Sinds een paar weken krijg ik bij opstarten van iTunes steeds een pop-up met de foutmelding 'iTunes kan de identiteit van de server init.itunes.apple.com niet verifiëren'.
Ik gebruik een oudere Mac Mini met MacOS High Sierra.
Al van alles geprobeerd wat op het officiële Apple forum wordt vermeld, waaronder:
- iTunes bijgewerkt naar de nieuwste versie. Ik gebruik een oudere Mac Mini en iTunes is nu versie 12.8.3.
- Browser cache gewist.
- sleutelhanger, geen rode items zichtbaar.
- Verisign-certificaten verwijderen. Er wordt dan een foutmelding weergegeven en de certificaten worden niet verwijderd. (Het account heeft beheerdersrechten).
- Er is één blauwgekleurd certificaat 'ontwikkelaar-ID certificeringsinstantie.' De velden 'SSL' en 'Bij gebruik van dit certificaat' waren daar al correct ingesteld, zoals door iemand beschreven op Apple forums.
- Modem en router gereset. Verder geen instellingen gewijzigd.
Heeft iemand suggesties?
Ik gebruik een oudere Mac Mini met MacOS High Sierra.
Al van alles geprobeerd wat op het officiële Apple forum wordt vermeld, waaronder:
- iTunes bijgewerkt naar de nieuwste versie. Ik gebruik een oudere Mac Mini en iTunes is nu versie 12.8.3.
- Browser cache gewist.
- sleutelhanger, geen rode items zichtbaar.
- Verisign-certificaten verwijderen. Er wordt dan een foutmelding weergegeven en de certificaten worden niet verwijderd. (Het account heeft beheerdersrechten).
- Er is één blauwgekleurd certificaat 'ontwikkelaar-ID certificeringsinstantie.' De velden 'SSL' en 'Bij gebruik van dit certificaat' waren daar al correct ingesteld, zoals door iemand beschreven op Apple forums.
- Modem en router gereset. Verder geen instellingen gewijzigd.
Heeft iemand suggesties?