Als eerste te vermelden : ik heb geen installatie kennis op het gebied van elektische installaties.
Afgelopen jaar is bij mij enkele keren de alamat van de zonnepanelen eruit gesprongen.
Ik zie dan telkens de storing : 1302 installatiefout netaansluiting in de app.
SMA sunny boy omvormer aanwezig.
Tevens heb ik de vraag of de meterkastaansluiting wel klopt.
In verband met leverproblemen is bij de installatie ipv een 4KW een 5 KW SMA omvormer gemonteerd.
In de meterkast zie ik echter wel een 20A alamat zitten ( 30mA )
Bedrading naar omvormer is 2,5 mm2
Mag dit ?
Niet vaak, maar ik zag afgelopen jaar al enkele keren een opwek van 5000W. Dit lijkt me toch teveel voor een 20A alamat. ( en 2,5 mm2 bedrading )
Ik zie op de SMA website dat een 30mA alamat wel gemonteerd kan worden, maar alleen als een instelling is gewijzigd in de omvormer. Ik vraag mij af of dit is gebeurd.
Ik lees ook dat vele gebruikers met eenzelfde storingsmelding deze hebben verholpen met plaatsen van een 100mA / 300mA alamat.
Helaas krijg ik de installateur van de zonnepanelen ( nog ) niet in beweging.
Jullie mening gevraagd over de aansluitingen.
Is een SMA omvormer overigens te begrenzen ?? ( bv tot 4600W )
Afgelopen jaar is bij mij enkele keren de alamat van de zonnepanelen eruit gesprongen.
Ik zie dan telkens de storing : 1302 installatiefout netaansluiting in de app.
SMA sunny boy omvormer aanwezig.
Tevens heb ik de vraag of de meterkastaansluiting wel klopt.
In verband met leverproblemen is bij de installatie ipv een 4KW een 5 KW SMA omvormer gemonteerd.
In de meterkast zie ik echter wel een 20A alamat zitten ( 30mA )
Bedrading naar omvormer is 2,5 mm2
Mag dit ?
Niet vaak, maar ik zag afgelopen jaar al enkele keren een opwek van 5000W. Dit lijkt me toch teveel voor een 20A alamat. ( en 2,5 mm2 bedrading )
Ik zie op de SMA website dat een 30mA alamat wel gemonteerd kan worden, maar alleen als een instelling is gewijzigd in de omvormer. Ik vraag mij af of dit is gebeurd.
Ik lees ook dat vele gebruikers met eenzelfde storingsmelding deze hebben verholpen met plaatsen van een 100mA / 300mA alamat.
Helaas krijg ik de installateur van de zonnepanelen ( nog ) niet in beweging.
Jullie mening gevraagd over de aansluitingen.
Is een SMA omvormer overigens te begrenzen ?? ( bv tot 4600W )