Noise cancelling headphone - autisme kind

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-02 11:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
noise cancelling headphone voor kind met autisme

Wat is je budget?
€200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
het apparaat is bedoeld voor mijn zoontje van 7 jaar. Hij zal het moeten gebruiken in de klas voor het geluid van gillende kinderen, maar een reguliere koptelefoon/oorkap is voor hem niet voldoende. Reguliere oorkappen zorgen ervoor dat je eigen stem ‘anders’ klinkt en omgevingsgeluid klinkt holler.

Wat heb je zelf al gevonden?
JBL kinderkoptelefoon met noise cancelling en JBL 770NC.
Op de website van JBL staat dat de 770NC nog een stap verder gaat; het heeft True Adaptive Noise Cancelling.
  • Is dit hetzelfde als Active Noise Cancelling? Ik kan het verschil niet uit de tekst halen.
    Is de fitting van deze headphone geschikt voor kinderen?
Ook staat er een soort audio-bestand dat je naar geluiden kunt luisteren met N.C. aan en uit. Bijvoorbeeld café-geluiden met N.C. en zonder N.C. Ik heb dit geluisterd met oordoppen in, maar ik vond het zwaar tegenvallen; het rumoer van de pratende mensen ging een paar decibel omlaag. Het vliegtuiggeluid was wel een groot verschil met en zonder noise cancelling. Voor mijn zoontje gaat het juist om pratende en vaak gillende kinderen om hem heen
Ik heb zelf de Sony MX3 dus ik ben deze noise cancelling gewend. Ik weet alleen niet of dit een eerlijke vergelijking is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe is de active noise cancelling van de Kinderkoptelefoon van JBL?
Welke andere ANC-koptelefoon is geschikt voor een kinderhoofd?

Ik heb al heel wat tijd gespendeerd aan het zoeken op het internet, maar ik zie voor ‘de beste’ merken die, naar mijn idee, bedoeld zijn voor volwassenen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 12:52

D4NG3R

kiwi

:)

grasspriet_84 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:17:
Voor mijn zoontje gaat het juist om pratende en vaak gillende kinderen om hem heen

Ik heb zelf de Sony MX3 dus ik ben deze noise cancelling gewend. Ik weet alleen niet of dit een eerlijke vergelijking is.
Even voor de duidelijkheid, voordat het nogal tegen gaat vallen; ANC is vooral sterk in het wegfilteren van zeer repetitieve geluiden. Stemmen zijn dat niet, geschreeuw/gegil nog minder.

Toen ik nog met het OV ging droeg ik dagelijks een XM3, en daar knalden luide medepassagiers en vooral kinderen vrolijk doorheen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21
Eens met @D4NG3R: ANC gaat hier maar beperkt bij helpen, daar is het gewoon niet goed (genoeg) voor.

Een kind van 7 is volop in de groei dus pluggen zijn geen goed idee, maar zelf heb ik gegoten pluggen met een vlakke curve. Je eigen stem zal altijd iets anders klinken zodra je gaat dempen (een deel gaat immers binnendoor) maar de omgeving zou hetzelfde moeten klinken, alleen zachter. Als je dat in de vorm van oorkappen kunt vinden is dat mogelijk een optie.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Ik heb er in mijn omgeving ook ervaring mee, ook bij autisme.
Ik zou waken voor een volledig afsluiten, hoe meer er wordt afgesloten, hoe minder hij tegen geluiden gaat kunnen en hoe meer hij last kan krijgen van bepaalde geluiden.
Het vermijden van geluid lost niet alles op en kan, zeker voor kinderen, best gevolgen hebben.

Ik heb er helaas in mijn omgeving ervaring mee dat een autistisch kind begon met een koptelefoon voor bepaalde geluiden en nu vergevorderde misofonie heeft.

https://www.boompsycholog..._RN6IAU9NXLoaAox2EALw_wcB

Ik wil niet zeggen dat dat in jouw geval ook zo kan zijn want ik ken jullie helemaal niet maar just for info.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dempen helpt al. Zelf geen autisme, maar in ruimtes met veel geluid kan ik mij niet meer focussen. Voor bijvoorbeeld bungelland met de kids heb ik deze; Die dempen het geluid en halen de scherpe randjes eraf, zonder dat je niet gelijk niks meer hoort.

