Kallibratie LG 27GP850P-B i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:57
Hallo allemaal, ik schijn wat problemen te hebben, om mijn nieuwe scherm gekalibreerd. Te kijgen Ik kom van een LG 27GL850, die helaas een groene verticale lijn over het scherm ontwikkelde.
Op de LG 27GL850 gebruikte ik de sRGB-Clamp van de monitor en dat gaf me standaard zeer goede kleuren, voor wat lichte grafische werkenzaamheden en ik schakelde soms over naar een volledig wide gamut voor gaming en dat heeft prima gewerkt na wat kalibratie met mijn Spyder X Pro.

Op de nieuwe LG 27GP850P-B is de standaard sRGB-instelling echter erg rood, (geel, oranje, roze lijken allemaal erg oververzadigd), maar de scherminstelling toont juist meer blauw oververzadiging en grijstinten lijken geelachtig op te lichten. Ik krijg dit niet gecompenseerd (sRGB-modus laat je alleen contrast en helderheid veranderen) voor Kalibratie. Dus ik heb geprobeerd om gamer 1 profiel te kalibreren als sRGB in plaats daarvan omdat je dan meer kleurcontrole hebt en Gamer 2 profiel als wide gamut. Dat zorgt er echter alleen maar voor dat mijn scherm er erg grijs vervaagd uitziet. De enige manier waarop ik in staat ben geweest om dit te compenseren is om de sRGB clamp van mijn AMD videokaart te gebruiken en vervolgens te kalibreren voor sRGB (99,2%) is dit een veel voorkomend probleem met dit scherm (rode waas) of heb ik een defecte, die slecht is gekalibreerd bij de fabricage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijKR
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-01 18:53
En ben je er al uit? Je kunt alsnog de RGB optie inschakelen wanneer deze grijs is namelijk.