Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-10 17:46
Hoi allen.

Lang verhaal kort, ik woon in een appartement, en bij een vorige VvE vergadering is naar voren gekomen dat de provider, die meerdere masten op het dak van het complex heeft, eenzijdig hun huur/vergoeding verlaagt heeft.
Dit heeft voor wat last gezorgd aangezien er nu een gat in het budget gevallen is.
Heeft iemand hier tips voor/ervaring mee?

Momenteel zijn er plannen om vriendelijk doch dwingend te vragen de provider de volledige vergoeding te laten betalen.
Ook was er binnen de VvE geopperd om te kijken welke dwingendere stappen we kunnen nemen: ontbinding van de overeenkomst, of toegang ontzeggen/stekker er uit totdat de volledige vergoeding betaald is.
Iemand die kennis van zaken heeft welke maatregelen de VvE zou kunnen/mogen nemen in zo'n conflict om druk op de provider te zetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoelang loopt het contract nog?
is er een alternatieve locatie voor de antenne inrichtingen in de buurt? (ander hoog dak of een vakwerk mast)

allicht willen ze juist van het contract af omdat ze goedkoper 100 meter verder op kunnen gaan zitten....

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hoe je dit met de provider op kan lossen kan ik niets over zeggen, maar de stekker er uit trekken kan ik niet adviseren. Hiervan zijn de gevolgen mogelijk veel groter dan een geschil met de betreffende provider.

Ik ken natuurlijk niets van de situatie, maar de zenders staan er niet voor de sier. Er zijn waarschijnlijk mensen/bedrijven/diensten van afhankelijk, dus daar zou ik me niet aan branden.

Ook heb ik geen idee over wat voor vergoeding het gaat, maar als dit een gat in jullie begroting slaat, zijn jullie wellicht wel gebaat bij deze antenne's. Dan is de meest logische stap dus even het contract doorneuzen, ook op de kleine lettertjes, en afhankelijk van wat daar uit komt kun je vervolgens contact met ze opnemen, het contract laten aflopen of opzeggen, een advocaat inschakelen of noem maar op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:58
Hebben jullie een VVE beheerder?
Wat zegt deze er van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik zou altijd onmiddellijk een advocaat raadplegen. Alles wat je nu zegt of doet jegens de provider kan een eventuele zaak schaden. Vooral omdat consumenten rechten, waar een consument vaak redelijk door beschermd is, hier niet spelen.Heeft de vve een rechtsbijstandverzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Een advocaat kost monie monie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:22:
hoelang loopt het contract nog?
is er een alternatieve locatie voor de antenne inrichtingen in de buurt? (ander hoog dak of een vakwerk mast)

allicht willen ze juist van het contract af omdat ze goedkoper 100 meter verder op kunnen gaan zitten....
Ik vermoed dat het 5G masten zijn: 5G is makkelijker geblokkeerd door muuren enzo.
Ons complex is meer wijd dan hoog, dus daar konde ze 4 masten in de hoeken van zetten om een groter gebeid te berijken qua om hoeken/andere gebouwen heen dan je met 1 hoge mast doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
joke_name schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:28:
Hebben jullie een VVE beheerder?
Wat zegt deze er van?
Dat de provider eenzijdig het verlaagd had, en dat meteen met gestrekt been erin vliegen niet het beste idee is, dus dat deden we ook niet.
Maar op een gegeven moment moeten er vervolg stappen genomen worden, en dat moment is nu bijna berijkt.
Vorige VvE vergadering was een jaar geleden, volgende zit er over een paar maanden aan te komen, dus dan moeten we wel een beslissing/richting maken over wat we willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De meeste vve's hebben een rechtsbijstandverzekering, als jullie die hebben zou ik dat navragen of dit onder de dekking valt. Anders heel goed het contact nalezen of dit door een jurist laten doen om te kijken of ze het recht hebben.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:58
wild_dog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Dat de provider eenzijdig het verlaagd had, en dat meteen met gestrekt been erin vliegen niet het beste idee is, dus dat deden we ook niet.
Maar op een gegeven moment moeten er vervolg stappen genomen worden, en dat moment is nu bijna berijkt.
Vorige VvE vergadering was een jaar geleden, volgende zit er over een paar maanden aan te komen, dus dan moeten we wel een beslissing/richting maken over wat we willen doen.
Wat voor strategie heb je verder met hun besproken?
Wat zijn de ervaringen ermee?
Want ze hebben vaker met de bijltje gehakt denk ik ?

