aangeschaft heb ik misschien nog een leuke optie voor je die niet genoemd is: De Nothing Phone (2).

Het is niet de beste qua camera, en ook niet de beste qua accuduur. Maar tegelijkertijd zijn zowel de camera en accuduur alsnog wel goed te noemen (althans, zo ver ik het heb begrepen). En als je het hebt over zo min mogelijk bloatware snap ik niet dat dit toestel hier ontbreekt als optie... Het ding heet niet voor niets de nothing phone :P Daarnaast beschikt hij over 12GB ram en is hij leverbaar met 256GB of 512GB geheugen. Je hebt er ook nog een soort basismodelletje van, die heeft ' slechts' 8GB ram en 128GB geheugen.

Just some food for thought... Succes!
Ze komen rond juli met de opvolger de nothing phone 3.
Verwacht eind deze maand aankonding.
Wachter er zelf ook op als vervanger voor mijn S22+

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1