https://www.loopearplugs.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
D4NG3R schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:24:
[...]
Even voor de duidelijkheid, voordat het nogal tegen gaat vallen; ANC is vooral sterk in het wegfilteren van zeer repetitieve geluiden. Stemmen zijn dat niet, geschreeuw/gegil nog minder.
Wat hierboven staat. ANC (je kan er diverse marketingtermen zoals true adaptive aan hangen maar het is hetzelfde) is een techniek waarbij vooral constante geluiden in het lage- en middenhoge tonen bereik kunnen worden gedempt door het toepassen van antigeluid. Hierdoor is het zeer effectief in een vliegtuig maar kan het heel weinig uithalen tegen sterk wisselende geluiden in het hoge tonenbereik. ANC kan een goede toevoeging zijn aan een koptelefoon die van zichzelf al een stuk passief dempt.

Omdat kinderstemmen natuurlijk meer in het hoge tonenbereik zitten gaat dit erg weinig uithalen. Bedenk ook even dat het antigeluid wat de ANC produceert vooral bij rustige momenten soms ook gehoord kan worden als een lichte ruis, een soort white noise. Vooral omdat de oren van een kind nog erg goed werken (als het goed is) kan ook dit als storend worden ervaren. Ook volwassenen vinden dit soms storend. In hoeverre je dit merkt is afhankelijk van de kwaliteit, zowel van de koptelefoon als je oren.

Het feit dat je stem en omgevingsgeluiden anders klinken ga je met elke vorm van gehoorbescherming of koptelefoon tegenkomen. Hierboven stond ook al: een gedeelte van het geluid gaat 'binnendoor' en dat blijft over als je de buitenroute dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik denk dat ANC hier wel toegevoegde waarde heeft. Niet zozeer voor het wegfilteren van gegil, maar om zijn eigen stem normaal te laten blijven klinken. De meeste (?) ANC-hoofdtelefoons hebben namelijk een microfoon in de oorschelp, die tegengaat dat je stem zoveel versterkt wordt wanneer je je oor afsluit.

Hier een lijstje met welke hoofdtelefoons goede ANC hebben:
https://www.rtings.com/he...e/active-noise-cancelling

[ Voor 52% gewijzigd door TBTL op 06-02-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:51
Millie-ano schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:21:
Dempen helpt al. Zelf geen autisme, maar in ruimtes met veel geluid kan ik mij niet meer focussen. Voor bijvoorbeeld bungelland met de kids heb ik deze; Die dempen het geluid en halen de scherpe randjes eraf, zonder dat je niet gelijk niks meer hoort.

Ik heb zelf ook goede ervaringen met Loop Earplugs (ze hebben nu ook een kids met extra small tips), ANC kan ik zelf niet goed tegen (duizelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Ora et Labora schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:07:
Ik heb er in mijn omgeving ook ervaring mee, ook bij autisme.
Ik zou waken voor een volledig afsluiten, hoe meer er wordt afgesloten, hoe minder hij tegen geluiden gaat kunnen en hoe meer hij last kan krijgen van bepaalde geluiden.
Het vermijden van geluid lost niet alles op en kan, zeker voor kinderen, best gevolgen hebben.

Ik heb er helaas in mijn omgeving ervaring mee dat een autistisch kind begon met een koptelefoon voor bepaalde geluiden en nu vergevorderde misofonie heeft.

https://www.boompsycholog..._RN6IAU9NXLoaAox2EALw_wcB

Ik wil niet zeggen dat dat in jouw geval ook zo kan zijn want ik ken jullie helemaal niet maar just for info.
Eens hoor. Het gaat ook niet om volledig afsluiten; al kwam dat misschien zo over.

Momenteel krijgt een bepaalde therapie op school waarbij er een positieve tegenhanger van het gevoelige zintuig wordt ingezet. Dus gillen/harde geluiden is negatief en via de koptelefoon een ontspannend muziekje luisteren.

Dus er wordt ook muziek/geluid afgespeeld, maar dan is het we van belang dat de omgevingsgeluiden gefilterd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb zelf ook een super hekel aan gekrijs enzo maar ik moet zeggen dat ik geen NC hoofdtelefoon heb gevonden die daar goed tegen werkt.

Noise Cancelling is ideaal voor constante en met name lagere geluiden zoals geruis, geroezemoes en motorgeluiden van vliegtuigen.