Want ik vind het opvallend dat ze geen actie nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door joke_name op 06-02-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wild_dog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Ik vermoed dat het 5G masten zijn: 5G is makkelijker geblokkeerd door muuren enzo.
Ons complex is meer wijd dan hoog, dus daar konde ze 4 masten in de hoeken van zetten om een groter gebeid te berijken qua om hoeken/andere gebouwen heen dan je met 1 hoge mast doet.
5G kan je checken op de [url=https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.42466&lng=5.516506&zoom=11] antennekaart[/url

ook of er nog sites (al dan niet van een andere telco) in de buurt zijn

404 Signature not found

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Eenzijdig de huur verlagen is met gestrekt been er in gaan. Zou niet weten waarom je een professionele huurder met fluwelen handschoenen moet aanpakken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Mag de provider volgens het contract de vergoeding eenzijdig aanpassen? Zo ja, dan de volgende keer een beter contract schrijven. Zo nee, de achterstand opeisen (met eventueel rente rekenen over de verstreken periode).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ik neem aan / hoop dat jullie een contract met de provider hebben voor het gebruik van jullie dak. Wat staat daar precies in over de vergoedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Laatst online: 11-03 20:31
Qwerty-273 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Mag de provider volgens het contract de vergoeding eenzijdig aanpassen? Zo ja, dan de volgende keer een beter contract schrijven. Zo nee, de achterstand opeisen (met eventueel rente rekenen over de verstreken periode).
Je was me net voor :-) Ik had een vergelijkbare vraag (zie hieronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
Frame164 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:03:
Ik neem aan / hoop dat jullie een contract met de provider hebben voor het gebruik van jullie dak. Wat staat daar precies in over de vergoedingen?
Ik heb nog geen idee, het VvE beheer bedrijf heeft het contract, ik heb het zelf nooit gezien.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Verwijderd

wild_dog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb nog geen idee, het VvE beheer bedrijf heeft het contract, ik heb het zelf nooit gezien.
Vreemd…. Net zo vreemd om daar niet mee te beginnen ipv hier een topic te openen zonder de nodige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-10 12:55
[...]

Begin daar dan. Je kan nul goed advies krijgen zonder inzicht in het contract.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar wat kom je hier doen dan? Onze glazen bol lenen?

Ik snap dat je op zoek bent naar ervaringen, maar linksom of rechtsom gaat het er om wat er op papier staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Maar wat kom je hier doen dan? Onze glazen bol lenen?

Ik snap dat je op zoek bent naar ervaringen, maar linksom of rechtsom gaat het er om wat er op papier staat.
Kijk, die snap ik ook wel, het gaat er voornamelijk om welke stappen mogelijk zijn als er inderdaad uit komt dat de provider zich niet aan de afspraak houd, wat dan mogelijk te doen is buiten naar de rechter stappen.

Ik heb al eens het probleem gehad in een studentenhuis dat het dak bleef lekken, zelfs nadat de woningcorporatie meermaals onderhoud langs liet komen voor 'patches' op het dak die allemaal niet hielpen: het was gewoon echt op.

Wij hadden de optie om huur in te houden totdat het dak gewoon vervangen werd zodat de lekkages permanent opgelost waren (daarna wel ingehouden huur volledig betalen natuurlijk). Hier hebben we ook mee moeten drijgen voordat deze vervanging echt gebeurde.

Ik vroeg mij af wat voor en 'leverage' je rederlijkerwijs hebt in deze siuatie, waar een veel groter bedrijf de betalingen deels achterwage laat: als de provider niet zich aan bepaalde clausules van de overeenkomst houd, kan dan van de VvE kant ook bepaalde prestaties ingehouden worden totdat de provider het volledige bedrag betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
wild_dog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:47:
[...]

Kijk, die snap ik ook wel, het gaat er voornamelijk om welke stappen mogelijk zijn als er inderdaad uit komt dat de provider zich niet aan de afspraak houd, wat dan mogelijk te doen is buiten naar de rechter stappen.

...

Ik vroeg mij af wat voor en 'leverage' je rederlijkerwijs hebt in deze siuatie, waar een veel groter bedrijf de betalingen deels achterwage laat: als de provider niet zich aan bepaalde clausules van de overeenkomst houd, kan dan van de VvE kant ook bepaalde prestaties ingehouden worden totdat de provider het volledige bedrag betaald.
Ik snap werkelijk niet waarom je in deze fase aan volgende stappen denkt. Stap 1 zou moeten zijn om te kijken of er überhaupt een issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb al eens het probleem gehad in een studentenhuis dat het dak bleef lekken, zelfs nadat de woningcorporatie meermaals onderhoud langs liet komen voor 'patches' op het dak die allemaal niet hielpen: het was gewoon echt op.

