Roborock vs Rowenta Robotstofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eh1236
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-02-2024
Wat ontzettend veel keus in robotstofzuigerland.

Ik vind het vrij ontransparant alle verschillen tussen de modellen en merken, maar hoop met jullie hulp nog wat verder te komen.

Ik lees in buitenland veel over Roborock, maar hier veel over Rowenta. Zijn dit DE merken?

Wat zijn de grote verschillen tussen deze merken?
De Roborock is een stuk prijziger dan het duurste Rowenta model en ik zie wel de verschillen in zuigcapaciteit en het station met speciale features.

Echter als eerste is het belangrijkste dat hij goed functioneert in beweging door ruimte en goed schoonmaakt. Zitten daar nog grote verschillen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 10:28
Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan? Want hier op het forum is best veel te vinden over de Roborock stofzuigers. En op YouTube staan ook eindeloos veel reviews. En ik verwacht dat er voor Rowenta ook wel genoeg te vinden moet zijn. Want je vraag mist nu toch wel richting waardoor het lastig is om goed op je vraag te reageren.

Dus wat is belangrijk voor jou? Wil je dat de stofzuiger automatisch dweilt en het water ververst? Dit kan bij Roborock wel en volgens mij Rowenta niet. Heb je harde vloeren of tapijt? Bij tapijt is zuigkracht belangrijker dan bij harde vloeren? Heb je 6 Perzische katten die behoorlijk verharen? Kruipende kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eh1236
Ik heb me al aardig verdiept in de merken en modellen, maar wil voornamelijk weten of Roborock nu uitblinkt tov het duurste model van Rowenta op navigatie, schoonmaakeffectiviteit(met name dweilen) en snelheid van schoonmaken.

Special features zoals automatisch vullen zijn leuk, maar geen must, het gaat me echt om de punten die ik aangeef.

Budget max 700

harde donkere vloer, 1 vloerkleed, zonder huisdieren, maar wel kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 10:28
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als je de mogelijkheid hebt om je budget € 200,- op te ruimen zou mijn advies zijn om dat te doen en voor een S7 Max Ultra gaan. Vooral met dweilen is het heel fijn dat de stofzuiger zelf weer schoon water ophaalt in het dockingstation. Zonder station zul je een klein beetje water in de stofzuiger kunnen doen waarmee hij dan de hele vloer zal moeten doen, of je moet hem meermaals vullen bij 1 keer dweilen. En uit je bericht maak ik op dat het dweilen belangrijk voor je is. Daarnaast is mijn ervaring met Roborock dat hij heel goed obstakels detecteert en als je toch ruimtes hebt waar die vastloopt kun je die uitsluiten middels een no-go zone. Wij laten de stofzuiger elke nacht rijden op de stilste stand om te zuigen en dweilen en hoeven zelf de harde vloer nooit meer te zuigen. Hardnekkige vlekken halen we meestal met een nat doekje zelf even weg.
Mocht het budget toch niet ruimer kunnen zou ik zelf voor een Roborock Q8 Max+ gaan waarbij je ruim binnen budget blijft en toch een mooie stofzuiger hebt.

Hoe dit zich verhoud tot de Rowenta? Dat kan ik je niet vertellen maar mijn ervaring met Roborock is erg goed en staan ze al jaren goed aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een S7 Max Ultra, maar zou bij een budget van 700 euro gewoon een Roborock Q Revo aanschaffen. Ik zie vrijwel geen meerwaarde om de Max Ultra te nemen. Met de Q Revo heb je direct een prachtig dock en mooi apparaat. Zowel de witte als de zwarte (met coupon aanvinken) variant zijn momenteel 699. Zou voor mij een no-brainer zijn met dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eh1236
Bedankt, ik ga me nog even goed verdiepen in deze 2 modellen! Die droog en verschoonfunctie van de dweil klinkt toch wel aantrekkelijk... werk dat goed?

Aan de anderen kant...
Hoe meer features hoe meer er ook weer kapot kan gaan. Enige kennis over de levensduur en klantenservice? Accu kan vervangen worden zie ik bij Roborock? Bij Rowenta is dit namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:07
stin00 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:53:
Ik heb zelf een S7 Max Ultra, maar zou bij een budget van 700 euro gewoon een Roborock Q Revo aanschaffen. Ik zie vrijwel geen meerwaarde om de Max Ultra te nemen. Met de Q Revo heb je direct een prachtig dock en mooi apparaat. Zowel de witte als de zwarte (met coupon aanvinken) variant zijn momenteel 699. Zou voor mij een no-brainer zijn met dit budget.
wij hebben sinds enkele maanden onze eerste robot stofzuiger: S7 Max Ultra

Het zuigen en dweilen doet hij bijzonder goed. 4 persoons huishouding met langharige hond.

Het dweilen (laminaat vloer) was voor ons boven verwachting. streeploos op de droogste stand.

Ja hij is duur maar werkt als een tierelier en dockstation is super.

Je kan hem ook op de bovenverdieping aan het werk zetten.

wij vinden het een groot succes.

jij succes met het zoeken naar het juiste model
Pagina: 1