Voor gepraat en gekrijs en muziek is het helaas veel minder effectief. Dit heeft bovendien tot gevolg dat je door het gemist van 'achtergrondgeluid' juist het gepraat veel meer opmerkt. Bijvoorbeeld: In het vliegtuig kan ik met mijn Bose op de stewardess veel beter verstaan omdat ik de motor niet hoor maar haar stem nog vrijwel even hard is.

Dus ik vraag me af of dit wel zin heeft, ik zou meer zoeken naar passieve dopjes zoals Alpine, Loop enz. Deze helpen mij ook op bijvoorbeeld beurzen. Is ook een stuk goedkoper en minder snel kapot te krijgen wat voor kinderen ook een dingetje is :)

Het eigen stem anders klinken is inderdaad wel een ding met in-ears helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 08-02-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Paul schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:01:
Eens met @D4NG3R: ANC gaat hier maar beperkt bij helpen, daar is het gewoon niet goed (genoeg) voor.

Een kind van 7 is volop in de groei dus pluggen zijn geen goed idee, maar zelf heb ik gegoten pluggen met een vlakke curve. Je eigen stem zal altijd iets anders klinken zodra je gaat dempen (een deel gaat immers binnendoor) maar de omgeving zou hetzelfde moeten klinken, alleen zachter. Als je dat in de vorm van oorkappen kunt vinden is dat mogelijk een optie.
Pluggen met een vlakke curve: wat maakt de vlakke curve anders dan andere oorpluggen? Behalve de vorm natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
Bedankt voor jullie reacties 😀

Even algemeen:
Oorpluggen zijn niet mogelijk. Het gevoel ‘iets ín je oor’ is voor hem nog veel storender dan iets over je hoofd en oor.

Ter aanvulling:
Het zal de bedoeling zijn dat zoon een muziekje luistert met de koptelefoon. Op advies van de therapeut (sensomotorische integratietherapie voor als je het interessant vindt 😜) zetten we op die manier positieve geluiden (=ontspannende muziek) tegenover de negatieve geluiden (= de onvoorspelbare).

Met ANC heb je dus zo minder ruis van de omgeving wanneer je muziek luistert.
Dit werkt voor mijn ‘adhd-hoofd’ in elk geval erg goed.

Mijn zoontje wordt dusdanig belemmerd door de beperking van dit zintuig dat hij volledig blokkeert (angstig worden) en niet tot leren kan komen. Hij zit al op speciaal onderwijs en die mensen doen wat ze kunnen, maar er zijn meer kinderen die veel aandacht nodig hebben.

Mijn zoontje mag natuurlijk mijn Sony gebruiken, maar die is voor hem eigenlijk net wat te groot, terwijl de band op de kleinste stand staat. Een Sennheiser of Mx5 van Sony zijn nog groter. Daarom keek ik naar JBL kinderkoptelefoon, maar híerover lees ik weer dat de ANC niet goed is en dat is nu juist het belangrijkste.

Hoop dat jullie mijn dilemma snappen? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
Heb zelf ervaring met 3 koptelefoons/headsets met ANC functionaliteit.

Poly Voyager focus 2 en Logitech Zone hebben beide zeer goede ANC in mijn ervaring, echter alleen tot gespreksniveau.

Bouwkwaliteit / repareerbaarheid kan ook een issue zijn met een 7-jarige. Nu heb ik ook de Fairphone fairbuds XL, echter de active noise cancelling hiervan is niet super.

Pasvorm kan echter ook heel belangrijk zijn, vooral bij veelvuldig gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21
grasspriet_84 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:42:
wat maakt de vlakke curve anders dan andere oorpluggen?
De vlakke curve :P

De meeste oordoppen dempen niet alle frequenties evenveel, de meeste dempen bijvoorbeeld vooral de frequenties die je gehoor het meest beschadigen, want veel pluggen worden gebruikt als gehoorbescherming op bouwplaatsen, in fabrieken, etc.

