Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detrois03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 22:25
Hi all,

Ik sta op het punt om een nieuwe dual monitor set-up aan te schaffen voor mijn werk als freelance 3D vormgever. De belangrijkste taken zijn werken in 3D programma's zoals Cinema 4D / post-productie in Photoshop / After Effects. Momenteel werk ik met 2x Dell Ultrasharp U2715h die ik graag wil ik upgraden naar 2x 4K-monitors.

Na wat research the hebben gedaan ben ik uitgekomen op deze twee modellen:
- Dell Ultrasharp U2723QE (€ 535,-) uitvoering: Dell UltraSharp U2723QE Zilver
- LG 27UP850N(P)-W (€ 317,65) uitvoering: LG 27UP85NP-W Zwart

Momenteel is het prijsverschil behoorlijk significant, vooral wanneer je voor een dual set-up gaat.

De vraag is dus vooral of de Dell U2723QE het extra geld waard is, misschien dat zelfs iemand ervaring heeft met 1 van de twee schermen, of zelfs beiden.

Zie de reacties en het advies graag tegemoet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 22:36

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb twee (!) van die Dell's. Prachtige schermen, ben er ook erg tevreden mee qua gebruik. Waar ik echter wel eens tegen aan loop is dat de schermen soms hun firmware locken. Dan kan ik ze niet eens meer uit zetten. De knoppen reageren niet meer en als ik de PC uit zet dan zie je dat de backlighting blijft branden.
Ik ben er nog niet uit waar dit aan ligt. Ik heb de schermen sinds december.
Wat kleurechtheid en zo kun je je hier in ieder geval geen buil aan vallen. Lekker ruim bureaublad en ze zijn rete-scherp. Ik heb ook geen dode pixels gehad (fingers crossed). Ik kwam van de 2012 generatie van deze schermen en ben dus zeker tevreden over de vooruitgang naar 4K. Ik vermoed dat het locken van de firmware een bug is en dat die wellicht in een nieuwe firmware opgelost kan worden, maar daar moet ik nog eens in duiken. Ze zijn vrij nieuw en de gebruikelijke zaken zoals knoppen ingedrukt houden om de firmware te resetten lijken niet te werken. Er is ook nog niet veel informatie/gebruikerservaring te vinden op internet.

Wellicht even een ervaring met de LG's hier afwachten voordat je tot aanschaf over gaat. De lock is wel te verhelpen door even de stroom er af te halen. Ik zit er over te denken om de schermen beide op een eigen doos aan te sluiten waardoor ik ze snel een reset kan geven als nodig. Ik wacht ook nog even met het aanschaffen van een calibratie set, omdat de firmware dus nog wat wiebelig is. (Voor jouw informatie ik ben hobby fotograaf en heb daarom specifiek voor deze schermen gekozen).

Mocht ik meer vinden over de firmware, dan zal ik dit nog posten.

--Toevoeging:
Toen ik nog eens een Google deed op typenummer en firmware kwam ik deze tegen. Ik ga die eens installeren en kijken wat de ervaringen zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ElCondor op 06-02-2024 11:01 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 06-02-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook 2 van de Dell schermen staan…als vervanging van een een HP 27Z met ingebouwde calibratie.
Perfecte combi in mijn optiek, ik zie geen verschil op kleurechtheid met de HP.

En dat van de “firmware” herken ik niet, maar die van mij kwamen met M2T201 uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:06:
Ik heb ook 2 van de Dell schermen staan…als vervanging van een een HP 27Z met ingebouwde calibratie.
Perfecte combi in mijn optiek, ik zie geen verschil op kleurechtheid met de HP.

En dat van de “firmware” herken ik niet.
Thx! kan zijn dat het een fluke is of heeeeel toevallig twee maandag-ochtend modellen. ;w
Ik gebruik ze met een AMD7800XT aangesloten op Displayport. Het is ook niet dat ze uitvallen tijdens gebruik of zo, alleen maar dat ze na X tijd opeens niet meer te bedienen zijn met de hardware knoppen. Scherm zelf blijft werken en eventueel aangesloten peripherals via USB blijft ook gewoon actief. Ik heb ook al eens alles afgekoppeld en daarmee een tijd gedraaid, maar geen verschil. :?
En dat van de “firmware” herken ik niet, maar die van mij kwamen met M2T201 uit de doos.
Sinds wanneer heb jij ze, als ik vragen mag?

[ Voor 8% gewijzigd door ElCondor op 06-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElCondor schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Sinds wanneer heb jij ze, als ik vragen mag?
Ik zou gewoon de laatste firmware even updaten, de mijne zijn gekocht in dec 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Anoniem: 1986520 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Ik zou gewoon de laatste firmware even updaten, de mijne zijn gekocht in dec 2023.
Check, die van mij zijn ook uit december en aangezien de firmware uit aug 2023 is, lijkt het me aannemelijk dat die van mij ook al de laatste versie hebben, maar ik ga er vanavond eens naar kijken. Bedank iig.
@detrois03, sorry voor de semi-topic-kaap... O-)

-UPATE-
Even gekeken en die van mij zijn toch ook de M2T102 versie van de firmware. Ik kan eens kijken of een factory reset soelaas biedt...
-UPDATE 2-
Factory reset lijkt het voor nu verholpen te hebben... :/

[ Voor 18% gewijzigd door ElCondor op 06-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detrois03
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04 22:25
ElCondor schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:09:
[...]

@detrois03, sorry voor de semi-topic-kaap... O-)
All good! Hopelijk vangt het nog de juiste mensen voor een reactie op mijn topic haha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hey, @detrois03, heb je al een keuze gemaakt?
Wat mijn probleem betreft, een firmware reset bleek niet te helpen uiteindelijk, maar kon het niet laten rusten.
Ik wilde iedereen daarom nog even laten weten:
Het euvel wat ik ervoer bleek te liggen aan de DDC/CI control functie op te monitor, maar specifiek in combinatie met een AMD GPU en Linux.
Dus als je beide niet gebruikt, dan is er géén issue. Je kunt de functie op de monitor zelf deactiveren en dan raakt de firmware niet gelockt.
Ik ben nog aan het onderzoeken of er een daadwerkelijke oplossing is, want het uitschakelen is niets meer dan een workaround.

Pagina: 1