Wij hadden de optie om huur in te houden totdat het dak gewoon vervangen werd zodat de lekkages permanent opgelost waren (daarna wel ingehouden huur volledig betalen natuurlijk). Hier hebben we ook mee moeten drijgen voordat deze vervanging echt gebeurde.

Het grootste verschil is dat in de eerdere situatie je een consument was, in de nieuwe situatie ben je gewoon een bedrijf/vereniging. Dus geen consumenten of huurders bescherming etc.

Het komt nu echt puur op de afgesproken details van het contract aan. Hopelijk staat daar iets in waarmee je druk kan zetten. Al kan het ook heel goed zijn dat het contact veel gunstiger voor de provider is opgesteld als het contract niet beschikbaar/bekend is binnen de VVE zelf maar slechts alleen bij de VVE beheerder ligt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
Qwerty-273 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:15:
[...]

Het grootste verschil is dat in de eerdere situatie je een consument was, in de nieuwe situatie ben je gewoon een bedrijf/vereniging. Dus geen consumenten of huurders bescherming etc.

Het komt nu echt puur op de afgesproken details van het contract aan. Hopelijk staat daar iets in waarmee je druk kan zetten. Al kan het ook heel goed zijn dat het contact veel gunstiger voor de provider is opgesteld als het contract niet beschikbaar/bekend is binnen de VVE zelf maar slechts alleen bij de VVE beheerder ligt.
Ik denk dat de VvE in deze aanspraak kan maken op de refexwerking om nog wel deze beschermingen te genieten, maar dat komt t.z.t. wel aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Stap 1: wat staat er in het contract over huur en aanpassingen aan de huur?
Stap 2: hebben jullie recht op de huur, stel ze dan in gebreke
Stap 3: na een periode van een paar weken met wat herinneringen: incassobureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Dus de VVE bestuurder geeft een jaar geleden in de vergadering aan dat er eenzijdig de vergoeding is verlaagd. Vervolgens gebeurd er een jaar niets en komt er nu weer een vergadering aan en wil je advies?

Dan zou ik eerst maar eens achter het contract aangaan, we kunnen hier honderdduizend dingen roepen maar als niemand weet wat er in je contract staat dan heeft dat geen zin.

Wat verwacht je dan tijdens de komende vergadering? Heb je dit punt op de agenda gebracht, anders dan wordt het niet besproken en kan niemand het voorbereiden. Verder is 1 vergadering per jaar voor een dergelijke VVE wel erg weinig (wel voordelig voor de (blijkbaar externe) VVE beheerder die dan weinig hoeft te doen voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:07

ThePsycho

Biertje?

Ik vraag me ook af (als het zo ver komt) wat een uitspraak hier over zou zijn. Je weet het al bijna een jaar en hebt geen actie ondernomen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een veel voorkomende VvE situatie. Dingen zijn al heel lang bekend, vergadering doet niets (de VvE waar wij ooit lid van waren had in de vergaderingen vooral veel last van "domme ventilaties" van huisvrouwen met een "sterke mening").... tot de beheerder zegt "maar dan moet er nu wel geld bij". Dan worden mensen ineens actief. :)

Ik ga er vanuit dat provider inmiddels een ingebrekestelling heeft ontvangen vanuit de VvE en een "blafbrief" over een aankomende rechtsgang om nakoming van de overeenkomst af te dwingen en compensatie in kosten en rente te eisen. Hiervoor is helemaal geen ALV besluit nodig. Dat valt gewoon onder het "normale mandaat" van het bestuur.

En als dat na een jaar nog niet gebeurd is, zit de provider aardig goed waarschijnlijk. Dan zou ik de huur eenzijdig waarschijnlijk nog wat verder verlagen. Heeft duidelijk alleen consequenties voor de bewoners, want die krijgen nu ineens te maken met een "potje wat niet vol genoeg zit". (Waar de boodschap eigenlijk een onderbouwde "we hebben te maken met een wanbetaler" had moeten zijn.)

