Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kan je een 5.0V apparaat bijvoorbeeld logitech mx keys, opladen met een fast charger?
...
Logitech mx keys en originele usb C naar usb A laadkabel.
UGREEN DigiNest Cube 65W stekkerdoos.
...

Wat ik al gevonden heb.
Usb C communiceert voor het begint met laden met de lader, op welk vermogen ze gaan laden. Indien die communicatie niet tot stand komt valt het protocol terug op 5.0V standaard.
Zou ook heel logisch zijn dat het zo werkt uit veiligheid, als USB C de standaard wordt.
Helaas kan ik nergens op internet (uit betrouwbare bron) vinden dat het ook zo werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:20
Als apparaten geen USB PD ondersteunen laden ze niet aan alle fast chargers. Ik heb oude / goedkope apparaten die niet laden aan mijn Dell lader terwijl mijn Beats oortjes dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05 14:26
Mijn ervaring is dat elk apparaat werkt met een A naar C kabel, maar niet altijd met C naar C, dat heb ik bijvoorbeeld bij een heel goedkoop Aliexpress lampje en een elektrisch schroevendraaiertje. Maar zolang de lader een type A poort heeft kan je daarmee eigenlijk alle simpele apparaten wel opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zojuist toch maar eens een test gedaan op mijn tablet S8 ultra en deze app https://play.google.com/s...ery&pcampaignid=web_share

test 1: C naar C kabel krijg ik ca. 45V laadstroom (origineel kabel en 45W lader Samsung)
test 2: C naar C kabel krijg ik ca. 30V laadstroom (Amazone kabel en 45W lader Samsung)
test 3: C naar C kabel krijg ik ca. 20V laadstroom (Amazone kabel en 65W lader Ugreen)

test 4: A naar C kabel krijg ik ca. 9V laadstroom (Logitech kabel en lader Ugreen)
test 5: A naar C kabel krijg ik ca. 4V laadstroom(Aliexpress kabel en lader Ugreen)

De USB-C aansluiting is binnenkort verplicht in de EU.

Maar het is wel aan te raden om met je originele kabels te blijven gebruiken en als je maximaal snelladen wil benutten dan zul je nog steeds een originele lader moeten kopen.