Goede avond,
Ik ben bezig met het plaatsen van een ventilatiesysteem. Hiervoor heb ik het plafond in de gang eruit gehaald om de buizen weg te werken met een verlaagd plafond. Nu ik het plafond open heb, wil ik eigenlijk van binnenuit isoleren.
Op internet lees ik veel over de combinatie van van binnenuit isoleren bij een plat dak en mogelijke condensatie- en schimmelproblemen. Hierdoor weet ik niet zeker hoe ik het isoleren van binnenuit op de juiste manier moet aanpakken.
Mijn gewenste situatie is als volgt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/i2dHKCrcKn1yerXNQT80XqXT.png?f=user_large)
Ik ben bezig met het plaatsen van een ventilatiesysteem. Hiervoor heb ik het plafond in de gang eruit gehaald om de buizen weg te werken met een verlaagd plafond. Nu ik het plafond open heb, wil ik eigenlijk van binnenuit isoleren.
Op internet lees ik veel over de combinatie van van binnenuit isoleren bij een plat dak en mogelijke condensatie- en schimmelproblemen. Hierdoor weet ik niet zeker hoe ik het isoleren van binnenuit op de juiste manier moet aanpakken.
Mijn gewenste situatie is als volgt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/i2dHKCrcKn1yerXNQT80XqXT.png?f=user_large)
- Dak bedekking
- Dak beschot
- Isolatie
- Klimaat folie
- Spouw van 12,5 cm voor het plaatsen van buizen
- houten frame
- gips
- Ik lees op internet verschillende verhalen. Moet de isolatie tegen het dak aan zitten, of moet er ruimte tussen zitten?
- Aangezien dit gedeelte in verbinding staat met de andere kamers, vraag ik me af of dit goed zal werken met klimaatfolie, aangezien ik lees dat het luchtdicht moet zijn.
:strip_exif()/f/image/mourazzrCvDaLd62vc6z2q9z.jpg?f=fotoalbum_large)