Toon posts:

BX : performance probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie ook: [topic=219017/1/25]

Ik heb een Abit BE-6 II met Celly 566 @ 913, 256 MB geheugen en een GF2GTS. Zoals in het topic hiervoor genoemd is deze eigenlijk niets sneller dan de voorganger (MX-400)..
Met Sisoft Sandra heb ik volgens mij het probleem ontdekt:

De memory benchmark scoort erg slecht : 150 MB/s, terwijl dit voor een BX ongeveer 280 MB/s moet zijn..

Enig idee wat dit kan zijn ? (Ik draai Win2k met SP2)
Ik begin zelf aan dit mobo te twijfelen, omdat een nieuwe celly 800 @ 1000 ook vreemde fouten geeft (geheugen-errors (zie: http://home.wanadoo.nl/karel.kaas/error2.jpg) en @ 1066 MHz zelfs de melding dat ntosloader niet gevonden kan worden) terwijl deze met gemak in de 1100 MHz post.. (ja voltage verhoogd etc.)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Geen flauw idee. Sisoft is volgens mij sowieso een beetje vaag; heb ik m'n PC net aangezet dan haalt m'n BX met PC133 @ CL3 zo'n 365/425MB/s, staat ie een poosje aan dan haalt 'ie telkens zo'n 425/475MB/s, en da's meerdere malen getest. (zal wel iets te maken hebben met het voor het eerste keer benaderen van de DIMM's)
Kijk eens in je BIOS, ik weet niet wat je er allemaal in kunt stellen (heb geen BE-6 II maar een P3B-F) maar die 150 is inderdaad veel te laag. Bij mij heb ik overigens gewoon 'By SPD' ingesteld en wat instellingen d.m.v. een BXtweak tool (wbxtune) die je in BalusC zijn sig terug vindt. Overigens ben je al de derde met dit bord met deze problemen die ik hier gezien heb, dat zet me wel aan het denken.

Wat gebeurd er overigens als je die Celeron 800 gewoon op 800MHz laat draaien (dus niet overclocken)?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.