Wat gaat de VvE precies doen als 1 van de leden een deel van zijn VvE bijdrage niet meer betaalt? Die "mafkees" besluit ineens eenzijdig het maandelijkse bedrag te verlagen. Gaat de VvE dan ook eerst een jaar wachten voor er een keer een besluit genomen wordt? Gokje, waarschijnlijk niet. Wat is de reden dat men dit bij een niet-eigenaar wel vrij lang pikt?? In mijn ervaring moet je vooral op "niet-bewoners" heel strict zijn, want die hebben hele andere belangen dan "wel-bewoners" en die belangen kunnen ongelofelijk botsen. En je moet op je strepen gaan staan. Kan me nog herinneren dat wij als VvE op een gegeven moment actief achter verhuur van kamers aan gegaan zijn. Mocht niet volgens de reglementen, alleen "normale verhuur" van een heel appartement was toegestaan of 1 kamer verhuren in hospita-regeling. Als je het op zijn beloop laat voor lange tijd, verspeel je je rechten en wordt het steeds lastiger om iets aan de bestaande situatie te doen. Op een gegeven moment werd er weer een appartement verkocht en de nieuwe eigenaar begon het vrij direct te "verhokken" om er zoveel mogelijk studenten in te kunnen stoppen. We waren al bezig met het stoppen van een reeds bestaand appartement wat als kamers verhuurd werd (maar dat is niet eerst verhokt, daarom viel het pas wat later op dat er studenten in kwamen) en hebben de nieuwe eigenaar die dus druk aan het verhokken was meteen aangezegd een juridische procedure te zullen starten als hij inderdaad kamers ging verhuren zonder er zelf te wonen. Die koos gelukkig direct eieren voor zijn geld en heeft het appartement direct weer verkocht. Hij wilde flink cashen aan kamerverhuur en wilde het appartement niet "gewoon" verhuren omdat dat niet genoeg opleverde.

Was wel een rat hoor. Zijn "huurders" mochten zich niet inschrijven op dat adres. Formeel woonde hij er zelf, want er was een zelfbewoningsplicht voor woningen onder een bepaalde prijs. Hij had ook gewoon een normale hypotheek afgesloten voor het appartement en hij mocht helemaal niet verhuren.... en zelf woonde hij illegaal bij zijn vriendin. Leek hem een goed idee, hij kreeg zelfs HRA en dacht dus echt gewoon slapend rijk te gaan worden op die manier.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
wild_dog schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:15:
Hoi allen.

Lang verhaal kort, ik woon in een appartement, en bij een vorige VvE vergadering is naar voren gekomen dat de provider, die meerdere masten op het dak van het complex heeft, eenzijdig hun huur/vergoeding verlaagt heeft.
Dit heeft voor wat last gezorgd aangezien er nu een gat in het budget gevallen is.
Heeft iemand hier tips voor/ervaring mee?

Momenteel zijn er plannen om vriendelijk doch dwingend te vragen de provider de volledige vergoeding te laten betalen.
Ook was er binnen de VvE geopperd om te kijken welke dwingendere stappen we kunnen nemen: ontbinding van de overeenkomst, of toegang ontzeggen/stekker er uit totdat de volledige vergoeding betaald is.
Iemand die kennis van zaken heeft welke maatregelen de VvE zou kunnen/mogen nemen in zo'n conflict om druk op de provider te zetten?
Mocht een provider moeilijk doen mag je als VVE altijd aanpassingen doen aan je eigen pand.
De VVE mag dus metalen platen plaatsen voor de antennes van de provider(s).

Al staat er in een contract iets over vrij zicht (wat er vermoedelijk niet staat) mag je dit alsnog doen.
Een VVE heeft zich vaak te houden aan financiele verplichtingen maar aanpassingen mogen door de VVE (meerderheid leden) altijd gedaan worden.

Moet je eens kijken hoe snel een provider dan om gaat.
Sterker nog, metalen platen ervoor en een dubbele huur vragen.
Willen ze dat niet? Doei. En meestal staat er in een contract dat de provider alles netjes moet verwijderen en achterlaten.

VVE leden, lees eigenaren, hebben veel meer rechten dan men vaak denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:01
Wellicht kan https://zendmastmakelaars.nl/ jullie ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

neeecht schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:49:
[...]
Willen ze dat niet? Doei. En meestal staat er in een contract dat de provider alles netjes moet verwijderen en achterlaten.

En dan zit je met een nog groter gat in de begroting opgescheept :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSide77
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-10 12:54
Inderdaad even een advocaat inhuren als je het mij vraagt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Mocht een provider moeilijk doen mag je als VVE altijd aanpassingen doen aan je eigen pand.

