Ik ben bezig om een thuisserver samen te stellen. Word een linux server waarop ik een aantal containers draai (pihole, home assistant, sonarr, radarr, transmission, jellyfin) en waar een hdd in hangt voor films/series en gezin netwerkschijf.
Momenteel draait deze workload probleemloos op een pi-4 4GB. Ik wil alleen graag hardware acceleratie toevoegen aan jellyfin (https://jellyfin.org/docs...ration/hardware-selection). Ik heb hiervoor een systeem samengesteld op basis van de Inter-Tech IPC SC-4004 (BBG juli 2023).
Het ding gaat in de meterkast en het formaat van de Inter-Tech is wel een beetje het max formaat.
Jellyfin raad voor hardware acceleratie een intel i5-2300 of zwaarder aan met integrated gpu. Dus vandaar de intel i5-12400 met gpu. 8GB word aangeraden dus ik druk er 16GB in (momenteel gebruik ik <2 maar het is weer betaalbaar). 512GB nvme is ruim genoeg voor / en /home en de containers die draaien, de 6TB HDD is dan voor opslag. Het geheel word extern gebackuped dus raid is niet nodig. Ik kies bewust voor linux bakje wat ik zelf optuig en geen synology waar ik van synology afhankelijk ben voor de software.
Wellicht wil iemand me even dubbelchecken? Word gewaardeerd.
- Heb ik ergens incompatible componenten geselecteerd?
- Is deze opzet op basis van de Inter-Tech IPC 4004 een beetje ok of kan ik beter een htpc/barebone pakken? Welke/Waarom?
- Als het gaat om form-factors, zie ik dan nog iets over het hoofd of gaat dit gewoon passen?
- Nog componenten waar ik een tientje extra aan moet uitgeven voor veel betere performance? Of juist waar ik nu onnodig geld tegenaan gooi?
Momenteel draait deze workload probleemloos op een pi-4 4GB. Ik wil alleen graag hardware acceleratie toevoegen aan jellyfin (https://jellyfin.org/docs...ration/hardware-selection). Ik heb hiervoor een systeem samengesteld op basis van de Inter-Tech IPC SC-4004 (BBG juli 2023).
Het ding gaat in de meterkast en het formaat van de Inter-Tech is wel een beetje het max formaat.
Jellyfin raad voor hardware acceleratie een intel i5-2300 of zwaarder aan met integrated gpu. Dus vandaar de intel i5-12400 met gpu. 8GB word aangeraden dus ik druk er 16GB in (momenteel gebruik ik <2 maar het is weer betaalbaar). 512GB nvme is ruim genoeg voor / en /home en de containers die draaien, de 6TB HDD is dan voor opslag. Het geheel word extern gebackuped dus raid is niet nodig. Ik kies bewust voor linux bakje wat ik zelf optuig en geen synology waar ik van synology afhankelijk ben voor de software.
Wellicht wil iemand me even dubbelchecken? Word gewaardeerd.
- Heb ik ergens incompatible componenten geselecteerd?
- Is deze opzet op basis van de Inter-Tech IPC 4004 een beetje ok of kan ik beter een htpc/barebone pakken? Welke/Waarom?
- Als het gaat om form-factors, zie ik dan nog iets over het hoofd of gaat dit gewoon passen?
- Nog componenten waar ik een tientje extra aan moet uitgeven voor veel betere performance? Of juist waar ik nu onnodig geld tegenaan gooi?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-12400 Tray | € 153,19 | € 153,19 |
1 | Moederborden | Gigabyte H610I DDR4 | € 115,47 | € 115,47 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 6TB | € 129,03 | € 129,03 |
1 | Behuizingen | Inter-Tech IPC SC-4004 | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i-17xx | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm | € 5,20 | € 5,20 |
1 | Geheugen intern | Lexar LD4AU016G-B3200GSST | € 30,95 | € 30,95 |
1 | Voedingen | FSP FlexGURU 300W | € 79,51 | € 79,51 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 500GB | € 43,01 | € 43,01 |
Totaal | € 694,16 |
[ Voor 1% gewijzigd door Dinand Mentink op 06-02-2024 16:23 . Reden: bbg toegevoegd ]
Dinand Mentink - www.dinandmentink.nl