Niko Home Control 2 programming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-03 13:50
Hallo allemaal,

NHC 2 werd geïnstalleerd in onze woning.
Nu merk ik dat een bepaalde drukknop in een kinderkamer niet werd ingesteld via de NHC programmeertool.

De knop staat helemaal niet op het plan in de programmeertool.
Ik ben niet helemaal op de hoogte hoe deze tool werkt.
De knop kan relatief eenvoudig worden toegevoegd op het plan, maar op welke manier moet ik die linken zodat deze fysiek werkt?

Volgende stappen:
- Bedieningen entoestellen toevoegen
- Bedieningen
- Enkelvoudige drukknop met led

Maar hoe weet het domotica systeem dat het specifiek over die fysieke knop in de kamer gaat?

Bedankt voor enige hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4BGsviakiE5xIxYalnHQg9dQ6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mz5kqJ9Th230BGZNg1NwIVRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Robbynho op 28-11-2024 11:09)

• xirixiz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 03:51
Ben je er nog uitgekomen. Wanneer je een fysieke knop toevoegd, en daarna in de Niko software (plan), dan moet je de knop eerst koppelen/adresseren. Je ziet bovenaan de mogelijkheid om dat te doen. Je klikt dan op het tabblad addresseren op de knop op jouw plan/tekening, en dan druk je fysiek op de knop. Je ziet dan een adres verschijnen in de software. Daarna kan je het uploaden naar jouw controller en is de knop bekend en kan je ermee doen wat je wilt.

Also known as xirixiz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:13
Zelf geen ervaring mee, maar de handleiding van Niko lijkt wel aardig uitgebreid.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
ydderf schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:25:
Zelf geen ervaring mee, maar de handleiding van Niko lijkt wel aardig uitgebreid.
Bedankt, heb ik ook bekeken maar ik geraak er niet aan uit.

De knop toevoegen op het plan en linken met de lamp lukt, maar ik weet niet hoe ik deze kan adresseren naar de fysieke knop...

[ Voor 15% gewijzigd door Robbynho op 08-02-2024 11:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xirixiz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 03:51
Ben je er nog uitgekomen. Wanneer je een fysieke knop toevoegd, en daarna in de Niko software (plan), dan moet je de knop eerst koppelen/adresseren. Je ziet bovenaan de mogelijkheid om dat te doen. Je klikt dan op het tabblad addresseren op de knop op jouw plan/tekening, en dan druk je fysiek op de knop. Je ziet dan een adres verschijnen in de software. Daarna kan je het uploaden naar jouw controller en is de knop bekend en kan je ermee doen wat je wilt.

Also known as xirixiz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbynho
xirixiz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:02:
Ja, het was reeds gelukt!
Bedankt voor uw uitleg!