Voor muziek / concerten / festivals zijn die minder geschikt, omdat ze de beleving verknallen (of juist perfect maken als de sound engineer [ook] de verkeerde doppen gebruikt :P ). Daarom zijn er ook pluggen/dopjes met een vlakke curve, die dus wel alle frequenties evenveel dempen. Daardoor klinken dingen als muziek en spraak (van anderen) hetzelfde, maar wel zachter.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-07 20:21
wat misschien ook een oplossing kan zijn is een 'normale' ANC koptelefoon (zoals je eigen Sony) met een hoofdband cover. Als die cover dik genoeg is scheelt dat misschien net genoeg dat zo'n koptelefoon op de kleinste stand past. Scheelt bij mij (volwassene met een te klein hoofd voor m'n Sony wh-1000xm4) in elk geval een hoop qua pasvorm en comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
grasspriet_84 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:58:
Bedankt voor jullie reacties 😀

Even algemeen:
Oorpluggen zijn niet mogelijk. Het gevoel ‘iets ín je oor’ is voor hem nog veel storender dan iets over je hoofd en oor.

Ter aanvulling:
Het zal de bedoeling zijn dat zoon een muziekje luistert met de koptelefoon. Op advies van de therapeut (sensomotorische integratietherapie voor als je het interessant vindt 😜) zetten we op die manier positieve geluiden (=ontspannende muziek) tegenover de negatieve geluiden (= de onvoorspelbare).

Met ANC heb je dus zo minder ruis van de omgeving wanneer je muziek luistert.
Dit werkt voor mijn ‘adhd-hoofd’ in elk geval erg goed.

Mijn zoontje wordt dusdanig belemmerd door de beperking van dit zintuig dat hij volledig blokkeert (angstig worden) en niet tot leren kan komen. Hij zit al op speciaal onderwijs en die mensen doen wat ze kunnen, maar er zijn meer kinderen die veel aandacht nodig hebben.

Mijn zoontje mag natuurlijk mijn Sony gebruiken, maar die is voor hem eigenlijk net wat te groot, terwijl de band op de kleinste stand staat. Een Sennheiser of Mx5 van Sony zijn nog groter. Daarom keek ik naar JBL kinderkoptelefoon, maar híerover lees ik weer dat de ANC niet goed is en dat is nu juist het belangrijkste.

Hoop dat jullie mijn dilemma snappen? 😅
sensomotorische integratietherapie zeker interessant om te lezen en ik snap je dilemma.

De anker soundcore's zouden ook een goede optie voor je kunnen zijn, relatief gunstig geprijsd (mss gaan ze maar beperkt mee gezien de situatie). Ze scoren goed Qua Anc in deze prijsklasse, ik denk het beste in deze prijsklasse. De sony's van 300+ zullen net wat beter zijn qua anc.

De Q30 kan je al kopen voor zo'n 60,-

De Space one zit tussen de Q30 en de Q45, goede ANC qua audio en build net wat minder. voor zo'n 85e,-

en de Q45 premium voor zo'n 110,-

Dit zijn dan de prijzen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

Det

Even een andere richting want zoals al diverse keren geschreven, ANC gaat niet echt helpen bij het onderdrukken van ongewenst kindergeluid. Heb je al eens naar gehoorbescherming voor b.v. in de bouw gekeken? Die bestaan tegenwoordig ook met bluetooth waardoor je je eigen geluiden kan streamen. Grote probleem zal dan worden iets vinden wat goed op z'n hoofd past. Zo te zien heeft Toolstation 2 modellen waarvan een heel duur en een goed betaalbaar: https://www.toolstation.n...rkap-met-bluetooth/p61851

Voordeel van Toolstation is dat je in de winkel vast wel even mag passen voor je tot koop over gaat. Overweeg eventueel de beugel die over z'n hoofd gaat aan de binnenzijde wat "op te dikken" met een laag extra schuim of ander zacht materiaal voor een betere pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Det schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:47:
Even een andere richting want zoals al diverse keren geschreven, ANC gaat niet echt helpen bij het onderdrukken van ongewenst kindergeluid. Heb je al eens naar gehoorbescherming voor b.v. in de bouw gekeken? Die bestaan tegenwoordig ook met bluetooth waardoor je je eigen geluiden kan streamen. Grote probleem zal dan worden iets vinden wat goed op z'n hoofd past. Zo te zien heeft Toolstation 2 modellen waarvan een heel duur en een goed betaalbaar: https://www.toolstation.n...rkap-met-bluetooth/p61851
Toen ik dat schreef over de ANC dacht ik ook al aan die bouw dingen maar het probleem is dat ze extreem lomp zijn en een kind met autisme zal ongetwijfeld al veel last hebben met gepest worden, en zo'n ding is dan natuurlijk echt een rode vlag op een stier, helaas ;(