Al staat er in een contract iets over vrij zicht (wat er vermoedelijk niet staat) mag je dit alsnog doen.
Een VVE heeft zich vaak te houden aan financiele verplichtingen maar aanpassingen mogen door de VVE (meerderheid leden) altijd gedaan worden.

Moet je eens kijken hoe snel een provider dan om gaat.
Sterker nog, metalen platen ervoor en een dubbele huur vragen.

Ga nou niet zulk soort dingen doen alsjeblieft. Je gaat problemen nodeloos groot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BenSide77 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:02:
Inderdaad even een advocaat inhuren als je het mij vraagt
Nou ja, met rechtsbijstand beginnen. IIG onze VvE heeft die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Vooral dat, daarnaast vraag ik me ook wel af of dat zo makkelijk gaat, allereerst zal het geld kosten, daarnaast zou ik ook niet direct snel verwachten dat een meerderheid van de vergadering mee gaat in 'providertje pesten', als dat contractueel gezien al kan en geen kosten oplevert.

Maar goed, TS lijkt hier redelijk vooruit te lopen op de posten, als ik het goed begrijp kennen de leden van de VVE (in ieder geval TS) het contract niet eens. Dat lijkt me een eerste stap om goed boven water te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:54:
[...]

En dan zit je met een nog groter gat in de begroting opgescheept :)
Liever een concurrent die wel betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Liever een concurrent die wel betaalt.
gezien die vve beheermaatschappij van TS toch bar weinig lijkt te doen voor die paar 1000eu/jaar lijkt me dat moeilijk te verwezenlijken ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zonder het contract en de brief met de aankondiging van de verlaging te zien kan ik niet oordelen of de provider inderdaad te weinig betaalt.
[...]

Kijk eerst eens in het contract of daar iets staat over de remedies bij niet-nakoming.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 13:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[...]

Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit niet zo werkt in de grotemensenwereld :? Ruimte verhuren voor een specifiek doel, en dan werkelijk alles in het werk stellen om te voorkomen dat dit doel kan worden verwezenlijkt?

Mijn stappenplan:

1. Checken of de provider gerechtigd is de huur te verlagen;
2. Zo ja, overeenkomst beeindigen en nieuwe partij vinden;
3. Zo nee, dan in gebreke stellen;
4. Bij uitblijven nabetaling, overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie;
5. Stallingskosten/bewaringskosten voor de apparatuur in rekening gaan brengen;
6. Aankondigen dat de apparatuur voor rekening van de provider wordt afgevoerd en opgeslagen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
@Thijsmans En jij denkt niet dat de provider dit contract niet helemaal heeft dichtgetimmerd zodat je überhaupt stap2 kunt uitvoeren?

Maar goed, allemaal pagina's met speculaties. Zolang de TS niet reageert kan niemand iets zinnigs roepen. Blijkbaar is het probleem niet heel urgent aangezien het al een jaar op de plank ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

jongetje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:18:
@Thijsmans En jij denkt niet dat de provider dit contract niet helemaal heeft dichtgetimmerd zodat je überhaupt stap2 kunt uitvoeren?

Maar goed, allemaal pagina's met speculaties. Zolang de TS niet reageert kan niemand iets zinnigs roepen. Blijkbaar is het probleem niet heel urgent aangezien het al een jaar op de plank ligt...
Je moest eens weten wat er in de 'grotenmensenwereld' aan fouten zit in contracten, soms zelfs opgesteld door de stagiair en zijn begeleider er nauwelijks naar gekeken met een 'ik geloof het wel'. Vormfouten, vergeten passages, stukken die op 2 manieren zijn uit te leggen...

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
jongetje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:18:

Ik kan niet zo 1-2-3 mijn handen op het contract leggen. Zodra ik die heb reageer ik wel weer, is lang en breed duidelijk gemaakt dat niemand (serieuze) suggesties gaat maken voordat ik die heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 21:48

Sebastiaan

....

En vraag dan ook gelijk de ontvangen brieven/mails en al genomen acties op:
* Hoe en waarom heeft men de aankondiging van de verlaging gedaan
* hoe is gereageerd op deze aankondiging
* zijn er aanmaningen/herinneringen gestuurd voor het niet betaalde deel?
* is er al een ingebrekestelling gestuurd?

En ook van belang voor jullie financiën, heeft de antenne een eigen stroomaansluiting, of loopt deze via de algemene aansluiting en rekenen jullie het verbruik af met een tussenmeter?
Pagina: 1