Maar het idee van de @grasspriet_84 om geluiden te luisteren is op zich geen slecht plan. Ik deed dit op kantoor ook sinds covid, nu we aan hotdesking zit en ik vaak naast sales flapdrollen moest zitten die de hele dag hete lucht in de telefoon lopen te blaffen. DIe gasten zijn echt verwaande blaatapen die hun eigen stem heel graag door de hele kantoortuin horen schallen. Toen ben ik noise cancelling + natuurgeluiden gaan doen. Want ik vind muziek te afleidend. ANC helpt inderdaad niet tegen de stemmen maar de geluiden komen daar wel overheen. En de grote hoofdtelefoon geeft ook al wat passieve onderdrukking natuurlijk.

offtopic:
Gelukkig heb ik een nog betere oplossing: Gewoon niet meer op dat kutkantoor komen :P Hotdesking + kantoortuin is gewoon een vreselijke combinatie. Officieel moet ik 2x in de week maar ik ben dit jaar nog geen 1x geweest en ik heb er tot nog toe geen last mee gehad (mijn team is sowieso over de hele wereld verspreid, mijn baas zit in Amerika). Maargoed niet naar school gaan is voor een kind dan weer geen optie :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elletje
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-05-2024
Millie-ano schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:21:

Loops vind ik persoonlijk super fijn. Ze hebben XS opzetdopjes die je er apart bij kan kopen zodat ze zelfs in de kleinste gehoorgangen passen! Oordopjes passen mij normaal nooit want heb supersmalle gehoorgangen (echt kindermaat), maar deze wel. En ze vallen ook niet uit omdat de ring nog extra steunt in je oorschelp. Daardoor zitten ze ook heel fijn en zijn makkelijk in te doen (je draait ze als het ware in je oren).
Ik heb zelf de Loop Experience met zo'n extra ring binnenin. Die kun je er ook uit halen voor wat minder demping.

Let wel... het cancelt niet alle geluid. Het brengt het alleen naar een draagbaar volume.
Te vaak oordopjes dragen maakt je nog gevoeliger voor geluid (net als dat altijd een zonnebril dragen je nog gevoeliger maakt voor licht). Dus dat wel altijd in je achterhoofd houden!

Edit: O, ik lees nu dat hij niks in zijn oren verdraagt. 🤭 Dan vallen Loops ook af. Maar wellicht dat anderen die dit lezen toch wat hebben aan mijn Loops review. 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Elletje op 11-02-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
KernelPanic schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:07:
[...]

sensomotorische integratietherapie zeker interessant om te lezen en ik snap je dilemma.

De anker soundcore's zouden ook een goede optie voor je kunnen zijn, relatief gunstig geprijsd (mss gaan ze maar beperkt mee gezien de situatie). Ze scoren goed Qua Anc in deze prijsklasse, ik denk het beste in deze prijsklasse. De sony's van 300+ zullen net wat beter zijn qua anc.

De Q30 kan je al kopen voor zo'n 60,-

De Space one zit tussen de Q30 en de Q45, goede ANC qua audio en build net wat minder. voor zo'n 85e,-

en de Q45 premium voor zo'n 110,-

Dit zijn dan de prijzen in Duitsland.
Gisteren heb ik de Soundcore Q30 ontvangen en eerst zelf geprobeerd. Naast dat deze veel te groot is voor mijn zoon - hij was mij al te groot - vond ik de ANC echt ruk. 🫢 Ik heb gelezen dat mensen zo enthousiast waren, maar ik kan dit niet volgen. Misschien omdat ik de ANC van Sony gewend ben of de EarPods van Apple. Ik vond het verschil tussen de Q30 en Sony echt groot qua ANC en fitting.

Als ik dit verschil al groot vind, dan ga ik er een beetje vanuit dat de JBL kinderkoptelefoon met ANC niet beter zal zijn.

Misschien dat ik dan toch maar mijn eigen Sony MHX3 moet meegeven naar school voor mijn zoon en voor mezelf iets anders kopen. Deze Sony past mijn zoontje namelijk wel 🤷‍♀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasspriet_84
Det schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:47:

Voordeel van Toolstation is dat je in de winkel vast wel even mag passen voor je tot koop over gaat. Overweeg eventueel de beugel die over z'n hoofd gaat aan de binnenzijde wat "op te dikken" met een laag extra schuim of ander zacht materiaal voor een betere pasvorm.
Dit heb ik eerst geprobeerd en dan qua DB-vermindering de medium variant. Lichte variant is geloof ik max 25 db; medium 30db en zwaar 40db.
Helaas zit dit te strak op zijn hoofd (doet hem pijn) en hij kan de normale stemmen niet meer horen. Dus als leerkracht iets tegen hem zegt dan hoort hij dit niet. Dit is voor mensen zonder ASS minder problematisch, maar voor hem is betekent dit ‘verlies van controle’ en dan is er paniek in de tent.

Om deze reden zocht ik naar ANC 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
LeoA schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:38:
wat misschien ook een oplossing kan zijn is een 'normale' ANC koptelefoon (zoals je eigen Sony) met een hoofdband cover. Als die cover dik genoeg is scheelt dat misschien net genoeg dat zo'n koptelefoon op de kleinste stand past. Scheelt bij mij (volwassene met een te klein hoofd voor m'n Sony wh-1000xm4) in elk geval een hoop qua pasvorm en comfort.
Ik ga eens opzoeken wat een hoofdband cover is. Ken ik namelijk niet. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een aantal met autisme/ADHD in mijn omgeving en die zweren bij de QC35/QC45. Onderdelen ook prima verkrijgbaar zoals oor- en band kussen. Ook licht in gewicht en filtert prima. Zelfs in drukke omgeving.

Anders kan je nog naar gehoorbescherming van Alpine kijken (over ear), die werden hier eerst gebruikt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-07 16:15
Heb je al naar Puro gekeken? Die maken speciale kinder koptelefoons.

https://purosound.com/pro...ise-cancelling-headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
Sorry, mijn reactie was op iemand die niet de vraag stelde maar deze beantwoorde. |:( O-)

[ Voor 135% gewijzigd door Room42 op 02-03-2024 18:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Ik kwam vandaag deze nog tegen, geen ANC en gewone oordoppen wat je eigenlijk niet zocht maar vanwege het ontwerp en dat het specifiek voor kinderen is wilde ik ze toch even delen:

https://www.alpine.nl/products/muffy-kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozi
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-06 09:08
Ik ben ook op zoek naar zoiets voor mijn 5 jarige.

In mijn zoektocht kwam ik deze tegen:
https://www.pogsheadphone...ts/pogs-the-turtle-rgrijs
https://www.wiseq.nl/prod...foon-voor-kinderen-blauw/

Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasspriet_84
jozi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:23:
Ik ben ook op zoek naar zoiets voor mijn 5 jarige.

In mijn zoektocht kwam ik deze tegen:
https://www.pogsheadphone...ts/pogs-the-turtle-rgrijs
https://www.wiseq.nl/prod...foon-voor-kinderen-blauw/

Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee?
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Sony WH1000xm3. Ik had voor mezelf de XM5 gekocht en de XM3 had ik nog liggen.
Voor een jong kind heel prettig, want
- de pasvorm is kleiner dan de XM5;
- je kunt er geen telefoongesprek mee voeren
- de XM3 is tweedehands nog volop te krijgen.

Voor een tweedehands betaal je om en nabij €100,-
Ik heb de JBL geprobeerd (rond €70,- dacht ik) en man, wat een armoe als je de Sony gewend bent 🫣
Mijn zoontje heeft hulp gehad om aan het ding te wennen. Voor hem bleken de volgende ‘obstakels’ het probleem:
- Als ik een koptelefoon opzet, hoor ik niemand aankomen en schrik ik (het schrik-gevoel is voor hem vreselijk)
- Ik kan helemaal niks meer horen—> we hebben hem aangeleerd dat je het ding zelf af kan doen. Voor ons heel normaal maar voor hem niet.

In plaats van liedjes luistert hij naar natuurgeluiden of instrumentale muziek. Anders gaat hij teveel op in het liedje en gaat het zijn doel voorbij. Of hij staat te zingen in de klas 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt met die dingen is: koptelefoons voor kinderen zijn qua volumeniveau begrensd, meestal ergens op de 78 of 80 dB ofzo. Die van volwassenen gaan veel harder.
En aangezien zeker de jongere kinderen daar geen maat in kennen of snappen: niet de handigste keuze. Bovendien boeit geluidskwaliteit op die leeftijden geen moer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1